Viser søkeresultater 1 til 10 av 11
Threaded View
-
29-10-11, 00:26 #3
Sv: Janne, diabetes, kolesterol, blodprop, statiner
Skrevet d. 21. november 2008
Hmm... jeg har mødt Janne på gaden sidste uge. Hun var ikke til at kende igen.... Jeg spurgte forsigtigt til, om hun måske er blevet sat på en ny medicin - prednisolon eller lignende. Nej, det var hun ikke. Tværtimod - gik det bedre end før og alle hendes blodtests viste en fin fremgang. Der var intet at bekymre sig for, sagde lægerne. Hun skulle bare fortsætte med at blive tjekket hos sin praktiserende læge et par gange om året osv. Alt var fryd og gammen...Janne har altid fået at vide fra sine læger og sine diætister, at så længe hun sørgede for en ordentlig, varieret kost, var der overhovedet ikke brug for en daglig vitaminpille eller værre: kosttilskud. Janne lyttede og gjorde hvad der blev sagt og indførte en daglig salatskål til frikadellerne, fiskefiletter og hakkebøffer.
Janne fik hos Diabetesforeningen at vide, at hun skulle erstatte sukker med syntetiske sødestoffer. Janne lyttede og gjorde hvad der blev sagt. Fremover kom der en dispenser med sødetabletter på bordet og der blev kun drukket Light-sodavand i huset.
Janne fik nu at vide, efter sin blodprop, at hun skulle leve fedtfattigt. Janne lyttede og gjorde hvad der blev sagt. Ikke et gram fedt kommer nu på middagsbordet og hun opgav selv sin foretrukne leverpostej.
Janne fik at vide af lægerne og Hjerteforeningen, at salt er den visse død. Janne lyttede og gjorde hvad der blev sagt. Der findes ikke salt i huset hos Janne mere.
... så hvorfor i Helvedet er hun blevet dobbelt så stor end sidst jeg så hende?? Selv den gang var hun altså ingen sylfide!! Hendes øjne kan nærmest ikke ses for fedtfolderne. Hun ser ud som en michelin-mand startende med ansigtet, med en "næse-knold" stukket stramt ind mellem to enorme kinder! Det er simpelt hen for slemt til at være sandt - og alligevel er det, hvad jeg ser....
Hun bedyrer (og jeg tror hende), at hun overholder alle påbud om kost og motion, som hun får fra sine læger og fra de to foreninger hun nu er medlem af: Diabetesforeningen og Hjerteforeningen.
Noget er rivende galt med de kostråd hun får disse to steder.... Jeg ville, fandeme!!! - være lige så stor, hvis jeg åd så meget kulhydrat og syntetiske sødemidler samt saltfattigt og fedtfattigt - som det ser ud til, at begge disse ærværdige organisationer anbefaler. Sikke noget forbandet skidt!
Jeg gider ikke skrive mere om det i dag! Det er for deprimerende. Vender tilbage, når jeg er faldet ned igen, en gang i det nye år!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
Lignende tråder
-
Liothyronin og statiner mod kolesterol
Av Anisa i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 1Siste melding: 29-12-10, 18:58 -
Levaxin og statiner mod kolesterol
Av Anisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 0Siste melding: 29-12-10, 14:55 -
LADA. Latent Autoimmune Diabetes of Adulthood: Diabetes Type 1½
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og diabetesSvar: 0Siste melding: 06-07-10, 11:58 -
LADA. Latent Autoimmune Diabetes of Adulthood: Diabetes Type 1½
Av Anisa i forumet Emner startet av AnisaSvar: 0Siste melding: 06-07-10, 11:58 -
Få styr på dit kolesterol, på den sunde måde.... uden statiner
Av rexxy69 i forumet KolesterolSvar: 5Siste melding: 09-06-10, 14:40

Svar med sitat

Bokmerker