Viser søkeresultater 1 til 10 av 20
Tråd: Verre av Levaxin
Threaded View
-
29-10-11, 11:51 #9
Hjelp til å tolke svar på spyttprøve fra USA
Hei til alle på forum!
Etter å ha lest om binyreinsuffiens her på forumet, og fått råd om å teste verdier har jeg nå fått resultatene fra mine prøver - Adrenal stress test - Integrative Psychiatri. Vil nevne at prøvene ble tatt i en god periode hvis det har noe betydningen for resultatet.
De ser ikke helt bra ut, men skjønner jo at her ligger kanskje forklaringen på at jeg feks har et påtrengende behov for å hvile på formiddagen.
Adrenal panels:
Coritsol x 4 Saliva
Coritsol Morning: 2,15 (1.8-3.8) ng/ml
Cortisol Noon: 0,29L(0,3-1,4)ng/ml
Cortisol Evening 0,20 (0,1-1,1) ng/ml
Cortisol Night 0,03L(0,1-0,8)
Dhea Saliva 0,61 (0,1-1,3) ng/ml
17-oh Progesterone Saliva 11,57L(15,4-60,5)pg/ml
Melatonin 19,49 (0,1-25))pg/ml
Androstenedione, Saliva 26,04 (6-69) pg/ml
Har forsøkt å leve mer binyrevennlig i det siste - med salt-c-vit og fett. Er helt avhengig av kaffe for å komme i gang om morgenen,
særlig på de dårlige dagene, men forstår jo at dette ikke gjør saken bedre. Disse dårlige dagene har jeg problemer med å få gjort noe før 15-tiden og det kan også kanskje forklares med prøver.
Har gått på Armour 8 uker nå, men har kjent at jeg etter en liten oppsving i starten, nå er tilbake der jeg var eller verre med nye symptomer.
Har ikke utpregede tall som peker mot lavt stoffskifte, men symptombilde som tilsier dette.
Har selv følt at binyresymptomene har stemt mer på meg men ikke fått noe gehør foreløpig fra legen.
Startet i går på progesteronkremen fra Now og venter på Pregnon.tabl.(nytt for meg), samt ny forsyning adrecomp og lakrisrot i posten
Noen tilbakemeldinger på tallene, og veien videre.
På forhånd tusen takk.
Ninna
Lignende tråder
-
Alvorlig allergi som bare blir verre og verre.
Av Hild Adelen i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 28-11-10, 19:08 -
PMS - Verre av hypotyreose?
Av Carro i forumet Mage/tarm/urinveieSvar: 6Siste melding: 08-02-10, 14:16 -
Verre ved mensen!?
Av Evamol i forumet Høyt stoffskifteSvar: 4Siste melding: 03-04-08, 20:25 -
Verre av levaxin ?
Av Feiga i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 2Siste melding: 09-06-05, 10:07

Svar med sitat

Bokmerker