Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
...

Hmm... jeg har mødt Janne på gaden sidste uge. Hun var ikke til at kende igen.... Jeg spurgte forsigtigt til, om hun måske er blevet sat på en ny medicin - prednisolon eller lignende. Nej, det var hun ikke. Tværtimod - gik det bedre end før og
alle hendes blodtests viste en fin fremgang. Der var intet at bekymre sig for, sagde lægerne.
Hun skulle bare fortsætte med at blive tjekket hos sin praktiserende læge et par gange om året osv.
Alt var fryd og gammen...

... så hvorfor i Helvedet er hun blevet dobbelt så stor end sidst jeg så hende?? Selv den gang var hun altså ingen sylfide!! Hendes øjne kan nærmest ikke ses for fedtfolderne. Hun ser ud som en michelin-mand startende med ansigtet, med en "næse-knold" stukket stramt ind mellem to enorme kinder! Det er simpelt hen for slemt til at være sandt - og alligevel er det, hvad jeg ser....

Hun bedyrer (og jeg tror hende), at hun overholder alle påbud om kost og motion, som hun får fra sine læger og fra de to foreninger hun nu er medlem af: Diabetesforeningen og Hjerteforeningen.

Noget er rivende galt med de kostråd hun får disse to steder.... Jeg ville, fandeme!!! - være lige så stor, hvis jeg åd så meget kulhydrat og syntetiske sødemidler samt saltfattigt og fedtfattigt - som det ser ud til, at begge disse ærværdige organisationer anbefaler. Sikke noget forbandet skidt!

Jeg gider ikke skrive mere om det i dag! Det er for deprimerende. Vender tilbage, når jeg er faldet ned igen, en gang i det nye år!
Slike hjerteskjærende historier - hvordan skal de legges inn i tabeller
hvordan kan de omsettes til tall
Lettleste Tall og Tabeller er åpenbart hva som er den foretrukne metode

Ikkje BRA

Og det kan synes som Ibsens ord passer både Jenny, bilmekanikeren - - - ...og kanhende legene (men.. de skal vite bedre!!!!!):

"Tar De livsløgnen fra et gjennomsnittsmenneske,
tar De lykken fra ham med det samme."

Leste nettopp denne betraktningen som kan være grei å ha i bakhodet:

"En nyhet er noe noen ikke vil at andre skal vite,
alt annet er reklame!"

.. enda godt at vi kan være her inne hos Sonja