Viser søkeresultater 1 til 10 av 33
Tråd: Stoffskifte ok?
Threaded View
-
27-10-11, 06:16 #7
Sv: Stoffskifte ok?
Takk for langt svar

Det som er mitt poeng på lavkarbo.no er nettopp at HVA man spiser påvirker energibruken. For min del så spiser jeg på en vanlig dag 2500-3000kcal, hvorav ca 1000kcal kommer fra kokosolje - jeg lager alltid saus/majones av to-tre eggeplommer og ca en dl kokosolje. Vi har sjømat til middag tre-fire ganger i uken, og de andre dagene er det kjøtt. Lager hjerte og levergryte (omtrent som biff stroganof-gryte) en gang i måneden. Men jeg kunne kanskje spise mer/bedre spesielt med tanke på balanse på aminosyrene.
Lavkalori er ikke bra for meg, og trening gjør at jeg blir helt skutt - men jeg går masse og synes det er bra (mentalt og fysisk)Hvorfor konsekvent lavkaloriekost med lavt indtag af kostfedt og proteiner ødelægger stofskiftet, selv hos folk uden oprindelig stofskiftesygdom, kan man læse her (skrevet i en lavkarbo-vinkel, men kan sagtens anskues 100% generelt), og hvorfor samme kriterier også kan medføre binyre-relateret svækkelse af stofskiftet - kan man læse her. Generelt kan man benytte søgeord "Reverse T3 Dominance". At træne sig ned i vægt på lavkaloriekost vil forøge denne dominance, sinke vægttabet og forstærke energiløsheden.
Jeg har tatt fritt-t3, fritt-t4, total-t4, reverse-t3 (samt dhea-s, aldosteron mm) så nå håper jeg bare jeg får svar på prøvene før jeg skal til endokrinolog i morgen... Jeg må ha en rT3 på 250 eller lavere forstår jeg (ifht fT3 på 5)For at opklare om årsagen til din asteni er relateret til stofskiftet, har du brug for at foretage analyser af blodprøver tT3, tT4 og rT3 (total T3, total T4 og Reverse T3). Når du har resultater af disse analyser, kan du udregne din aktuelle, personlige T3-ratio og hvis den er for lav (for meget rT3 og for lidt tT3) - har du en forklaring på din tilstand, og muligheden for at få den tidsbegrænset behandlet med Liothyronin. Hvad det er jeg taler om kan du læse her, men vær obs på at det kan være svært at finde en læge, der er villig til at rekvirere rT3-prøven, tillige med at ane noget om T3-ratioens indflydelse på patientens generelle tilstand. Det bliver så den vigtigste opgave, at finde sådan en læge... der forstår at man kan sagtens have problemer med stofskifte, uden af have en stofskiftesygdom.

Svar med sitat

Bokmerker