Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
Insulinverdien må sees i sammenheng med samtidig målt glukose. Med blodsukker på 4 og 5 er det enda mer som taler for en insulinresistens.
Problemet er vel at leveren er blitt insulinresistent og lager glukose i fleng. Normalt vil den jo slutte å produsere når den oppfatter insulinnivået riktig. Så leveren kan ganske riktig bestemme at jeg ikke skal være på lavkarbo ved å lage 150-200g glukose i løpet av et døgn.

Jeg har lyst til å begynne med litt ordentlig styrketrening, men ble så vimete og svimmel i hodet etter trening sist vinter da jeg kjørte et greit, ikke ambisiøst, opplegg på Nautilus. Så hadde lyst til å friskmelde binyrene før jeg hiver meg uti det, men jeg kan jo bare prøve og se... Pleier å dra med meg stokker og stein for litt ekstra trening når jeg går til jobb gjennom skogen men nå er det så vått og guffent at jeg må begynne med noe innendørs tror jeg, og heller gå asfaltveien.

Etter å ha sett igjennom alt av tall kan iallefall konkludere med at jeg blir nødt til å ha noe regelmessighet i blodprøvene, siden en prøve her og en der ikke gir noe sammenlagt verdi.