Viser søkeresultater 1 til 10 av 81
Tråd: Kanskje har jeg ME?
Hybrid View
-
18-11-11, 08:38 #1
Sv: Kanskje har jeg ME?
Har en venninne som har opplevd det samme. Hun valgte å tro på denne legen og ME-diagnosen hans. Hun har sluttet med Levaxin, som hadde liten effekt (hun tok spyttprøver, som lå lavt, men legen brydde seg ikke om det). Levaxinen hadde jo sannsynligvis liten effekt fordi hun ikke fikk tilført binyrehormoner samtidig. Hun klarte heller ikke øke Levaxinen, sannsynligvis på grunn av de dårlige binyrene. Dette ble tolket av denne legen som at hun ikke trengte stoffskiftehormoner. I dag er hun ufør......En person som sier til så mange som bevislig har stoffskifte problemer at de ikke har det, ønsker å ta dem av medisiner og heller la oss ligge på sofaen og "visne" bort kan ikke jeg egentlig kalle spesialist. Vet ikke hva du fikk høre, men jeg fikk vite at jeg burde dra hjem og ligge på sofaen uten dårlig samvittighet selv om samboer gjorde nesten alt i huset, med barna og i tillegg jobbet fullt.• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
18-11-11, 15:33 #2
Bruker
- Medlem siden
- May 2011
- Meldinger
- 44
Huff, Vigdis, så trist og unødvendig. Uvitenhet fører til uføretrygding...
HildeM, jeg har tenkt nøyaktig den samme setningen som deg i det siste. Kanskje har jeg ME? Det er jo så like symptomer at man kan bli forvirret av mindre. ME-diagnosen skulle jo ikke bli en sånn sekk man hiver alt man ikke vet hva er i, men sånn ser det ut til å fungere noen ganger. Sannsynligvis har ingen av oss ME, tror nå jeg da.
-
18-04-12, 10:15 #3
Oi, her leser jeg akkurat det samme som har skjedd med meg.
Spesialisten tok meg av Levaxin, ingen fortalte meg at jeg kunne forsøke andre medisiner/thyroider, andre doseringer, ingen sa at jeg faktiskt hadde stoffskiftesykdom/Hashimoto med høy anti-TPO. Kun at jeg sto i fare for å kunne få det... Fikk ME diagnosen i 2007.
Jeg hadde ingen krefter til å undersøke videre selv. Ikke hadde jeg laptop slik at jeg kunne surfe og lete, og klarte ikke sitte ved stasjonærpcn. Så jeg godtok og stolte på Spesialist i infeksjonsmedisin Harald Steinum i Trondheim - desverre. Han utredet meg meget grundig,men ser nå at han ikke tok stoffskiftet på alvor.
For ikke å snakke om fastlege, som aldri har relatert noe til stoffskiftet pga ok blodprøveverdier, og høy anti tpo.
Og jeg er idag helt arbeidsufør, syk siden etter siste fødsel 2001.
BenteR: du skriver at Levaxinen ikke virket da hun ikke fikk binyrestøtte. Dette er jeg veldig interessert i.
Kan jeg starte med Levaxin for å se om jeg blir bedre, eller må jeg finne ut av binyrer først?
Hvordan finner jeg egentlig ut av det med binyrene hvis kortisolverdier er ok på blodprøvene? Endokrinolog ved offentlig sykehus? Men de finner som jeg har forstått heller ikke ut av det, hvis det ikke er veldig svake binyrer...
Har lest om spyttprøvene, er dette veien å gå eller kan jeg starte levaxin hvis blodprøveverdier vedrørende binyrer er ok?Sist endret av Shadow; 18-04-12 kl 10:46
-
18-04-12, 12:56 #4
Det var Vigdis som sa at levaksinen ikke virket uten binyrestøtte.
Jeg overlater til henne eller andre som kan mer om dette enn meg til og svare.
Keg har aldri brukt binyrestøtte. Hos meg hjalp det og få opp de latterlig lave d-vitamin nivåene. Da virket plutelig levaksinen uten og gi meg overdosesymptomer selv ved lav dosering.
-
18-04-12, 13:18 #5
nå husker jeg at det var Vigdis, når du sier det..
Hehe
Lignende tråder
-
Kanskje vitamin D kan kurere sykdommer?
Av Sonja Midtlien i forumet D-vitaminSvar: 6Siste melding: 15-07-10, 06:51 -
Må kanskje opereres - men hva med etterpå?
Av Abiela i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 9Siste melding: 06-05-10, 22:25 -
Funnet kul - kanskje opereres!
Av Gulsol i forumet OperasjonssalenSvar: 2Siste melding: 16-04-09, 12:41 -
Kanskje bokplaner om overvekt
Av Sonja Midtlien i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 17Siste melding: 05-05-06, 17:41

Svar med sitat

Bokmerker