Viser søkeresultater 11 til 20 av 23
Tråd: Drikke?
-
30-07-06, 00:23 #11
Jeg er både svimmel, skjelven og tåkete, men jeg har drukket grønn te i årevis. Lenge før hypothyreosen mener jeg. Jeg fikk disse symptomene når jeg begynte på Levaxin og har aldri mistenkt teen. Kanskje kombinasjonen hypothyreose/Levaxin/grønn te ikke er bra? Aner ikke. Får prøve å holde opp noen dager. Er iallefall verdt et forsøk. Takk for tips!
• Balder-legen hevder at det er ikke hypothyreose med en TSH på 4,82 som øket til 7,56
• Hypothyreose uten antistoff.
• Levaxin fra oktober 2004. Westhroid fra august 2006. 4 grain ny Armour fra Februar 2010. Levaxin og Liothyronin fra februar 2011. Thyroid-S fra august 2011.
• Stoffskifteprøver etter 4 mndr på Thyroid-S
-
30-07-06, 19:48 #12
Jeg vet ikke hvordan det er med kominasjonen levaxin og grønn te. Jeg tar ikke medisiner selv. Ikke foreløbig ihvertfall. Og kanskje har det ikke så mye å si om man får i seg såkalte goitrogener hvis man tar medisin? Ikke vet jeg... Men jeg prøver å unngå fluor. Fluortankrem også, selv om det kanskje ikke er så skadelig.
-
15-08-06, 09:58 #13baremei Gjest
Det er grønn te som inneholder fluor i varierende mengder, det spørs hvor i verden den kommer fra og hva slags jordsmonn det er og fluorinnholdet i vannet lokalt.
"Urteteer" har ingenting med grønn te å gjøre, urter er nettopp det, og bringebær eller løvetann eller kjerringrokk eller epler osv. inneholder neppe særlig med fluor.
-
27-08-06, 17:18 #14
Hvor i all verden har dere det fra ? Fluor i grønn te ???
Kjøp den i helsekosten da vel , der har de masse gode varianter /blandinger uten fluor.Mitt anti-tpo gikk opp og litt ned og opp i mange år. Fannt ut at det gikk ned når jeg tok chlorella.
-
27-08-06, 17:31 #15
Opprinnelig skrevet av cleo
Klippet fra et intervju med Michael Barbee (diettrådgiver) på Mary Shomons sider, tilgjengelig her:There is no question that green tea, and black tea as well, contain valuable antioxidants that traditionally have protected health. Unfortunately, the tea plant stores more fluoride than any other plant. Due to increased water, air, and soil pollution during the last several decades, the amount of fluoride in most teas today is staggering. A typical cup contains as much fluoride (1 mg) as an entire quart of artificially fluoridated water--with some samples of tea containing traces of DDT. One sample of Chinese green tea tested had a whopping 22 mg. of fluoride per tea bag!
To put this into perspective, it has been established that consuming more than 4 mg of fluoride per day for a number of years will likely lead to arthritic symptoms which eventually turn into crippling skeletal fluorosis. Today in fluoridated communities (two-thirds of the country), it is estimated that a typical fluoride intake from all sources is 6-7 mg. It makes little sense to purposely add more fluoride to a diet which already seems to guarantee future bone problems. Many people have reported that their arthritic-like symptoms vanish when they give up their tea. Fortunately, some of the same protective antioxidants found in tea can also be found in apples, pears, red wine, and in even higher amounts in dark chocolate. If eating these is not feasible or appropriate, I think that using a green tea extract which has been tested for fluoride content might be a reasonable thing to do.
http://thyroid.about.com/od/bookssuppor ... erview.htm
-
27-08-06, 19:26 #16
Ja vel - da bør man kjøpe øko te som sannsynligvis har mindre .
Pluss å ikke koke te med fluor renset vann og bruke tannkrem fra helsekosten uten fluor.
Apro pro tenner og fluor :
Min 16 åring har null hull , aldri tatt fluortabletter og ikke brukt fluortannkrem til daglig , men meget lite brus og gotterier med sukker opp gjennom årene.Mitt anti-tpo gikk opp og litt ned og opp i mange år. Fannt ut at det gikk ned når jeg tok chlorella.
-
23-11-11, 17:40 #17
Sv: Drikke?
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
-
23-11-11, 20:07 #18
Jeg skal ærlig innrømme at siden diabetesen gir meg ganske mange begrensinger i hva og når jeg kan spise eller drikke, så koser jeg meg med kaffi tidlig på dagen og te om kvelden, og det uten dårlig samvittighet i det hele tatt.
Jeg varierer teen; av og til drikker jeg rooibush chai massai, andre ganger diverse frukt eller urte-teer eller grønne teer som grønn gresshoppe, enkelte ganger svart te, men nå i det siste har jeg virkelig kost meg med Numi-te (hvit te).
Helt ærlig tror jeg ikke de to krusa med kaffi og fløte tidlig på dagen og det kruset med te jeg drikker om kvelden kan forårsake så veldig mye skade for meg.
Det er viktig (synes iallefall jeg) og trives, og skal man være redd for alt, så forsvinner mye av kosen for min del.
-
23-11-11, 21:24 #19
Jeg tror, du har ret. Bliver man for bange, bruger man kræfterne på dét ... Alligevel må jeg bare fortælle dig noget om grøn te. Måske er det ikke spor relevant for dig, men det kunne komme an på en prøve.
Det er nemlig sådan, at grøn te kan give problemer hos nogle. Det kommer an på, hvilken type immunforsvar, man har. Læs evt. mere her:
https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=10392
Hvis du har drukket meget af det, eller bare drukket det regelmæssigt, kunne det måske forklare noget vedr. dine antistoffer, eller?
Hvis du gør som når man skal finde ud af, hvad man er allergisk over for: Udelader det i en periode på tre uger - og så drikker det igen - så ville du nok få vished for, om det er godt eller skidt for dig.
Ikke for at skræmme dig ...
Bare en tanke. Lyder ellers dejligt med de teer, du bruger - jeg anbefaler gerne Herbal Spiced Chai (smager meget som den sorte udgave, Black Spiced Chai)og Cleanse fra Pukka http://www.ayurhelsekost.dk/pukka_te.html
Nielsigne
-
23-11-11, 21:49 #20
Jeg kan ikke helt tro at min te har noe med at jeg har mange autoimmune sykdommer.
Jeg drikker et krus om kvelden, og har gjort det etter at jeg fikk diabetesen i fjor. Drikker vanligvis aldri mer enn et krus, og jeg varierer i stor grad type te jeg drikker. I sommerhalvåret f.eks., koker jeg te på planter fra moder natur eller hage hovedsaklig. Høst, vinter og vår går det mer på tørka te-sorter som jeg kjøper fra helskostbutikker. Jeg bruker forresten bare te i løs vekt.
Antistoffene både mot skjoldbruskkjertel og bukspyttkjertel kom altså før at jeg la meg til vanen med og drikke et krus te om kvelden. Sier ikke det er umulig at te kan fære til antistoffer, men for meg så stemmer ikke tidsperspektivet helt + jeg varierer teen svært mye.
Svar med sitat

Bokmerker