Først vil jeg takke for kjapt svar og mye forståelse, som jeg ellers ikke får i familien.

Har ingen ektefelle eller kjæreste, kunne spurt venninnen min men hun er fulltids student og jeg føler at jeg bare blir en byrde hvis jeg skal spørre henne om noe slikt. Jeg kan jo eventuelt spørre henne om hun vil hjelpe meg med å skrive brev til legen. Jeg har vurdert å skrive brev etter å ha lest litt på forumet her, og tenker at dette er en god ide, ett lite problem er at jeg har en unnvikende personlighetsforstyrrelse, og det gjør at jeg har vanskelig med å gjøre ting som kan gjøre at andre blir såret eller sint.

Sist jeg tok blodprøve for å sjekke B12 var for to år siden omtrent, og da var ting som det skulle kan jeg tenke meg ettersom jeg ikke fikk noe tilbake melding utenom det vanlige at alt ser bra ut neste gang jeg var hos lege. Skal definitivt be om en ny blodprøve som kan sjekke dette og de andre tingene som ble nevnt.

Når det gjelder dette med Graves sykdommen, blir jeg veldig frustrert, mest fordi jeg føler at ingenting blir gjort og at jeg bare blir sendt fra ene stedet til det andre og så tilbake igjen. Legen min hadde en legestudent for en stund tilbake, som hadde en mentor som jobbet ved Øyeklinikken på Haukeland og når jeg var der tok han et uoffisielt mål av øynene mine og hvor langt de "stikker" ut, det var omtrent 4mm. Selv vet jeg ikke hva 'normalt' er, men jeg har levd med øynene mine slik som de er nå hele livet mitt. Jeg har til tider vondt i øyelokkene, det er vondt og ha øynene lukket og vondt å ha de åpen, så jeg vil jo gjerne få hjelp med dette.

Takker for gode råd og kjapt svar fra deg Vigdis.