Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Threaded View
-
02-12-11, 00:42 #2
Sv: Lavt stoffskifte, ADHD (uoppmerksom type) eller noe annet?
Tyrosin er aminosyren L-Tyrosine. 2 gram er ikke så lidt og hvis du føler dig "littegranne målfokus" kan det hænge sammen med Catecholaminer, der er en gruppe stoffer afledt af netop aminosyren tyrosin. Catecholaminer dannes i binyrernes "medulla" og hedder: adrenalin, noradrenalin, og dopamin - der alle fungerer som hormoner eller neurotransmittere. Catecholaminer forbereder kroppen til fysisk aktivitet (inkl. kæmp-eller-flugt reaktion). Typisk er f.eks. stigning i hjertefrekvens, blodtryk, blodsukkerniveau, og en generel reaktion af det sympatiske nervesystem. At du reagerer på Tyrosin siger mig, at du måske bør rette opmærksomheden på, at en mulig årsag til din aktuelle "elendighed" befinder sig primært i dine binyrer? Værd at udforske og lære sig op i, mener jeg.
Når det gælder dine "kognitiv-like" klager, kan jeg anbefale at læse om "Abulia", hvilket er en overset tilstand der kan udvikles som følge af en mangeårig hormonmangel. Du finder flere henvisninger i denne tråd. Man kan godt genvinde sine færdigheder fra før i livet, men det kræver en målrettet adfærds- og kognitiv genoptræning, som efter en regulær hjerneskade (blodprop, hjerneblødning osv.). Du kan læse lidt om det i denne tråd.
Der er ingen hjælp at hente hos vores hjemlige skolemedicinere, der ikke mestrer en "multi-hormonel" behandling, hvilken er en nødvendighed ved langvarig hypothyreose, med den obligatoriske forbindelse til andre hormonkirtler. Hvorom alt er, kan jeg kun anbefale, hvis du har råd, rejs til Belgien, til dr. Hertoghe, eller til Oslo, til dr. Dag Schiøth. Det koster mange penge, men det er pengene værd at vinde sit liv tilbage, særlig i dit tilfælde når du endnu er så ung, at der er mange år at se frem til, enten med skidt eller godt liv. Det er værd at (næsten) sulte for, mener jeg.
Krydser fingre for dig.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
ADHD og lavt stoffskifte
Av b-e-a i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 16Siste melding: 06-09-16, 11:14 -
Hyperparathyroidisme eller noe annet?
Av Devana i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 70Siste melding: 16-11-10, 23:52 -
Skjønner ikke noe. Høyt eller lavt stoffskifte nå ? eller graves med eller uten?
Av otika i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 77Siste melding: 09-03-09, 23:35

Svar med sitat
Bokmerker