Side 6 av 6 Først 123456
Viser søkeresultater 51 til 60 av 60
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    utlandet (midlertidig)
    Meldinger
    435

Standard

Kanskje jeg skal kutte ut de 25 mg levaxin, og heller øke med et halvt grain armour?

Var et par her på forumet som mente levxintilskudd kunne være lurt, for å fylle opp t4-lageret, men.. det er ikke godt å si, tror rett og slett bare man må konstatere at vi er forskjellige og at kroppen har induviduelle behov.

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Det tror jeg også det blir prøve og feile metoden.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Kongsberg
    Alder
    53
    Meldinger
    387

Standard

Jeg har brukt kombinasjon levaxin/armour siden 16 juni og vekta har ikke endret seg noe som helst, men jeg har tydeligvis gått ned, for generelt så har jeg blitt litt mindre over alt allikevel...

Iflg legen min, så kunne insulin resistens og bruken av armour føre til at man går opp i vekt. Dette måtte vi derfor følge opp spesielt nøye. Kanskje du skulle prøvd kombinasjonen armour og levaxin ?

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    sogn og fjordane
    Meldinger
    32

Standard armour- ft4 og vekt

Hei
    har no gått på armour i snart to år og formen er bra. Hadde ein nedtur etter eit halvt år, men siste skuleåret( er lærar) har eg vore i 100% jobb Føler at kroppen fungere bra sjølv om eg må passe meg for stress. Er ikkje alltid så lett det som lærar .
    Men no til spørsmålet som eg håpar nokon kan hjelpe meg med. Då eg gjekk på Levaxin og Liot. var eg slank men dårleg. No når eg går på Armour er vekta auka med snart 17 kg , men formen er god. Eg får alltid høyre i ein bisetning at ft4 er lav men det skal eg ikkje bry meg med sidan dette skjer ver armourbehandling. TSH ligg rundt 0,1. Har vekta noko å gjere med ft4 eller kva er dette. Eg er aktiv og et ikkje meir enn eg må. Derfor er dette slitsomt og kjedeleg:(
    Nokon som har eit svar eller ein teori????

Medlem siden
    Mar 2005
    Sted
    Akershus
    Meldinger
    5,331

Standard

Hei!
    fint at formen er bra!

om ft4, så sier de på thyroid.about.com forumet at mange trenger thyroxin i tillegg fordi de trenger en ft4 i øvre halvdel.

TSH blir lv nårmn tar noe med t3, så din TSH sier meg ikke noe, hva er din ft3? og ft4?

Det er også alltid noen få som trenger en ft3 om er litt over øvre refereansområde.

Veta--er det vann?

noen postet på thyroid.about.com forumet at kone til legenhennes este opp, hun fikk ødem når hun begynte på Armour, men følte seg bra, og etter ett år raste ødemet av. Det var en del av heldbredelsesprosessen.

Hvis det ikke er ødem, kan det være littegrann for lav dose, elelr for høy dose, fordi overdose kan forårsake insulinresistens.
    Mulig at en anne løsnng kan være å drastisk kutte ned på karbohydrater, og istedenfor spse mest proteiner og grønnsaker. Det kutter drastisk ned på insulinresistens. (jeg har ofså skrevet ned et referat om noe på det temaet i ernærings-folderen her)

Kommer bare med diverse forslag , ting jeg har kommet over.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    sogn og fjordane
    Meldinger
    32

Standard

HEI
    Har vore hjå lege i dag og TSH låg i dag på 2,4 og Ft4 var på 7. TSH var innanfor NORMALOMRÃ…DET :evil: (eg hatar det ordet), men Ft4 var litt låg. Da eg sa at eg skulle ligge rundt 0 med TSH lurte han svært på kven som hadde sagt dette. Heldigvis har eg dette fra endolegen min, ellers hadde han vel ikkje brydd seg. Spurte om Ft4 kunne ha noko med vekta mi å gjere , men som de sikkert har erfaring med så har dei ikkje tid å snakke så mykje. Eg skulle auke dosen litt å sjå kva som skjer.
    Har gått på 60mgx2 i 5dager og 60mg+30mg i 2 dager i veka. No skal eg auke til 60mgx2 dagleg. Får håpe dette hjelp både på trøttheit og vekt

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    sogn og fjordane
    Meldinger
    32

Standard

hei igjen
    vil berre nemne at eg får ikkje ta prøve på T3 lenger. Legane og sjukehuset ser på denne som uaktuell og blir berre teken dersom ein skal utredes. hm.......

Medlem siden
    Apr 2006
    Meldinger
    2,105

Standard

Vet ikke referanseområdet på T4 ved sykehuset der du bor. Her i Stavanger er det 12 som er nedre grense. Har hatt T4 på 7 selv og da sovnet jeg hver gang jeg satte meg ned.

Som sagt så kan referanseverdiene være forskjellige , men tror ikke det dreier seg om så veldig store forskjeller og da tror jeg at T4 på 7 er ca. halvparten av hva det skal være.( +/-).

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Rogaland
    Alder
    54
    Meldinger
    2,689

Standard

Du burde virkelig prøve å få drift på legen din så han gir deg Levaxin i kombi med den Armouren
    Hilsen Anne Ma
    Bekymring er som en gyngestol: Den gir deg noe å gjøre, men den får deg ingen steder.

Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    sogn og fjordane
    Meldinger
    32

Standard AUKE AV DOSER

HEI
    Eg skal auke Armour dosen min frå 120x5 +90x2 til 120x7. Kor mykje bør eg auke med og over kor lang tid?
    Legen sa eg kunne auke alt samtidig, men då låg eg 10cm. over madrassa og vart hyper inni kroppen og slapp utanpå trur ikkje legen skjønar dette. Eg har og fått store smerter i ledd og musklar, men veit ikkje om dette har med auken å gjere eller kva. Nokon som kan råde meg?

Side 6 av 6 Først 123456

Lignende tråder

1. Svar: 1
    Siste melding: 06-12-10, 16:35
  2. Hadde antistoff i minst 5 år før eg fekk lågt stoffskifte hausten 2005
    Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 56
    Siste melding: 03-07-10, 15:08
  3. slik lågt stoffskifte hos dei med hashimotos skal behandlast
    Av Delisa i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)
    Svar: 23
    Siste melding: 08-11-09, 14:48
  4. Jeg har hatt lavt stoffskifte i over 10 år etter en graviditet
    Av Lindalorraine i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 7
    Siste melding: 27-03-07, 20:57
  5. dårligere form etter økt dose
    Av Thyr i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 15
    Siste melding: 23-05-06, 10:42

Søkeord for denne tråden

Bokmerker