Viser søkeresultater 1 til 10 av 200
Threaded View
-
11-11-11, 11:03 #11
Sv: Træthedssygdom efter whiplashskade – Luunas præsentation
Nøj, du ved godt nok mange ting Anisa!
1000 tak 
Det her er selvfølgelig helt oplagt:
Det næste spørgsmål, der så rejste sig hos mig var, hvad grunden så kan være til, at jeg i de situationer ofte også er mere klar i hovedet og føler mig mere frisk og godt tilpas. Det her kan være en del af forklaringen på det - og det er helt nyt for mig:However, pinealkirtlen begynder sin produktion af melatonin allerede omkring kl. 20-21, og da melatonin arbejder delvis med en forsinkelse (nattens melatonin gør dagen nemmere), så måske nåede pinealkirtlen danne nok til at dine smerter blev færre.
Jeg vidste, at der bliver dannet væksthormon under dyb søvn men ikke, at det også var relateret til melatonin...Det med melatonin's betydning er ikke kun begrænset til selve melatonin, men jeg læser i flere kilder, at også dannelse af væksthormonet stimuleres af det nydannede melatonin i forhold 1:2 dvs. dobbelt så meget væksthormon, som er den "udløsende" mængde melatonin.
Væksthormon er faktisk det næste, jeg har i tankerne at få testet. Jeg har en ide om, at jeg kan have haft et lavt niveau af det allerede som barn...
Nu afprøver jeg forsigtigt om det er muligt at "liste lidt T3 ind i mine celler" i løbet af natten - og fortsætter naturligvis med mit tilskud af melatonin...
Teitelbaum har lige skrevet på Facebook, at han gennem sit arbejde har erfaret, at thyroid-hormon er vigtigt ved whiplash, fordi det dæmper hævelsen af vævet omkring rygraden...!
Man kan med fordel lære, så længe man lever - og ja! Tænk, hvis vores læger ville sætte sig noget mere ind i hormoner og deres balance...
Tak for din tid og dine links! Hav en rigtig god dag!
Lignende tråder
-
Billede før og efter total thyreoidectomi (Hashimoto's)
Av Anisa i forumet OperasjonssalenSvar: 0Siste melding: 15-09-10, 15:00 -
Præsentation - langt om længe
Av Pjevs i forumet PresentasjonerSvar: 2Siste melding: 10-02-10, 21:42 -
Høj TSH efter influenza
Av gitteh i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 17-01-08, 20:37 -
Stofskiftetal efter influensa
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 9Siste melding: 03-09-07, 22:27

Svar med sitat

Bokmerker