Viser søkeresultater 1 til 10 av 153
Tråd: Hashimoto's siden 2003
Hybrid View
-
13-12-11, 01:05 #1
Sv: Hashimoto's siden 2003
Jeg tror, man må tænke det sådan, at ens hoved er ret tungt ... og faktisk balancerer på et ikke særligt stort sted. Derfor skal der ikke meget til at fremkalde smerter og ubehag, hvis musklerne ikke funker som de skal, og derfor kan man ikke finde noget mønster.
Det er ikke din fejl. Det er et spørgsmål om at få den rigtige medicin i tilpas mængde og så få det til at køre med binyrerne. Så vil du få det bedre på alle punkter og ikke mindst vil du få mange mange færre smerter.
I mellemtiden kan du evt. komme til en (god!!) fysioterapeut og /eller en, der kan kranio-sakral-terapi, se fx noget om det her: http://www.kranio-sakral-terapi.dk/kss.htm
Hvis der går lang tid, før problemerne med medicin og binyrer begynder at fortone sig, så kan man desværre opleve en forværring, hvor man også får ondt i svælget, der kan føles som om, det hæver op, og generne med lugtesansen kan blive meget overvældende. Jeg nævner det fordi jeg har erfaret, at man virkelig kan komme til et punkt, hvor man føler, man er ved at miste forstanden, og der kan man altså være lidt for billigt til salg hos behandlere i både det ene og det andet regi. Da jeg havde disse forfærdelige gener, blev det løst lidt ved et tilfælde, da en ung læge, som var amanuensis hos min fastlæge, havde været på kursus om sammenhængen mellem kolesteroltal og lavt stofskifte. Han var ved at gå hele stakken af stofskiftepatienter igennem og ringede så hjem til mig for at sige, at jeg vist havde rigeligt plads til mere medicin.
Da han forlod biksen, skiftede jeg læge - til en gammel knark, der kunne huske noget om anatomi. Han erklærede, at jeg nok havde en kranie-nerve i klemme, så der var derfor, jeg havde smerter og alt for kraftig lugtesans. Så jeg kom til fysioterapeut, samtidig med, at den ekstra medicin virkede .... Pyh.
Men du er jo i gang med thyroid og Hertoghe, så det skal nok gå alt sammen. Ville bare lige sikre mig, du ikke går og tænker for meget over det der næse-kæbe-halløj. Det skal nok gå væk igen
Nielsigne
TILFØJELSE: Må hellere lige nævne, at kranio-sakral-terapi er utroligt blidt og måske er at foretrække i begyndelsen. Men find en, du føler dig meget tryg ved, så du kan få det fulde udbytte; det er helt vildt så afslappende, det kan være.
-
13-12-11, 09:38 #2
Sv: Hashimoto's siden 2003
Kære Nielsigne
Tusind tak for dine erfaringer vedr. det med nakke og bihuler - det er virkelig rart at høre, at du har oplevet en bedring, da du kom op i dosis. Jeg vil prøve at lade være med at spekulere for meget over, hvad generne skyldes og satse på, at de vil aftale eller måske ligefrem forsvinde, når jeg i det hele taget kommer mere i balance hormonelt.
Det med ondt i svælget kender jeg forresten også til. Jeg føler de fleste dage, at jeg er lige ved at blive rigtig forkølet, men det bliver sjældent til mere - det er bare slimhinderne, der er konstant hævet...
Jeg har tidligere prøvet kraniosakral terapi og kunne godt finde på det igen - lige nu er det bare økonomien, der sætter grænser for, hvilke muligheder, jeg har - er godt nok ved at være i bund af alle de udgifter til læge i Bruxelles, kosttilskud, særlig kost, prøver osv osv - men sådan er det jo. Men måske jeg kan få en henvisning til en fysioterapeut, så er det jo ikke så dyrt.
Tak for de opmuntrende ord - dem har jeg virkelig brug for
Lignende tråder
-
Hyper 2003. Blev det behandlet alt for langt ned. 2010 Erfa Thyroid
Av Pjevs i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 22Siste melding: 07-05-10, 22:07 -
Hashimoto`s metafor (billede)
Av Anisa i forumet Thyroidea og kunst!Svar: 0Siste melding: 02-02-10, 12:44 -
Hyper siden -92 hypo siden -98
Av heisann i forumet Lavt Stoffskifte etter GravesSvar: 97Siste melding: 21-11-09, 11:45 -
Lavt stoffskifte siden 2003
Av Anee i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 02-11-09, 09:01

Svar med sitat

Bokmerker