Viser søkeresultater 1 til 10 av 17
Tråd: Kalsiumtilskudd, farlig?
Hybrid View
-
03-12-11, 01:04 #1
Sv: Kalsiumtilskudd, farlig?
"Fosamax er et lægemiddel, der iflg. medicinalfirmaerne, vil standse tab af knoglemassen. Fosamax er det eneste ikke-hormonelle lægemiddel godkendt af FDA til behandling af osteoporose. Observation af kvinder i behandling med Fosamax, kløgtigt nok standses efter fire til seks år, dvs. omkring det tidspunkt, hvor raten af knoglebrud hos kvinder behandlet med Fosamax, begynder at stige. Så selvom Fosamax overfladisk vil synes at øge knogletæthed, i virkeligheden nedsætter det knoglestyrken og dermed fører til en større risiko for brud. Fosamax er en metabolisk gift, og rent faktisk dræber den osteoklasterne, dvs. celler, der er nødvendige for at opretholde den "levende" knoglemasse.
Derudover kan Fosamax forårsage alvorlige og varige skader på spiserøret og maven. Fosamax er også belastende for nyrerne, kan forårsage diarré, flatulens*), udslæt, hovedpine og muskelsmerter. Rotter, der får høje doser Fosamax udvikler kræft i skjoldbruskkirtlen og i binyrene. Fosamax fører også til mangler af calcium, magnesium og vitamin D - alle væsentlige i opretholdelse af knoglemassen." Kilde
*) Flatulens betyder forøget dannelse og afgang af tarmluft (flatus) gennem endetarmsåbningen• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
03-12-11, 08:34 #2
Sv: Kalsiumtilskudd, farlig?
Skummelt. Jeg jobber i jelsevesnet og ser daglig eldre som tar fosamax. Jeg har i løpet av de fem årene jeg har jobbet her, ikke sett kreft i skjoldbruskkjertelen eller flere benbrudd enn normalt....
Så lurer jeg på, det kan da ikke skade å ta solarYs tilskudd av magn og kalk. Inneholder vel 500 mg kalk. Vi forbruker jo 900 mg om dagen, og jeg drikker ille mye melk....Lavt stoffskifte etter graviditet i 2009

Svar med sitat

Bokmerker