Viser søkeresultater 1 til 10 av 18
Tråd: Hodet som "henger" igjen
Threaded View
-
14-12-11, 13:06 #15
Sv: Hodet som "henger" igjen
Fant noe her:
"Any and every emotional disorder can be brought on or simulated by thyroid dysfunction. Hypothyroidism slows the thought process, produces depression and sometimes hallucinations, delusions and even paranoia. Slowness of thought and activity is a hallmark of this disease. When present and untreated from early childhood, the final outcome of severe hypothyroidism is idiocy, growth failure and early death in the late teens or early twenties. In adulthood, a change in personality or depression, fatigue, uncharacteristic irritability or a change in sleep pattern should raise a suspicion of thyroid dysfunction."
Også dette er interessant:
"For many years, the PBI, or protein bound iodine, was the test most commonly used — but it proved to be quite inaccurate. Then T4 and T3 tests became available, but these tests only measure circulating levels of these hormones and say nothing about the amounts of T3 and T4 available to the cells. Therefore, these tests are not completely reliable in making a diagnosis"
Så kanskje du kunne prøve dette:
"Everyone should take a periodic check of his or her basal temperature. It is easy and free, and the information gained, if acted on, may make a world of difference. To repeat, simply get a mercury thermometer, shake it down, and lay it by your bedside. When you awake in the morning, before you get up, place it in your armpit and keep it snugly there for ten minutes. Then take the reading and record it. "
Synes det virker som du ikke er optimalt innstilt på medisin ennå, så å måle tempen hver morgen kan være et godt hjelpemiddel
Hypothyreose (hashimoto) siden 2002. Jeg fikk konstatert lavt stoffskifte i 2005, da var jeg så syk at jeg stadig mistet bevisstheten. Det var uhyre skremmende....
Lignende tråder
-
Har fått beskjed om at jeg ikke har lavt stoffskifte, men formen min "kræsjet" igjen
Av jolene i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 59Siste melding: 03-09-11, 14:06 -
Har alltid vært et "stå på" menneske... men idag er det ikke mye igjen å hente.
Av kasopi i forumet Høyt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 17-07-11, 12:47 -
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"Vores stjålne fremtid" ("Our Stolen Future")
Av Anisa i forumet Hvorfor (for)blir vi syke?Svar: 4Siste melding: 07-03-09, 16:12 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11

Svar med sitat
Bokmerker