Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Tråd: Stoffskifte ok?
Hybrid View
-
05-12-11, 19:48 #1
Sv: Stoffskifte ok?
Ikke noe spenstig nytt ennå
Påvist EBV EBNA IgG, Parvovirus B19 IgG, Streptolysin Antistoff ASL 217IE/ml, Mycoplasma pneumoniae 517U/ml. C-peptid nede på 440.
"Alt fint" var beskjeden... Må lese litt selv.
-
21-05-12, 12:25 #2
Hypogonadisme og lavt testosteron ser ut til å være problemet. Må ha en MR av hypofysen, med kontrastveske, så det evt. kan oppdages adenomer om det er noen.
rT3 og fT3-ratio er utrolig dårlig (6.5 burde være over 20) men det er som å piske en død hest å komme noen vei med det.
Siste målinger i jan og mai
(navn (ref) mai, jan)
S-T3 Fritt (3,1-6,8) 3,9
S-T3 Revers (0,14-0,50) 0,60
S-SHBG (15-85) 42 53
S-Testosteron (9-35) 10,2 12,1
S-LH (1-10) 2,8 4,4
S-FSH (1-12) 3,8 4,0
-
22-05-12, 17:26 #3
Få også læst dig op i "hypofyse-antistoffer" (circulating anti-pituitary antibodies > APAs), f.eks. Anti-pituitary Antibody-induced Multiple Endocrine Disorders in Mice og AUTOIMMUNE ENDOCRINE DISORDERS. Hormone Imbalances in Endocrine Disease, fordi adenomer plejer at være (noget) mere enkel-hormon-specifikke, hvorimod det ser ud til, at alle dine hypofyse-hormoner er ude af synck med hinanden...
Hvis du har noen spørsmål knyttet til bruk av vårt forum - les OSS/FAQ.
-
11-07-12, 11:29 #4
Lite nytt - Endokrinolog leker venteleken og kommer ikke med tilbakemelding til fastlegen om hva som skjer. Fastlegen vil (forståelig nok) foreskrive hormonbehandling. Seks mnd igjen til sykepengene går ut, og mer enn halvering av inntekten - det trekker nok opp på energinivået med litt økonomiske problemer på toppen.
Det er to måneder siden endo fikk resultatet av MR; ingen svulster i hypofysen (eller rundt).
-
14-07-12, 18:02 #5
Oppdaterer litt igjen
Har fått analysert DNA på 23andme.com og det viser seg at jeg har mutasjoner i MTHFR genet: både A1298C og C677T. Faktisk så er det genotypet at jeg har A1298CC, men det må være feil - siden det ikke (pr nå) er funnet tre mutasjoner samtidig på de to SNP'ene hos levendefødte. Eller så er jeg sabla spesiell ;)
Såvidt jeg ser kan denne defekten føre til masse rusk, som igjen vil kunne gi sære hormonresultater som jeg jo har. Spennende å grave litt mer i mens jeg venter på at SSHF skal få ut fingeren...
-
07-02-13, 08:36 #6
Gammel tråd nå, men omsider litt nytt
Spinalvæsketest bekreftet narkolepsi med katapleksi, og litt overraskende også nevroborreliose (i sentralnervesystemet). Spennende å se om antibiotikakuren for borreliosen medfører bedring på hormonelle og nevrologiske problemer.
Endokrinologen på SSHF har blitt purret kvartalsvis i ett år snart, uten å gi lyd fra seg. Skikkelig proft...
-
07-02-13, 09:39 #7
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
07-03-13, 14:23 #8
Enda en "mulighet"
jeg mener,
i tillegg til hormon-, vitamin-, mineral-, enzym-, aminosyremangel;
så kan det ligge enda dypere..
Jeg innbiller meg at jeg fungerer bedre enn jeg gjorde for noen år tilbake,
men jeg undrer meg på hvorfor jeg etter drøyt tre år med thyroidtabletter (+ div kosttilskudd);
enda har myxødemhud så det holder på overarmene..
pssst: holdt på å glemme at jeg også har prøvd kapsler med probiotika/tarmbakterierKevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa

Svar med sitat
)

Bokmerker