Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Tråd: Påvist Graves sykdom.
Hybrid View
-
14-12-11, 22:23 #1
Sv: Påvist Graves sykdom.
Takk for svar, Gekko.
Godt å høre at du har det mye bedre nå
Legen skal sette igang block and replace behandling når jeg slutter å amme. Innser at jeg kanskje må begynne å avvenne henne snart.
Er tvillingene dine helt friske? Jeg er redd for at jeg har hatt høyt stofskifte under graviditeten og at dette har påvirket henne negativt, så det kan dukke opp senskader senere, vet du om dette er mulig?
Nå i ettertid kan jeg jo fint tolke alle signaler ( som jeg har hatt lenge), men det kan jo også være andre ting.
Har du tatt jod behandling? Eller tenker legen rett på operasjon?
Anja
-
15-12-11, 17:44 #2
Hei.
Tvillingene er helt friske. Har ikke sjekket de men de er normalt aktive uten symptomer av noe slag. Under svangerskapet la jeg på meg 10 kg, dvs jeg gikk ned i vekt. Hadde dilla på isbiter for å få kjølt ned kroppen. Da den dukket opp i mars i år skjønte jeg ikke at jeg var syk selvom jeg satt og "ristet" på jobben. Trodde selv jeg var overtrent. Slitsom sykdom, men å være lav var værre. Har aldri hørt at Anti Tpo kan balansere TRAS? Min har økt selvom jeg har ATPO over 1300 og har hatt det i flere år.
Jeg skjønner ikke at du ikke må ned fort med FT4 på 70 og FT3 på 29?!
Gekko
-
15-12-11, 19:09 #3
Godt å høre at de er friske
Jeg har ikke hatt så voldsomme symptomer, så kanskje derfor? Fikk brev i posten fra spesialisten idag( kopi av det som ble sendt til fastlegen) , der det står at han ønsker å få ned stoffskiftet til øvre grense av det som er normalt i løpet av 4 mnd ( da jeg vil amme, har begynt å revurdere dette nå ;) ), med lav dose propyltiouracil-. Deretter block an replace.. 12 mnd behandling.
Ikke vet æ, må jo stole på de som kan det også..
Føler æ blir mye verre med medisin, men muli det trengs tid til å gå seg til..
Anja
-
08-01-12, 19:45 #4
Hei igjen.

Lenge siden sist nå, har sine årsaker. Jeg har vært helt skutt, kvalm,svimmel og trøtt. Så har ringt endokrinologen en del ganger for å si det slik, da jeg har følt at dette absolutt ikke kan være normal reaksjon på medisin. Prøvesvar fra romjula viser en enorm nedgang i stoffskiftet:
FT4 20, FT3 7.4 og TSH <0.05. Samme referanseområde som over. Tras ligger på 4.
Denne nedgangen har jeg fått på 150 mg Propyltiouracil ( 14 dager på denne), nå justert ned til 100 mg.
Men kvalmen ville ikke gi seg, så i går tok jeg en graviditetstest og den viste at jeg er GRAVID ( mer enn 3 uker på vei i følge testen)
Så jeg har mest sannsynlig vært gravid da jeg fikk utført nukleærmedisinsk us, da veldig tidlig i svangerskapet. Så nå er jeg nervøs for tlf fra sykehuset i morgen. Endokrinolog ( snakket med 2 stk i går), nukleær medisn og Gyn skal snakke sammen, så får jeg vite hva jeg må gjøre. Er så spent!!!!
Aner ikke hva jeg vil fram til med dette innlegget, men måtte bare skrive litt.. Fikk beskjed om å absolutt ikke bli gravid, så har jeg mest sannsynlig vært gravid da jeg fikk denne beskjeden.
Anja
-
24-03-12, 22:10 #5
Gratulerer med graviditet, Anja! Spent på å høre hvordan det går med deg( dere)
Lignende tråder
-
Lavt stoffskifte, mulig Graves Sykdom og lite svar
Av Huldrena i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 25Siste melding: 29-02-12, 23:27 -
Graves sykdom - overmedisinert???
Av Lenas i forumet Graves sykdomSvar: 1Siste melding: 31-10-11, 15:11 -
Graves sykdom. Overgang fra Levaxin til Erfa Thyroid
Av Vilje i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 47Siste melding: 21-07-10, 21:50 -
Helt ny med Graves sykdom
Av Guri i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 20-01-10, 02:06 -
Hyperthyreose med misstanke om Graves sykdom.
Av El-Ella i forumet Graves sykdomSvar: 58Siste melding: 12-01-08, 20:16

Svar med sitat

Bokmerker