Sitat Opprinnelig skrevet av majsen Vis post
Ja det er en ret ny situation for mig det her. Der har aldrig været problemer før med at få det fra den lokale apoteker, og han sagde sidst jeg hentede medicin, at selvom leverandøren ville have den bevilling, kunne han stadig skaffe det. Så da han i går sagde, at han ikk havde noget hjemme blev jeg ret chokeret.
Har flere gange sagt at jeg 'bare' kan få det fra Tyskland, men hver gang siger han, at han altid har på lager. Og hvis jeg ringer ind og hører om jeg kan hente en portion, spørger han altid 'til hvor mange dage har du endnu?' og hvis jeg feks siger 3 uger, siger han at vi har god tid.
-derfor vil jeg nu have fra Tyskland.
Har også fortalt apotekeren om denne regl med altid at have nok medicin hjemme, men så siger han bare det jeg har beskrevet ovenfor.
majsen
Det er godt, du har fået en recept på (var det ikke fem måneder?) nu Majsen, så du fremover har en mulighed for at komme det her i forkøbet. Jeg håber, du får succes med at få det fra Tyskland (og at din læge vil skrive dig en mindre recept på noget syntetisk T4 som en kortvarig nødløsning i nogle få dage, hvis leverancen bliver forsinket).

Jeg bliver vred, når jeg læser det om den apoteker :(
Det han præsterer, er formynderi og mistænkeliggørelse! Det er DIG, der er alvorligt syg, det er DIG, der bliver mere syg og sætter din helbredelsesproces tilbage og dit helbred på spil, hvis ikke du får den. Det er ikke ham! Og HANS job er at servicere DIG, og din LÆGE har taget stilling til, hvad der skal ske - dvs. hvilken recept du skal have hvornår!

Du er slet ikke forpligtet til at svare på hvor meget medicin, du har tilbage, og jeg håber, du kan få dig til at give ham besked om, at det er din læge, der på baggrund af dennes faglighed og vurdering af din situation har bestemt, hvor meget og hvilken medicin du skal have hvornår - og at du har alvorligt brug for den. Punktum! Længere er den ikke.

Det hjælper muligvis ikke noget i forhold til hans opfattelse af tingene, men for mig er det vigtigste at få åbnet munden. Man bliver syg af at æde andre menneskers l.o.r.t. (det gør også ondt på mig - jeg kender det alt for godt), og man får det bedre af at spytte det ud igen ;)

Red: Ofte bliver vi jo nødt til at spytte det ud andre steder, fordi der er tale om mennesker (læger, sagsbehandlere osv.), der har magt over vores liv - men det har ham her så ikke i sidste ende. Godt for det!

KRAM