Side 7 av 20 Først 1234567891011121314151617181920 Siste
Viser søkeresultater 61 til 70 av 200
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Arrow Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    I Norge har vi iallefall et par leger vi kan like - Dag Schiøtt og Stig Bruset.
    Og heldigvis er de flinke til å formidle seg også Stig Bruset skriver om hormoner i Mat & Helse:
    ..
    Hormoner, kroppens symfoniorkester
    I kroppen spiller til enhver tid et stort orkester av ulike hormoner i en komplisert symfoni.
    Med vår livsstil kan vi påvirke hvordan dette orkesteret låter.

..
    Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
    ..
    Jeg ser at lenken til matoghelse ikke virker. Kunne det likevel være mulig å spørre Stig Bruset om å få den av ham og tillatelse til å gjengi den her?
    Stig Bruset er nå lege på Regnbuen helsesenter på Liertoppen.
    ..
    Nei - den linken er visst ute av drift prøv så denne:
    http://www.matoghelse.no/artikler/20...mfoniorkester/

Jeg har sendt mail til Bruset og spurt om å få gjengi det hele her på Forumet
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Standard Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation

Jeg har sendt mail til Bruset og spurt om å få gjengi det hele her på Forumet

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Jeg må lige dele det her med jer!!

Jeg har været ude for at få intravenøs C-vitamin, og der var kommet svar på mine blodprøver.
    Så jeg har både grædt og grinet i dag. Grædt af lettelse over, at der endelig var endnu en prøve, der bekræftede min kropfornemmelse, min intuition og den viden, som jeg siden har oparbejdet, og grinet fordi jeg blev så befriende glad for, at der er endnu en vigtig ting, jeg kan gøre noget ved:

Jeg mangler T3!

Jeg blev jo nødt til at få lavet prøven hos privat læge, fordi min praktiserende læge mente, der var nok at måle TSH.
    Lægen konstaterede, at jeg jo ikke bare har T3 mangel men også lægemangel! Hahaha
    Jeg sagde noget i retning af, at det snart kunne blive en ret omfattende journal: DHEA-mangel, jernmangel, T3-mangel og lægemangel

Nå, men det ser ud som om, at jeg mht. det her er et klassisk CFS-tilfælde: Problemer med omdannelse fra T4 til T3...
    Jeg tør slet ikke spå om, hvordan det ville se ud, hvis jeg også fik målt rT3 eller taget prøver i vævet...

Mine tal ser sådan ud:

T3: 0,68 (0,82 - 1,79)
    FT3: 2,23 (1,80 - 4,20)
    T4: 76,2 (52,0 - 125,0)
    FT4: 12,2 (8,0 - 19,0)

TSH: 1,80 (0,40 - 2,50)

Antistoffet Thyreoglobulin-Antikoerper (antistoffer) TAK er vist lidt højt omend indenfor normalområdet: < 20 (op til 40)

Kommentarer er meget velkomne! Hvad mener I f.eks. om mit T4 niveau eller TAK?
    Tak for jer - jeres deltagelse og al den information, der her er til rådighed!

I øvrigt sagde lægen, at han havde mødt nogle meget ressourcestærke mennesker med stofskiftesygdomme, der var meget bevidste om, hvad de ville, og som ikke ville finde sig i den måde, de blev behandlet på i det konventionelle system.

Cadeau til jer!

Redigeret pga. manglende TSH + antistoffer.
    Sist endret av Luuna; 05-12-11 kl 18:59

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Sitat Opprinnelig skrevet av Luuna Vis post
    Nå, men det ser ud som om, at jeg mht. det her er et klassisk CFS-tilfælde: Problemer med omdannelse fra T4 til T3...
    Jeg tør slet ikke spå om, hvordan det ville se ud, hvis jeg også fik målt rT3 eller taget prøver i vævet...

Mine tal ser sådan ud:

T3: 0,68 (0,82 - 1,79)
    FT3: 2,23 (1,80 - 4,20)
    T4: 76,2 (52,0 - 125,0)
    FT4: 12,2 (8,0 - 19,0)

TSH: 1,80 (0,40 - 2,50)
    Altid godt, når der er noget, man kan gøre selv

Dejlig konkret

Jeg er egentlig heller ikke så imponeret over dit ft4 ... Så måske passer de ok sammen men bare ikke så godt til det, du har brug for?

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

1000 tak Nielsigne

Og det her, er jeg glad for du siger:

Jeg er egentlig heller ikke så imponeret over dit ft4 ... Så måske passer de ok sammen men bare ikke så godt til det, du har brug for?
    For det første er det nemlig sådan, at de bedste læger på det her område anbefaler, at man får optimeret sine niveauer på hormoner, så de ligger i den gode ende af normalskalaen (logisk, når der er tale om træthedssygdomme).
    Dernæst kan jeg også have receptormodstand - altså have brug for et højere niveau end normalt...

Jeg ved bare ikke, hvad "normalt" er - så dit bud er af stor betydning

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Question Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation

Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
    Jeg er heller ikke imponeret over Luunas T3/FT3... Med Total T3 endda under ref.omr. dvs. næsten 3 gange lavere end normalt/normalt, samt med FT3 på kun halvdelen af normalt/normalt - er det ikke noget at sige til, at Luuna har det ikke for godt. Jeg plejer kalde øverst i ref.omr. for "normalt/normalt, idet de fleste begejstrede udsagn om fremgang, jeg har læst/hørt, hører til "under taget".
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

...jeg mente nu heller ikke, jeg var imponeret over det t3 der... men bare, at der måske ku være en eller anden logik i forhold til, at der ikke er så meget t4 heller

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Pyha Anisa - Mange tak!

Jeg læste i går dit fremragende indlæg her om intracellulær hypothyreose og stress, og jeg har været vidt omkring på en af de sider, du opgiver som kilde:
    http://nahypothyroidism.org/deiodina...owth%20hormone

Heraf fremgår det i øvrigt, at væksthormon også har betydning for omdannelsen - apropos dit tidligere tip om, at det kunne være mit væksthormon, der stiger om aftenen.
    Derfor i øvrigt heller ikke sært, at nogle læger har mægtig gode erfaringer med at behandle fibromyalgipatienter med væksthormon - i tillæg til den betydning, det har i sig selv selvfølgelig...

Jeg kan blive helt skør af at prøve at forstå alt det her, men uanset hvad, så kan man vist konkludere, at behandling med bioidentisk medicin, der indeholder både T4 og T3 er det rigtige.

Så består udfordringen "bare" i at få kroppen til at tage imod den...

First step: Ferritin op!

Og så fandt jeg det her på Mary Shomons hjemmeside:

Solutions for People Who Can't Tolerate Thyroid Medications

According to Dr. Langer, another subset of people with profound thyroiditis and hypothyroidism find that taking any amount of thyroid hormone creates problems. These people will have palpitations, and extreme hyperthyroid-like symptoms after taking even the smallest standard dosage of thyroid hormone replacement medicine.

Not taking medicine is not a solution, because hypothyroidism ultimately requires treatment, but many of these patients are in a catch-22 -- treat the hypothyroidism and prevent long-term illness -- but suffer debilitating symptoms and side effects due to their over-sensitivity to thyroid medications.

Dr. Langer's answer? He works with a reputable compounding pharmacist to produce an aqueous solution of the thyroid medicine. Then, he has patients start with a daily dose as small as one drop, which is 1/10th of a quarter of a grain. He then has them go up in dosage one drop at a time. According to Dr. Langer, "with most of these patients, it takes a much longer period of time, but they can get to the right quantity of thyroid using the aqueous thyroid and can eventually be transferred over to the tablets."
    http://www.thyroid-info.com/articles/drlanger.htm

Jeg finder nok en løsning

Jeg plejer kalde øverst i ref.omr. for "normalt/normalt, idet de fleste begejstrede udsagn om fremgang, jeg har læst/hørt, hører til "under taget".
    Top! Det svarer jo til de dygtige lægers kliniske erfaring

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Jeg forstod det godt Nielsigne
    En teknisk forklaring KAN være, at feedback-systemet går i gang selvom der dannes rT3 i stedet for T3 ved konverteringen - men alt i alt er det vigtigste vist tydeligt: Det skader i hvert fald ikke at tilføre begge dele!

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Side 7 av 20 Først 1234567891011121314151617181920 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 0