Viser søkeresultater 1 til 10 av 21
Threaded View
-
09-11-11, 09:43 #5
Sv: Gravid og legen vil redusere dosen min...
Rose, jeg ved næsten ikke hvad jeg skal sige, andet end at så kender du altså to gale læger.
Men i den aktuelle situation har din fastlæge nu mest ret ... så hold dig til det.
Med hensyn til vægten siger man jo, at for kvinder, der vejer for meget, når de bliver gravide, der er det godt, hvis de kan nøjes med at tage otte-ni kilo på. Det passer da meget godt med dig?
Jeg vejede selv lidt for meget, da jeg blev gravid (men var egentlig tilfreds med min vægt) og tog otte et halvt kilo på. De var væk igen tre uger efter fødslen.
Hvad man så ikke skal hoppe på: At sætte dosen ned igen fra dag til dag.
Det var den besked, jeg fik, og jeg fulgte ordren. Men det var et for brat fald for mig, og jeg havde det i lang tid, som om jeg kørte rundt i karrusel, når jeg blev bare lidt stresset. I dag kan jeg selvfølgelig godt se, det var mine binyrer, der protesterede. Man kan heller ikke udelukke, der sker noget med kroppens behov, imens man er gravid, og det er vel ikke som udgangspunkt sådan, at der bliver mere af noget til en selv, heller ikke thyroid hormon.
Bare hold fast i, hvordan du har det, Rose. Da jeg var gravid og fik mange blodprøver og pænt med medicin, kom jeg efter hver eneste blodprøve ind til en speciallæge, der sammen med en reservelæge snakkede med alle gravide, som gik der. Aldrig et ord om tal fra dem. Det eneste, de nogensinde spurgte mig om, var hvordan jeg havde det. Og jeg havde det storartet.
Lad ikke nogen ryste din graviditet, den er jo din.
Jeg har lovet at vende tilbage med tal fra min journal, det er bare ikke lykkedes at få fat i den endnu. Forsøger igen ...
Nielsigne
Lignende tråder
-
Hvordan øke FT4 uten å redusere TSH
Av Riconibo i forumet Lavt stoffskifteSvar: 31Siste melding: 14-07-10, 11:16 -
Prøver å bli gravid - gjør det noe å justere dosen nå?
Av Nelly i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 16Siste melding: 13-11-09, 23:20 -
Sint på legen min. Gravid og doseendring
Av Nelly i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 3Siste melding: 13-11-09, 23:20 -
Har kunnet redusere kortisontilskuddet jeg tar etter jeg begynte med hydroklorid
Av anitab i forumet HydrocortisonSvar: 0Siste melding: 06-10-08, 10:00 -
bør jeg senke dosen?
Av isa1 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 3Siste melding: 16-12-07, 12:24

Svar med sitat
Bokmerker