Sitat Opprinnelig skrevet av Mamma81 Vis post
Jeg synes også at det burde være mer vanlig å ta stoffskifteprøver når man er frisk. Da ville det vært lettere å se om det var i ubalanse, vel?

Mener du at jeg skal ta en ny T3-prøve om en stund? Jeg har ingen tall for TRAS, det stod bare negativ.

Jeg lurte på om jeg hadde Graves, siden jeg har problemer med øynene, men det slo jo ikke ut på blodprøvene, så da kan del vel utelukkes?
Ja, egentlig burde man kende sit stofskifte, før man fejler noget. Men 'man' mener vel, det ville være for dyrt - og 'man' mener jo også, at lavt stofskifte er nemt at gøre noget ved. og det giver jo netop et glimrende argument for at folk ikke skal ha tjekket deres stofskifte, før de bliver syge

Men jo, du må holde øje med dit t3 og for den sags skyld også de andre faktorer, tror jeg. Det kan jo udvikle sig. Men under alle omstændigheder burde du vel få hjælp, når du ikke har det godt ?! Nogen burde forsøge at hjælpe, i hvert fald.

Sært med tallet for TRAS - hvor det er blevet af. Måske måles det kun, hvis det er over en bestemt værdi, sådan er det i hvert fald med nogle af de mange andre ting, der skal ligge under eller over et bestemt tal.
Så det bedste må være at få det tjekket en gang imellem.

Graves og øjne har jeg ikke forstand på. Men at øjnene er involveret behøver jo heller ikke lige præcis at ha med Graves at gøre - det kunne måske være mangel på et eller andet vitamin eller mineral eller hormon ... Ja, indviklet. Men læs herinde, søg på ordet øjne.
Nogle har noget, der hedder Sjøgrens syndrom http://www.gigtforeningen.dk/viden+o...6grens+syndrom men har man tørre øjne en gang imellem, kan det vel ikke være det.

Der er nok ikke andet for, end at du må læse dig frem og se, om du finder noget, du genkender, fx herinde på forummet (jeg vil meget anbefale, du ikke bruger Netdoktor eller Facebook-grupper til formålet) - og så at du stikker til din læge, til h*n tager sig sammen og undersøger dig ordentligt og flere gange.

Ellers: Skift h*m ud ! Hvad er læger til for, hvis ikke for at hjælpe dem, der er syge ?!