Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Threaded View
-
28-10-11, 12:21 #5
Sv: Stoffskifteproblemer? Håper noen vil hjelpe. :)
Hej

Jeg skal ikke gøre mig mere klog her end sådan lige ...
Men jeg lægger mærke til, at du er steget lidt i frit t4, samtidig med, at du er faldet lidt i frit t3. Og at du, selvom du kun er faldet lidt i frit t3, nu ligger helt nede i bunden af det såkaldte normalområde. T3 er det aktive stofskiftehormon, og det kan sagtens være dit lave niveau, der gør, at du ikke har det godt.
Dette må din læge respektere ! Ikke mindst, fordi din mor har problemer med sin skjoldbruskkirtel. Ingen grund til at vente længe med at se på dette og få det værre - særligt, når man har børn. Gal læge
Lægen ser sandsynligvis på, at du ligger i 'normalområdet' - men ingen ved jo, hvor du ellers har befundet dig i dette?! Så faldet kan være stort, uden at nogen ved det.
Din tsh er let stigende, og det betyder jo, at hypofysen 'kalder' på skjoldbruskkirtlen. Det har indflydelse på produktionen af t4.
"TSH-reseptor as er negativ": Det er testen for TRAS som du kan læse en masse om herinde https://www.stofskifteforum.dk/Googl...x=0&sa.y=0#990 Det er et antistof, der blokerer tsh /giver falsk lav tsh, så systemet ikke funker som det skal, når man ellers er rask /frisk.
Hvis jeg var dig, ville jeg kræve dette med t3 tjekket igen. Du har vel ikke TRAS nu, men måske er det på vej op over en eller anden grænse? Har du noget tal for det? Hvis det for eksempel var Anti-TPO, så skulle tallet være under 100. Men TRAS ...?
Nogle producerer t4 men kan ikke danne t3 af det. Jeg kan ikke huske, hvad det fænomen hedder, men det er der med garanti en eller anden, der kan.
Hvis det er dét, du fejler, kan du få medicinsk tilskud af t3, enten i form af Liothyronin /Cytomel eller thyroid (naturligt stofskiftehormon). Majsen her https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=13316 er begyndt at bruge thyroid pga sin fibromyalgi. Måske nogle tips at hente i tråden
Nielsigne
Lignende tråder
-
Kan noen hjelpe meg?
Av Torild i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 6Siste melding: 07-02-11, 10:39 -
Kan noen hjelpe meg?
Av diamanten i forumet BlodprøverSvar: 3Siste melding: 08-03-09, 13:31 -
Håper noen kan hjelpe meg litt...veksler stoffskiftet mitt??
Av Marina73 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 8Siste melding: 03-04-08, 19:55 -
2,5 år siden jeg fikk diagnosen hypothyrose. Kjære dere, hva skal jeg gjøre?
Av Kvinne, 42 i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 16Siste melding: 12-05-05, 15:55

Svar med sitat
Bokmerker