Viser søkeresultater 1 til 10 av 19
Threaded View
-
05-12-11, 16:22 #17
Sv: Alt vi ikke kan spise og lav-karbo .... hjelp!
Hei Fruemå

Jeg prøver også å spise lavkarbo, men da gjelder det like mye å spise høyfett for å bli mett. Fett skal være naturlig som f.eks smør og dyrefett, kokos- og palmefett.
Jeg leste nylig i månedsmagasinet VOF (Vitenskap og fornuft) nr 8/2011 om allergier for ulike mattyper, bl.a kan mange som ikke tåler melkeprodukter som smør, tåle klaret smør. Ghee er et klaret smør og fås kjøpt på Internasjonale matforretninger.
Melk - et tveegget sverd
Melk fra husdyr er i høyeste grad et tveegget sverd i menneskets ernæring. På den ene siden er melkeprodukter gode kilder til protein og fett av høy biologisk kvalitet, og de gir et kjærkomment tilskudd av vitaminer, flere mineraler, antioksidanter, en rekke ulike fettsyrer og andre helsefremmende næringsstoffer. På den andre side skaper melk helseproblemer hos mange med manglende evne til å fordøye melkesukker eller -proteiner. En del reagerer på disse makronæringsstoffene eller deres nedbrytingsprodukter som dannes i tarmen under fordøyelsen. melkefett ser derimot ikke ut til å være forbundet med høyere sykdomsrisiko, slik ernæringsmyndighetene hevder.
VOF 8/11, s. 72 av Johnny Laupsa-Borge
Ellers har Sofie Hexeberg gitt ut bøker på flere språk, om å bli frisk med LCHF - også med oppskrifter. Som lege gir hun også råd om lavkarbo og høyfett for å få folk friskere. (LCHF = Low Carb High Fat)
-lig hilsen Elbeth
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.

Svar med sitat
Bokmerker