Viser søkeresultater 1 til 10 av 200
Hybrid View
-
22-12-11, 14:32 #1
Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation
Kære Luuna
Tusind tak for dit grundige svar
Det er virkelig interessant det her med fødevareintolerancer.... Jeg vil i første omgang forsøge at tage antihistamin, når jeg oplever en reaktion, som jeg tror er på noget mad.
For snart 3/4 år siden tog jeg en hjemmetest for intolerance - og der slog jeg ud på æg og mandler, som jeg så har holdt mig fra lige siden. Jeg har introduceret mandler ganske langsomt den senere tid i meget små mængder, og tror det er gået ok. Jeg savner virkelig æg, men vil vente lidt endnu med at prøve det, da jeg jo er lidt i ubalance i øjeblikket.
Jeg vil forsøge at have lidt fokus på dette den næste tid - og måske også gøre mere for at spise efter 'rotationsprincippet', selvom det jo egentlig kræver noget overskud at lave så meget forskellig mad.
Det bliver spændende at følge dig og se, hvad der sker med dine intolerancer, når du får det bedre og bedre!
-
22-12-11, 16:02 #2
Jeg synes, det kræver EKSTREMT meget overskud - et overskud, som jeg i hvert fald ikke har, hvis jeg skal spise bare en smule varieret.
I starten var det bare så slemt, at jeg nærmest kun kunne tåle fisk og kogte grøntsager, og så kunne jeg jo skifte mellem dem.
Så det går allerede meget, meget bedre - og det skal nok blive godt
Nogen ting kommer jeg dog nok til kun at spise undtagelsesvis, og det er OK.
I øvrigt tror jeg ikke, der findes nogen bedre test end det, kroppen fortæller, og måske kunne du, hvis du får overskud i det nye år, med fordel udelukke alle former for korn og komælk i en kortere periode for at se, om det gør en forskel. Det er jo nogle af de mest provokerende fødevarer - men blot en tanke
Lys, god jul, lykke til med antihistaminer og rigtig god bedring med det hele til dig!
-
22-12-11, 16:13 #3
Update - igen og den sidste for nu

Så fik jeg nok at menstruation for nu. Jeg holdt ud i 3½ dag og gik ikke ned med flaget som sidst, men nu begynder jeg at få de smerter i hele kroppen, som jeg tilskriver østrogenmangel, mine morbus crohn-lignende symptomer, der åbenbart også hænger sammen med det, er blusset op, min lever kan absolut ikke lide Panodil og jeg kan ikke tåle ibuprofen.
Så jeg har lige smurt mig med en omgang progesterone og taget en Refemme. Alt på eget ansvar og et personligt valg, hvor min alder er taget med i betragtning.
Forunderlige krop - og forunderligt, hvordan alting hænger sammen...
Begynder så småt at takke af herinde for nu - og sender kærlige tanker og ønsker om en lys og varm jul på alle planer til alle!
Super godt tip Anisa!
-
22-12-11, 16:52 #4
Tak for dine råd Luuna - så snart jeg får energi giver jeg en ordentlig update i min egen tråd - og forholder mig til nogle af alle de gode råd I søde mennesker herinde har givet mig.
God jul!
-
22-12-11, 17:02 #5
Hei Luuna

Det er hyggelig å lese om framgangen du har hatt. Synes du er tapper og klok. Er ganske viss på at du kommer langt med de egenskapene!
Har ikke lest alle innleggene dine veldig grundig, men det jeg tenker er at siden du har så mange matintoleranser/allergier, kunne du også muligens ha hjelp av noe som "tetter" lekk tarm? Ser at du tar NDS probiotika (det gjør også jeg). Selv har jeg bestilt kapsler med protein av hvit fisk som skal bidra til å tette min lekke tarm. Men i påvente av dette, fikk jeg skaffet meg en boks glutamin fra helsekosten. Glutamin skal ha samme effekt ved at den gjør fordøyelseskanalen mindre gjennomtrengelig og på den måten bidrar til å reparere den lekke tarmveggen. (Det skal også ha gunstig effekt på kroppens syre/base-balanse).
Det som skjedde ca fire-fem dager etter at jeg begynte med glutamin, var at formen steg betraktelig. De siste tre-fire dagene har vært mine beste på over seks år. Har fått mye mer energi og jeg føler meg ikke så elendig som jeg gjorde tidligere (en følelse som er veldig vanskelig å beskrive..). Jeg er jo selvfølgelig klar over at dette kan være et blaff og rene tilfeldigheter. Eventuelt er det er min kraftige sopp-kur som etter tre uker begynner å virke. Men jeg kommer til å fortsette med glutamin! Og muligens teste hva som skjer dersom jeg slutter. Jeg tar 2 gram glutamin daglig (fordelt på morgen og kveld).
Uansett, lykke til videre!
Håper du får en koselig jul
-
22-12-11, 17:10 #6
Sød musik i mine ører, Rufus. Tak
Jeg stoler blindt på aminosyrer! Man kan ikke anbefale nok, synes jeg. Lidt om Glutamin her.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
22-12-11, 19:55 #7
Mange tak Rufus, fordi du deler dine tanker og erfaringer og tager dig tid

Jeg svarer kort, fordi jeg begynder at få lidt feber nu. Begrænsningens kunst er svær
Jeg er også noget optaget af aminosyrer, og har desværre taget hele 4 g glutamin fordelt på 4 gange i meget lang tid uden at mærke nogen forskel efter start eller stop. Igen et eksempel på, hvor forskellig vores indre kemi er
Men med de abstinenser jeg fik, da jeg stoppede med hhv. korn og mælk, er der vist ingen grund til at teste mig yderligere for utæt tarm...
Det, der virker for mig, er tilsyneladende Quercitin, rød elmebark som pulver, NDS Probiotic I.L.D. 10, fiskeolie og Boswellia. Måske hænger det sammen med, at jeg har et større område i min tarm, som jeg tror, er direkte beskadiget. Det hæver i al fald op - men også det er/bliver bedre nu.
Desuden har jeg et problem med bakteriel overvækst, som jeg ikke har kunnet komme til livs med alle mulige tænkelige naturlige midler. Det kan behandles effektivt med antibiotika mod rejsediarre, men jeg har valgt at vente med at tale med min holistiske læge om det, fordi det måske kan løses med thyroid alene og fordi, det sandsynligvis vil vende tilbage, hvis jeg ikke får styr på det.
Men noget skal gøres - der slipper mange toksiner ud i mit system herfra, og det er ekstremt belastende for mit immunforsvar.
Jeg vil meget gerne senere høre mere om det med hvid fisk, som jeg ikke kender!!
Jeg får dog nok ikke kræfter til at vende tilbage her den næste tid.
Anisa - tak for den med æggeblommer også!
Hvis jeg kan få dem sammen med de andre dagligvarer, jeg køber på nettet, vil jeg afprøve om jeg kan tåle det som noget af det første i det nye år!
Lys og rigtig god jul til jer begge
-
24-12-11, 05:14 #8
hei igjen

Ja, det er tydelig at vi alle har ulik kjemi med ulik effekt at forskjellige preparater.
Angående hvit fisk protein, er det dette jeg har bestilt: http://www.iherb.com/Proper-Nutritio...ules/9305?at=0
Har også fått tips om at MSM kan ha ligndende effekt.
Videre har jeg også lest meg til at følgende kan ha god effekt på tetting av lekk tarm:
Gamma-oryzanol: http://www.iherb.com/Source-Naturals...lets/1245?at=0 Skal ha en helbredende effekt på fordøyelseskanalen (skal også kunne nøytralisere kolesterol, virke positivt på humørsvinginger og på overgangsaldersymptomer).
Lakris (deglyrrizert): Virker beroligende på slim-membranen i fordøyelseskanalen og kan bidra til at den leges.
Melk-immunoglobulin-konsentrat, som feks: http://www.iherb.com/Metagenics-Prob...0-g/20701?at=0 Kan normalisere dysbiose for mange (ikke for deg dersom du reagerer på melkeprodukter).
Vitamin B 5: Kan i tillegg til å være bra for binyrer bidra til å helbrede lekk tarm.
Det samme gjelder folsyre, som bidrar ved å beskytte og reparere DNA fra frie radikaler. Som skal være viktig for slimhinnen.
Håper du finner noe som kan hjelpe magen din, Luuna
Jeg er så fornøyd med min Glutamin at jeg fortsetter med det
Anisa, det var skikkelig gøy med den gode effekten av Glutamin! En annen effekt jeg har merket er at magen min ikke lenge er så oppblåst. Tidligere var jeg alltid oppblåst i magen på ettermiddagen og kvelden. Det er jeg ikke lenger. Jeg begynner også å bli aminosyre-fan!
-
22-12-11, 16:09 #9
Hvis du kan "teste" æggeblommer, kan det ganske vel være, at du bliver i den grad overrasket... Æggeblommer er både mad og medicin, mener jeg.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Billede før og efter total thyreoidectomi (Hashimoto's)
Av Anisa i forumet OperasjonssalenSvar: 0Siste melding: 15-09-10, 15:00 -
Præsentation - langt om længe
Av Pjevs i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 10-02-10, 21:42 -
Høj TSH efter influenza
Av gitteh i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 17-01-08, 20:37 -
Stofskiftetal efter influensa
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 03-09-07, 22:27

Svar med sitat

Bokmerker