Sitat Opprinnelig skrevet av Huldrena Vis post
Rexxy69: jeg er faktisk ikke sikker på om jeg har en depresjon ved siden av lavt stoffskifte eller om jeg har en depresjon pga det. Jeg fikk diagnostisert med depresjon før jeg ble diagnostisert med lavt stoffskifte, men det var med kanskje en-to måneders mellomrom. Psykologen min mener at jeg har mest sannsynlig hatt depresjonen lengre enn jeg har vært klar over, noe som for meg også virker logisk fordi jeg gikk mye av tenårings tiden og var nedstemt uten helt å vite hvorfor.
Kære Huldrena

Du har nok haft hypothyreose siden barndommen eller teenageårene. Det er meget mere almindeligt end man regner med, ser det ud til. Det er mere end sandsynligt, at det forholder sig helt omvendt af hvad din psykolog tror... Depression er et af de første symptomer, folk med udiagnosticeret hypothyreose udvikler og ved du hvad? Antidepressive lægemidler virker enten kun lidt eller slet ikke på depressive som følge af lavt stofskifte, og den allerede eksisterende lavt stofskifte kan endda blive forværret af antidepressiv medicin. Du kan selv kaste et blik på denne tråd og se, hvilke og hvor mange psykiske og psykiatriske tilstande kommer ud af en ubehandlet eller underbehandlet hypothyreose. Du vil blive overrasket, tror jeg.

Ellers kan du se dig omkring i forummet Depression.