Viser søkeresultater 11 til 20 av 20
Tråd: Verre av Levaxin
-
01-09-11, 11:52 #11
Sv: Verre av Levaxin
Hei igjen. Kikket på linken fra Anisatil Integrative therapy ang. fraktkost mv. Er det noe tollkostnader el. mva ved kjøp av testkit mon tro.
Det fordyrer jo en del.
Var på posten for å høre på pris på ekspresslev. til USA, postdamens forslag var veldig dyrt. Det holder kanskje med a-post. Takknemlig for svar.
-
01-09-11, 12:43 #12
Grensen for å handle tollfritt til Norge er 200kr pluss frakt. Så hvis testkittet er innenfor den summen skulle det ikke by på noe problem. A post kan ta opp til 2 uker, så det skulle gå greit.
-
01-09-11, 21:37 #13
Hei Ninna!
Tilbake her etter et ganske langt opphold som aktiv bruker av forumet. Har også fått byttet brukernavn idag av ulike årsaker. Har lest igjennom tråden her og stoppet opp når jeg ser at du tester positivt på laktoseintoleranse og allikevel bruker endel melkeprodukter. Du kjenner ikke meg - men veldig opptatt av ernæring, vitaminer og mineraler, balanse i mage/tarmfunksjoner for å få på plass alt det andre. Nesten som Biola reklamen - om magen ikke funker - funker ikke resten heller. Vær obs på at du kan gjøre skade i mage/tarmflora selv om du ikke umiddelbart har symptomer på laktoseintoleransen. Du aktiverer da hele tiden immunsystemet ditt fra stoffer det reagerer på og setter kroppen i en stadig alarmberedskap - og det er jo ikke så bra.
Jeg opplevde som deg tiltagende problemer med levaxin - fra å venne meg til medisinen (stadig hodepine, intense muskelsmerter osv.) - og ble ikke bra. Jeg er også lactoseintolerant og etterhvert også blitt tatt på alvor med tanke på binyrer. Ikke helt skakke men godt nede i referanseområdet. Alt ble på en måte bedre når dette ble håndtert - les medisinert. Mulig du har skrevet om det andre steder men har du fått svar på kortisolnivåene dine? DHEA, østradiol og andre gonadehormoner? Bør sjekkes før levaxin påbegynnes (for sent) og iallefall når behandling ikke virker. Om du har for lave kortisolnivåer vil det uansett medisin begrense effekten. T3 er en kraftig stressor for binyrene om disse er slitne.
Ser du har fått Armour og håper det hjelper deg. Regner kanskje med at du har lest om reformuleringen av Armour og at dette heller ikke ernoe vidundermedisin. Uansett inneholder Armour cellulose som bindestoff og mange som ikke klarer å bryte ned dette - nesten på samme måte som laktoseintolerante ikke bryter ned laktosen i Levaxin. Husk å tygge tabletten så endel taes opp i munnslimhinnene. Om du ikke har hentet den ut ennå - ville det kanskje være bedre å hente ut ERFA på respeten - inneholder ikke bindestoffer kroppen har vansker med å bryte ned. Hertoge anbefaler også ERFA som førstevalg for tiden.
Vet ikke hvilken lege du har vært hos men noe som skurrer litt her.
Du får Armour fordi hun tror det kan være noe med lactosen (antagelig etter at du har bragt det opp!!), men kan ikke gi deg en salviakortisoltest? Kanskje ikke helt bevandret i å behandle komplisert hypotyreose når Levaxin ikke funker på første forsøk og du blir bra av en daglig medisindose. Har denne legen noe peiling på Armour? Synes jo det er litt merkelig at du ikke først har fått tilbud om laktosefrie Levaxin – om det er lactosen som er problemet event. med tillegg av T3? Dette er på en måte standard behandlingsmåte i Norge. Jeg sier ikke at dette er rett og at det ikke kan gjøres anderledes, kanskje ikke er riktig for alle, men har legen din peiling? Har hun lest sin "Egil Haug". Misforstå meg rett. Står selv på ERFA og har ingen prinsipielle motargumenter mot tyroider men om du "kunne klart deg" med rett "syntetisk" behandlet av en som skjønte hva h*n drev med ville det vært å foretrekke - iallefall for lommeboka. Selv her inne bør vi ikke glemme at veldig mange blir faktisk bra med Levaxin eventuelt med tillegg av Lio (t3) om de har en lege som forstår hva det dreier seg om (men vi treffer antageligvis ikke alle disse her inne.) Sier heller ikke at dette gjelder deg. Mener bare at standars behandling skulle vært ordentlig gjennomført først - deretter kontrollert av endokrinolog - om man fremdeles ikke ble bra eller bedre innen rimelig tid skulle tyroider vært forsøkt. Og hadde man da hatt en spesialist som "ga" opp hadde det kanskje også vært lettere å få refusjon for tyroidbehandling. For det blir dyrt!!
Selv jobber jeg sammen med to som ren T4 behandling fungerer utmerket på. De kjente ikke til Sonjas - og har aldri hatt behov for å søke mer informasjon om sykdommen. Så "heldige" er ikke vi.
Det jeg egentllig kanskje forsøker å si er at legen som skal behandle din hypotyreose er like viktig uansett hvilken medisin du bruker. Du er et stykke på vei med resepten. Du kan få mye støtte og gode råd om tyroider her inne men helt klart en fordel uansett om legen er kjent med medisinen og ikke bare skriver den ut. Jeg kan jo ta feil, og håper det.
Jeg skulle ønske fastleger uten skikkelig kompetanse og interesse hadde "gitt opp" mye før i behandling av hypotyroide pasienter der Levaxin ikke fungerer og sendt pasienten videre. Mange (gjelder kanskje også deg) blir holdt på en kunstig lav dose Levaxin for lenge og kommer derfor aldri over terskelnivå for å få biologisk respons av medisinen. Dette gjelder også ikke syntetisk medisin. Les denne linken.
Uansett lykke til med Armour og håper jeg ikke har vært for "negativ" - det er ikke meningen.
H :-)
-
02-09-11, 10:56 #14
Takk for flott og tankevekkende innlegg Rexxy 69. Noe av det du nevner ang. medisinering har jeg gjort meg egne tanker rundt, så det er godt når noen andre uttrykker det så klart som du. Synes ikke du er negativ.

Angående laktose har jeg holdt meg helt vekk 8 måneder uten at jeg kjente noen merkbar endring. Startet i sommer på lavkarbo ¨for å se om jeg fikk noen utslag helsemessig, og synes det er krevende å lage gode og "fete"nok retter helt uten melkeproduktene. Erfaring så langt er positiv med lavkarbo, har gått ned noen kilo også, selv om det ikke har vært noe viktig for meg. Holder meg også unna gluten , har fått fastslått intoleranse der, så det er mye som skal passes på.
Har ikke fått svar på spyttprøve enda, er spent på det, men alt jeg har lest ang. slitne binyrer synes jeg stemmer veldig godt. Har vært gjennom tøffe år, og hatt mye indre stressfølelse på grunn av det. Har vært mye utmattet og helt avhengig av å hvile flere ganger om dagen. Har lavt blodtrykk og lav puls. Har trent regelmessig men sjelden følt meg oppkvikket etter trening. Mens har vært sjelden og sparsommelig i mange år, har fått hyperpigmentering i huden i tillegg de fleste andre psykiske og fysiske symptomer som nevnes ved binyrestress. Har også sett noen steder at dårlig fung. binyrer medfører liten intoleranse for alkohol og problemer med å komme seg etter jetlag. Det er meg i et nøtteskall. Tåler veldig lite alkohol(forsåvidt ikke noe problem), verre at å reise med fly virkelig er en påkjenning for hele systemet. Tar dagesvis å komme seg. Jaja, ikke mening å klage, men synes det er så flott å få respons, og spennende at andre gjenkjenner og gir feedback
. Ninna
-
20-09-11, 16:27 #15
Endring i menstruasjonsblødninger
Hei. Er nå i gang med Armour, og har positive effekter så langt - etter 15 dager. Føler meg kvikkere og mer våken, og kjenner at fysisk aktivitet går lettere. Mitt spørsmål til dere på forumet er om noen har merket forskjell i blødningsmønster etter oppstart. Har hatt sparsommelig og korte mens-blødninger siste ti år, men etter en uke på Armour startet jeg på en ny periode (2 uker etter siste) og er nå på åttende dag. Noe tilsvarende skjedde da jeg prøvde meg på Levaxin, noen som har noen tanker om hva som skjer fysiologisk med hensyn til dette? Takk for svar.
NINNA
-
29-10-11, 11:51 #16
Hjelp til å tolke svar på spyttprøve fra USA
Hei til alle på forum!
Etter å ha lest om binyreinsuffiens her på forumet, og fått råd om å teste verdier har jeg nå fått resultatene fra mine prøver - Adrenal stress test - Integrative Psychiatri. Vil nevne at prøvene ble tatt i en god periode hvis det har noe betydningen for resultatet.
De ser ikke helt bra ut, men skjønner jo at her ligger kanskje forklaringen på at jeg feks har et påtrengende behov for å hvile på formiddagen.
Adrenal panels:
Coritsol x 4 Saliva
Coritsol Morning: 2,15 (1.8-3.8) ng/ml
Cortisol Noon: 0,29L(0,3-1,4)ng/ml
Cortisol Evening 0,20 (0,1-1,1) ng/ml
Cortisol Night 0,03L(0,1-0,8)
Dhea Saliva 0,61 (0,1-1,3) ng/ml
17-oh Progesterone Saliva 11,57L(15,4-60,5)pg/ml
Melatonin 19,49 (0,1-25))pg/ml
Androstenedione, Saliva 26,04 (6-69) pg/ml
Har forsøkt å leve mer binyrevennlig i det siste - med salt-c-vit og fett. Er helt avhengig av kaffe for å komme i gang om morgenen,
særlig på de dårlige dagene, men forstår jo at dette ikke gjør saken bedre. Disse dårlige dagene har jeg problemer med å få gjort noe før 15-tiden og det kan også kanskje forklares med prøver.
Har gått på Armour 8 uker nå, men har kjent at jeg etter en liten oppsving i starten, nå er tilbake der jeg var eller verre med nye symptomer.
Har ikke utpregede tall som peker mot lavt stoffskifte, men symptombilde som tilsier dette.
Har selv følt at binyresymptomene har stemt mer på meg men ikke fått noe gehør foreløpig fra legen.
Startet i går på progesteronkremen fra Now og venter på Pregnon.tabl.(nytt for meg), samt ny forsyning adrecomp og lakrisrot i posten
Noen tilbakemeldinger på tallene, og veien videre.
På forhånd tusen takk.
Ninna
-
01-11-11, 12:16 #17
Sv: Hjelp til å tolke svar på spyttprøve fra USA
Hei alle på forum!!!!!!

Prøver meg igjen med håp om respons.
Finner ikke helt ut av disse prøvene, og hvordan jeg skal tolke dette.
Har trappet ned på Armour nå fra 60mcg til 30, etter symptomer med kvalme, press rundt nyreområdet, veldigggggggg trøtt osv.
Må også komme meg til legen snarest, og få tatt prøver i det norske regime da mitt NAV-vedtak nærmer seg en ende og hva da?
Det jeg tenker uansett, er at det er godt å få en klar pekepinn på hva min dårlige energi skyldes, ref. Vigdis innlegg, og med det en
mulighet til bedre helse. Det er jo noen andre som har tatt prøve ved samme laboratorie(Integrative Psychiatry, noen synspunkter/erfaringer.
På forhånd takk for svar
Ninna
-
03-11-11, 00:26 #18
Hej Ninna
Det er hjerteskærende at læse tråden din og se at du ikke får hjælp som du har brug for, og hvordan prøver du at hjælpe dig selv. Jeg er bange for, at du må fortsætte med at se langt efter lægehjælp hvis du skal komme dig igennem en genopretning af binyrer. Der er mange her, der var tvunget ud i en selvbehandling. Nogle af dem har opgivet, men der er også andre der ER lykkedes at blive bedre uden lægehjælp. Nogen gang - ud fra det jeg læser her og andre steder - fatter jeg ikke, hvad lægerne selv mener, de er til for. Det er ikke meget i de tilfælde, der falder lidt udenfor hvad lægerne har vedtaget, er en sygdom.
Du har ret i din mistanke om, at dine tal er ikke alt for gode. På nær melatonin og til dels androstenedione, er alle andre tal i så lav en ende, at det forklarer både din træthed og ringe nytte af Thyroid. Også de tal, der lige akkurat ligger indenfor ref.omr. For mig at se, nærmer det sig binyreinsifficiens' trin 3, hvor både cortisol og DHEA ser ud til at være for nedadgående. Du kan se grafen i denne tråd, hvor du også kan læse om hvad overskud af cortisol gør ved thyreoideahormoner, fordi omtrent det samme sker ved underskud af cortisol og det kan være forklaring på, hvorfor virker Levaxin eller Armour, som om du var allergisk over for dem. Du er ikke allergisk. Hormonerne kan bare ikke komme ind i cellerne pga. mangel på cortisol nok. Alligevel flyder de frit i blodet og giver dig "pæne" tal i prøveresultater, lægerne tolker som en velreguleret stofskifte...
Det er en meget fin binyre-cocktail af tilskud du har valgt. Progesteroncreme og pregnenolone er nye for dig, adrecom og lakridsrod ser det ud til, at du har brugt før. Uanset hvad, kan de understøtte binyrene, men måske ikke nok i forhold til din tilstand som den er blevet. For mig at se, lyder det som om der er brug for udvidelse af binyrestøtten med hydrocortison, hvis du skal kunne komme videre indenfor rimelig tid.
Jeg ved ikke hvor i Norge du bor, og jeg ved heller ikke hvordan din økonomi ser ud, men jeg ved at det koster at have danne sygdom og det irriterer mig grænseløst når jeg (igen) konfronteres med, at skal man have chance for at bedre sit helbred, koster det penge fordi de gode læger, der hele tiden lærer nyt og vil bruge det i behandling af de syge, er tvunget til at oprette private klinikker for at få mulighed for at gøre det. Har du overhovedet råd til at komme af sted til en privatklinik? Hvordan skal du ellers få lægeovervåget binyrestøtte... Det mener jeg virkelig, du har brug for, før du kan blive bedre med Thyroid, og i det hele taget.
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
03-11-11, 22:14 #19
Tuuuusen takk for svar Anisa. Godt å få en sånn respons.

Angående det du nevner om at jeg har lagd meg en fin cocktail så er den sammensatt etter lesing og atter lesing på forumet, og
henvisninger til dr.lamb og andre nyttige sider. Er ikke så god på redigeringssiden men skal si dere er flinke både til å henvise og ikke minst til å legge inn masse nyttig stoff, linker og egenerfaringer. Har virkelig lært masse her slik at jeg føler at jeg nå vet mye mer om hva jeg skal se etter for eksempel på blodprøver. For eksempel dette med D-vitamin, B12 og Ferritin som ikke er noe å skryte av her i gården. Og har skjønt at man kan være litt frampå å sette noen ekstra kryss på blodprøveskjemaet ved behov for å få info om egen utvikling.
Det er ikke lett å få hjelp nei. Er kjempelei av å gå til lege i perioder, uten at det kommer noe ut av det bortsett fra en resept på antidepressiva. Fikk et større pengebeløp i gave i fjor og bestemte meg for å bruke det på helse, for å prøve å komme ut av denne bakevja.
Jeg har gått til tannlege og fjernet amalgam, privat legesenter, naturterapeut, tatt fotsoneterapi, naprapati, tatt håranalyse som forøvrig viste tendens til økt binyreaktivitet (økt avsondring av hormoner) og redusert skjoldbruskkjertelfunksjon (redusert avsondring av hormoner) samt veldig misforhold mellom kalsium og magnesium i kroppen(alt for mye kalsium).
Har sluttet med gluten etter utslag på blodprøve, og spist magnesium, Vegepa/udos choice, Greens og probiotika hver enda dag i ett år. Synes selv jeg har blitt noe bedre, etter noen dumper innimellom, sakte men sikkert. Og dessverre pengelens igjen -sakte men sikkert. Men vil prøve å få til å gå til privat behandling videre.
Er derfor kjempeglad for å ha tatt spyttprøve nå (etter å ha lest på forumet), og fått en slags forklaring og en mulig vei å gå ihvertfall.
Lurer litt på om personlighet kan gjøre en ekstra disponert for denne type lidelse. Har jo absolutt hatt mitt de siste ti årene med vanskelig skilsmisse, arvekrangel, sykdom i familie og ikke minst ut av arbeidslivet med alt det medfører. Men hvordan en takler det har jo også noe å si, og jeg er ikke hardhudet av natur, men blir lett såret og er opptatt av mine relasjoner med andre. Har vanskelig for å kutte ut tankespinn rundt hendelser som bekymrer meg, og det gjør vel ikke stress-symptomene mindre akkurat.
Igjen takk for respons og for all god info og deling på dette forumet . Ninna
Sist endret av Ninna; 03-11-11 kl 22:43 Begrunnelse: uferdig
-
11-12-11, 06:44 #20
Det gikk ikke så bra med Levaxin og fikk resept på Armour. Etter 9 uker tok jeg blodprøve hos Furst. Har lagt ved resultater fra blodprøve i januar , juli og oktober 2011. (Har ved tidligere målinger har høyere TSH enn disse resultatene viser.) Som dere vil se går tallene nå litt feil vei etter hvordan jeg har forstått de skal være ved medisinering.Jeg har i mange år følt meg tom og energiløs, og måtte til slutt gå over på arbeidsavklaringspenger etter at det ble for krevende i yrkeslivet. Imidlertid - vil jeg tilbake- synes jeg er for ung til å være pensjonist- er 49 nå. Har brukt de siste årene til å prøve å bygge meg opp psykisk og fysisk, brukt mange tilskudd og grønn mat og nok blitt noe bedre selv om det har svingt. I vinter fikk jeg kontaktmed en forståelsesfull lege som trodde det var noe mer enn det psykiske med meg. Jeg tok tester men lå "som vanlig" innenfor referanseverdiene når det gjaldt lavt stoffskifte. Hun synes allikevel at jeg kunne få starte opp med Levaxin i sommer - gjett om jeg var glad og håpefull.
Januar 2011
Analyse Svar Enhet Referenseområde B-Hb 14,8 g/100 mL 11,7 - 15, S-CRP < 1 mg/L < 5 B-Leukocytter 7,8 109 /L 3,5 - 11,0 B-Leukocytter m/diff.
- Nøytrofile
- Lymfocytter
- Monocytter
- Eosinofile
- BasofileUTFØRT
5,3
2,1
0,5
0,1
0,0---
109 /L
109 /L
109 /L
109 /L
109 /L
---
1,6 - 8,3
0,8 - 5,0
0,1 - 1,0
< 0,7
< 0,2B-Trombocytter 286 109 /L 165 - 387 B-Erytrocytter 4,44 1012 /L 3,94 - 5,16 S-Ferritin 47 µg/L 15 - 200 S-Jern 29,6 umol/L 9,0 - 34,0 S-Jernbindingskap. 65 umol/L 49 - 83 S-Jernmetning 46 % 15 - 50 S-Vitamin B12 254 pmol/L 170 - 650 S-Folat 21,8 nmol/L > 5,7 P-Homocystein 7,0 umol/L 5,0 - 17,0 S-Natrium 142 mmol/L 137 - 145 S-Kalium 4,4 mmol/L 3,6 - 5,0 S-Kalsium 2,23 mmol/L 2,15 - 2,51 P-PTH 3,3 pmol/L 1,6 - 6,9 S-Magnesium 0,81 mmol/L 0,71 - 0,94 S-Kreatinin 55 umol/L 45 - 90 S-Urinsyre 211 umol/L 155 - 400 S-ALAT 15 U/L < 45 S-Gamma GT 11 U/L < 75 B-HbA1c 4,9 % < 6,1 fS-Glukose 4,6 mmol/L 4,0 - 6,0 fS-C-peptid 309 pmol/L 270 - 1290 fS-Triglyserider 0,90 mmol/L < 2,60 S-Kolesterol 5,4 mmol/L 3,9 - 7,8 S-HDL-kolesterol 1,6 mmol/L 1,0 - 2,7 S-LDL-kolesterol 3,4 mmol/L 2,0 - 5,3 S-Lp(a) 102 mg/L < 250 S-Immunkvantitering
- S-IgG
- S-IgA
- S-IgMUTFØRT
7,3
1,1
0,7---
g/L
g/L
g/L---
6,1 - 14,9
0,7 - 4,3
0,4 - 2,1S-TSH 2,8 mU/L 0,20 - 4,0 S-Fritt T4 19,7 pmol/L 11,0 - 23,0 S-Fritt T3 4,9 pmol/L 3,5 - 6,5 S-Anti-TPO 50 kU/L < 100 S-FSH 8 U/L preklim < 12 S-LH 4 U/L preklim < 17 S-Prolaktin 153 mU/L < 700 S-Østradiol-17beta 0,33 nmol/L 0,00 - 9999,0 S-Progesteron 36 nmol/L < 3 S-Testosteron 2,3 nmol/L < 3,0 S-SHBG 104* nmol/L 23 - 100 S-Kortisol morgen 344 nmol/L 250 - 750 S-Vitamin D
- Vitamin D361
61nmol/L
nmol/L50 - 150
---S-Vitamin A (retinol) 2,4 umol/L > 0,7 S-Vitamin E 35 umol/L 14 - 50 S-Vitamin K 0,4 ng/mL 0,1 - 2,2 S-Selen 1,1 umol/L 0,6 - 1,8 S-Sink 15,2 umol/L 9,0 - 17,0 S-Kobber 16,5 umol/L 12,0 - 25,0 DQ2/DQ8 HLA-typing
- HLA DQ2
- HLA DQ8UTFØRT*
NEG*
POS*---
---
------
---
---
Juli 2011
Analyse Svar Enhet Referenseområde S-TSH 2,1 mU/L 0,2 - 4,0 S-Fritt T4 18,5 pmol/L 11,0 - 23,0 S-Vitamin D3 50 nmol/L 50 - 150
Oktober 2011
Analyse Svar Enhet Referenseområde S-CRP < 1 mg/L < 5 S-Ferritin 41 ug/L 15 - 200 S-Jern 22,0 umol/L 9,0 - 34,0 S-Jernbindingskap.
- S-Jermetning65
34umol/L
%49 - 83
15 - 50S-Vitamin B12 292 pmol/L 170 - 650 S-Folat 17,2 nmol/L > 5,7 S-Kolesterol 5,6 mmol/L 3,9 - 7,8 S-HDL-kolesterol 1,9 mmol/L 1,0 - 2,7 S-LDL-kolesterol 3,4 mmol/L 2,0 - 5,3 S-Lp(a) 71 mg/L < 250 S-TSH 2,3 mU/L 0,20 - 4,0 S-Fritt T4 16,4 pmol/L 11,0 - 23,0 S-Fritt T3 4,3 pmol/L 3,5 - 6,5 S-Anti-TPO 63 kU/L < 100 S-TRAS < 0,8 U/L < 1,0 S-FSH 51* U/L preklim < 12 S-LH 49* U/L preklim < 17 S-Prolaktin 262 mU/L < 700 S-Østradiol-17beta 0,10 nmol/L 0,00 - 9999,0 S-Progesteron 3 nmol/L < 3 S-Testosteron 1,9 nmol/L < 3,0 S-SHBG 105* nmol/L 23 - 100 S-Vitamin D
- Vitamin D377
77nmol/L
nmol/L50 - 150
---S-Vitamin A (retinol) 1,9 umol/L > 0,7 S-Vitamin E 27 umol/L 14 - 50 S-Vitamin K 0,6 ng/mL 0,1 - 2,2 S-Selen 1,0* umol/L 0,6 - 1,8 S-Sink 14,2 umol/L 9,0 - 17,0 S-Kobber 15,6 umol/L 12,0 - 25,0 Kommentarer
hormonanalyser:
Klimakterielle verdier
Det gikk ikke så bra med Levaxin og fikk resept på Armour. Etter 9 uker tok jeg blodprøve hos Furst. Har lagt ved resultater fra blodprøve i januar , juli og oktober 2011. (Har ved tidligere målinger har høyere TSH enn disse resultatene viser.) Som dere vil se går tallene nå litt feil vei etter hvordan jeg har forstått de skal være ved medisinering.Jeg har i mange år følt meg tom og energiløs, og måtte til slutt gå over på arbeidsavklaringspenger etter at det ble for krevende i yrkeslivet. Imidlertid - vil jeg tilbake- synes jeg er for ung til å være pensjonist- er 49 nå. Har brukt de siste årene til å prøve å bygge meg opp psykisk og fysisk, brukt mange tilskudd og grønn mat og nok blitt noe bedre selv om det har svingt. I vinter fikk jeg kontaktmed en forståelsesfull lege som trodde det var noe mer enn det psykiske med meg. Jeg tok tester men lå "som vanlig" innenfor referanseverdiene når det gjaldt lavt stoffskifte. Hun synes allikevel at jeg kunne få starte opp med Levaxin i sommer - gjett om jeg var glad og håpefull.
Sluttet i januar i år med gluten, og lurer på om det er derfor jeg har bedre tall til sommeren men så har de blitt verre igjen i høst. Jeg har brukt Levaxin i 1 måned, noen dager uten medisiin, deretter Armour med oppstartdose 30 mg- økning 15 mg hver 14. dag. Blodprøven er tatt etter 9 uker med Armour.
Fikk en oppsving i starten men deretter ganske mye ubehag- leddsmerter, kvalme, iskald, treg og tiltaksløs. Mottok i september salivatest fra USA som viste lave kortisolverdier så jeg gikk nok på en binyrekræsj.
Uka etter blodprøvetaking gikk jeg ned til 30 mg igjen. Lurer litt på om jeg skal stoffskiftemedisiner overhodet - ihvertfall foreløpig med så sterke reaksjoner. Har jo fått med meg at binyrer og stoffskifte har mange identiske symptomer men at binyrene må være "på plass". Kjenner meg igjen i beskrivelsene av begge tilstandene egentlig.
Har startet opp med tilskudd for binyrer etter å ha lest og lært masse på forum pluss i boka til Wilson. Men så var det disse blodprøvene som jeg lurer på. Lite tilbakemelding å få fra legen. Lurer veldig på dette og trenger litt hjelp av dere på forumet som kan blodprøver. Og er det ikke noe spesielt med andre verdier bortsett fra at jeg er på full fart inn i overgangsalderen.
Nei det skal ikke være lett.... men vil så gjerne føle meg friskere
På forhånd takk for alle innspill. NINNA
Lignende tråder
-
Alvorlig allergi som bare blir verre og verre.
Av Hild Adelen i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 28-11-10, 19:08 -
PMS - Verre av hypotyreose?
Av Carro i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 6Siste melding: 08-02-10, 14:16 -
Verre ved mensen!?
Av Evamol i forumet Høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-04-08, 20:25 -
Verre av levaxin ?
Av Feiga i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 2Siste melding: 09-06-05, 10:07
Svar med sitat

Bokmerker