Side 4 av 14 Først 1234567891011121314 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 132
    Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Post Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Sitat Opprinnelig skrevet av Elbeth Vis post
    ...
    I tillegg tar min aller første resept slutt i januar, og har da kun vart ½ år !!
    Er det ikke vanlig å få resept for ett eller to-års forsyning?
    For thyroid - og andre legemidler uten markedsføringstillatelse i Norge - så må det søkes Legemiddelverket
    (dette er i tillegg til resepten). Link til Legemiddelverket (og så til søknaden) ligger på forsida av Forumet:
    http://www.legemiddelverket.no/templ...y=CopyToPharma

Godkjennigsfritaket kan gis for et år om gangen, dette må legen huske (eller bli minnet på ) å skrive
    i søknaden. Navnet de har valgt å plassere disse preparatene under - - er Negativlisten:
    http://www.legemiddelverket.no/templ...y=CopyToPharma

Thyroid (Armour) havner i flg kategori:

"Produkter av human og animalsk opprinnelse

Eksempler på slike legemidler er blodprodukter, sera, vev, vevsekstrakter, cellekulturer m.v.
    Armour Thyroid faller også inn under dette punktet."
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Post Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Hej Kevlin
    Tak for svar ! Ved du om der gælder de samme regler i Danmark som i Norge?
    Jeg har fået min læge til at søge den danske lægemiddelstyrelse om tilladelse, men skal man så have lægen til at søge 1 gang om året? Puha en masse regler
    Tak fordi du deler din viden med os !

-hilsen Majsen

Medlem siden
    Dec 2009
    Sted
    Candyland
    Alder
    56
    Meldinger
    3,083

Standard Sv: Bevilling på Armour Thyroid i Danmark

Dessverre - det aner jeg ingenting om
    Kevlin
    ... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
    Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
    Min første halve pille med Erfa

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Majsen, jeg ved ikke, om jeg læser dit spørgsmål rigtigt. Spørger du om er i Danmark skal gives tilladelse til thyroid?

Det skal der ikke. Som jeg har skrevet før, så kan enhver læge skrive recept på thyroid, og så står du selv for importen. Eller du kan få recept på thyroid fra Glostrup Apotek og få det derfra uden problemer. Heller ikke medicinen fra Glostrup kræver nogen særlig tilladelse.

Problemet plejer at være at få recepten, ikke mindst når man er dansker.

Som jeg forstår det, har Lægemiddelstyrelsen aldrig givet nogen tilladelse til brug af thyroid. Men thyroid er lovligt i hele EU og derfor også i DK. Du skal heller ikke have accept fra en dansk apoteker, hvis du skal importere; du skal henvende dig direkte på fx et tysk apotek. Kun hvis du skal have thyroid fra Glostrup Apotek, skal du snakke med en dansk apoteker - nemlig ham eller hende, der står for den produktion.

Jeg er bange for, at du, hvis du vikler dig ind i en masse unødvendige forespørgsler, kan skabe problemer eller i hvert fald besvær for dig selv. Det er helt overflødigt, når du har en recept. Sørg gerne for at have to, så du kan være lidt fleksibel, hvis medicinen er ved at slippe op på et ubekvemt tidspunkt. For et par år siden var der thyroid-mangel, og det blev meget ubehageligt for mange.

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    41
    Meldinger
    130

Hej Nielsine

tusind tak for dit indlæg. Det var nu min egen læge der sagde, at han skulle søge om det og jeg er jo ret ny på dette område, så derfor troede jeg jo på ham
    Ved du hvor jeg kan finde 'loven' om at thyroid er lovligt i EU og derfor også i Danmark? (Bare hvis det skulle blive nødvendigt at vise min ellers søde læge)

Go ide, det med at have en ekstra recept liggende, eller altid at være foran med sin bestilling af Thyroid!

Majsen

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Næ, hvad selve loven angår er jeg pt. helt blank, må jeg jo indrømme. Der er sikkert nogen eller nogle herinde, der kan svare bedre på det end jeg.

Men det giver jo ingen mening at et apotek som det i Glostrup skulle give sig til at fremstille ulovlig medicin, vel?

Desuden kan jeg huske, der var en eller anden, som i desperation forsøgte at importere Erfa thyroid direkte fra Canada, og det blev nappet i tolden - men det på recept via apoteker i Europa går altid igennem uden problemer. Det er det nærmeste, jeg kan komme lige nu

Redigert: Det er, hvis lægen selv vil skaffe thyroid hjem til en patient, at h*n skal have en særlig tilladelse - som Lægemiddelstyrelsen vist nok ikke giver. Du kan læse mere om diverse her: https://www.stofskifteforum.dk/showt...t=12022&page=3
    hvor der i # 30 ligger en flok links til thyroid-emner herinde.
    Diverse om Glostrup ligger i #1-2 og nogle stykker frem.

Medlem siden
    Feb 2010
    Sted
    Danmark
    Alder
    60
    Meldinger
    3,369

Hej Majsen
    Jeg har ikke kunnet finde nogen lovtekst, der giver os lov til at købe thyroid. Men jeg er åbenbart ikke den eneste, der har svært ved det, hvis man læser ovenstående. Men jeg har fundet en tråd herinde med spørgsmål til og svar fra Erfas cheflæge dr. Henri Knafo;

Sitat Opprinnelig skrevet av Mod Vis post
    Dear Sonjas Stoffskifteforum

Thank you for contacting Erfa Canada Inc. Although our product is manufactured with strict GMP Europeen standards in Europe, it is not yet approved by the EU. The product is approved in Canada and distributed across the country.

However, every country in the EU has a program called ‘’named patient program’’ that permit delivery of approved product in other countries for special cases when the product is not available in this specific country.

If you need more information please refer to the Danish law regarding this program.

If you need more help please feel free to contact me.

Sincerely

Henri Knafo, MD, MSc, BSc
    Medical Director
    Erfa Canada Inc

Tél : (514) 931 31 33
    Call free : 1-888 922 31 33
    Fax : (514) 931 73 30
    Web www.erfa.net www.erfabiotech.com
    Disclaimer : http://www.erfa-sa.com/legal/disclaimer.html
    Og det kan så være grunden til, at vi hver især kan få fat i naturligt stofskiftehormon, når vi har en recept

Men det kunne stadigvæk være godt at se paragraffen om den EU-tilladte thyroid på tryk, så jeg leder stadig af og til efter den

Nielsigne

Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    26

hej alle..
    jeg har prøvet at lede efter en oversigt eller lign over private læger her inde der vil udskrive erfa men kunne ikke finde noget, men er heller ikke så god til sådan noget. kunne ikke lige finde ud af hvor jeg skulle plasere dette spørgsmål eller hvordan jeg startede ny tråd (har også ME, så hjernen fungerer ikke så godt;-) )
    så jeg håber det er ok jeg spørger her..
    er der nogen der kan sige mig hvor i landet man finder (private) læger der vil udskrive erfa? meget gerne hvis der er nogen i nærheden af kolding..
    min egen læge samt lægerne på medicinsk afd i vejle ville ikke udskrive til mig. ihvertfald ikke de læger jeg havde kontakt med der.. så det lader til jeg må gribe til egen lomme.. suk..
    mvh karina

Medlem siden
    Oct 2011
    Sted
    Region Midt
    Alder
    60
    Meldinger
    525

Hej Karinakk

Holistisk læge Bruce Philip Kyle i Stautrup ved Århus har skrevet recept til mig på Thyreoid fra Glostrup Apotek (kan bestilles på et hvilket som helst dansk apotek). Thyreoid er også bioidentisk og sammensat af både T3 og T4.

Det er rimelig let at komme dertil fra motorvejen (også vigtigt for mig at slippe for for meget bytrafik, fordi jeg har en træthedssygdom efter en piskesmældsskade). En times konsultation koster 1000 kr. Det er ikke det her, han arbejder mest med, men du kan jo snakke med ham om mulighederne - evt. også, hvorfor du gerne vil have Erfa.

Bruce´s hjemmeside:
    http://www.holistic-medicine.dk/priser.html

En anden mulighed kan være Knut Flytlie i Vejle. Det er jo tættere på Kolding, men jeg ved ikke, hvordan han stiller sig til det her. Du kan jo evt. prøve at ringe for at høre, om du kan få en konsultation vedr. skift af medicin.
    Flytlies hjemmeside:
    http://www.flytlie.dk/

Du kan jo evt. også oprette en tråd mere i underforummet for Thyroid USP mediciner og spørge, om nogen har erfaring med Thyreoid fra Glostrup og hvordan, man omregner dosis fra Erfa? Der findes også flere tråde om det herinde.

Det er hamrende vigtigt, at det her kommer til at fungere, (også) når du har ME - så held og lykke og rigtig god bedring!

Medlem siden
    Oct 2011
    Meldinger
    26

tusind tak for svaret.. det vil jeg prøve at kikke nærmede på..
    hvad er din erfaring med den fra glostrup apotek, for jeg har læst her inde at den ikke skulle være så god længere.. virker den fint for dig?

Side 4 av 14 Først 1234567891011121314 Siste

Lignende tråder

1. Svar: 48
    Siste melding: 30-10-13, 20:52
  2. Når hypothyreose behandles som en funktionel sygdom (hypokondri)
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og funksjonelle lidelser
    Svar: 6
    Siste melding: 20-02-10, 22:46
  3. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Naturlig Thyroid medisiner
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  4. Relis om Thyroid, armour Thyroid osv.
    Av nora i forumet Emner startet av Nora
    Svar: 9
    Siste melding: 14-02-10, 11:54
  5. Svar: 0
    Siste melding: 09-11-09, 10:29

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine