Nej, det er sandt - det burde ikke være sådan, at man skulle rende land og rige rundt og tvinges til alle mulige dyre og besværlige løsninger på noget, der burde ligge lige for!!

Men det må være sådan lige nu, og efterhånden vil der være så mange, der har fundet de gode læger rundt omkring, at resten er nødt til at makke ret. I et moderne samfund kan man ikke blive ved med at tvinge mennesker til behandling, der ikke virker.

Her på forummet bliver dr. Semmelweiss fremhævet af og til. Og jeg tænker også på ham i dag, når jeg læser dit indlæg, BenteR, og det fra Luuna
Sitat Opprinnelig skrevet av Luuna Vis post
Hvis mit relæ er slået fra, og jeg ikke kan finde den eller de løse forbindelser, overbelastninger eller korsslutninger, så ringer jeg efter en elektriker. Hvis elektrikeren gennemgår huset for så at konstatere, at der ikke er noget i vejen, så vil han, hvis han gerne vil have flere kunder, nok ikke fastholde den påstand, hvis hverken han eller jeg kan tænde lyset? Jeg ville i hvert fald ringe efter en ny – og det gør mig hverken til helbredsangst eller mørkeræd!
Fra: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13699

Så sandt. På Semmelweiss' tid tørrede lægerne hænder i deres frakker, inden de gik fra obduktion til fødestue, for de var så fine, at de jo umuligt ku ha så snavsede, at de skulle vaske sig som en simpel bonde.

Lige så påståelig er læger endnu i dag; nu tvinger man folk til at æde medicin, der ikke funker for dem, for man kan "se i blodprøven" at det virker, og læger er så fine, at de bare har ret ... automatisk. Denne gammeldags autoritetstro forvitrer, og lægerne klamrer sig til deres magt ved hjælp af TERM-modellen og andet skidt, men længden går det ikke. Bl.a. fordi samfundet ikke har råd til det.

Det er mærkeligt, at et af de ældste, mest fornemme fagområder bruger en logik, der hører en anden tid til.

Nielsigne