Ja, jeg går stadig i Hertoghes klinik - men hos hans kollega Marie-Christine L'Hermitte. Jeg har været dernede 2 gange - og regner med først at skulle det igen til foråret. Men jeg kan maile med spørgsmål eller ringe mellem konsultationer.

Jeg tager i øjeblikket 150 mg Erfa - og tager det, når jeg vågner - og så ved 14-tiden. Jeg overvejer at prøve at tage det til natten - men er ikke lige frisk på at udsætte min krop for flere forandringer lige nu, hvor jeg lige er startet op på DHEA igen og har øget Erfa-dosis, så det må vente lidt. Jeg skal også til at igang med Adrenal Glandular (da jeg ikke tør tage HC) -og er netop startet på urtetilskud som binyrestøtte efter anbefaling fra den belgiske læge.

Jeg har fået at vide i Belgien, at jeg ikke må blive gravid, så længe jeg tager: florinef, DHEA, Estradiol og evt. HC - kun Erfa og progesteron er ok. Har du fået nogen vejledning i det?

Jeg har også fordøjelsesproblemer - og har kæmpet med det i flere år. Jeg tager dagligt HUSK, probiotic, fordøjelsesenzymer - og ingen gluten, mælk, sukker osv. - Men problemerne bliver ved med at vende tilbage. Er du opmærksom på eventuelle fødevareintolerancer udover mælk og gluten?

Det er vigtigt at bevare optimismen! Jeg satser på, at det hele på et eller andet tidspunkt 'falder på plads' - og kroppen kommer ovenpå igen. Jeg har været syg i mange år efterhånden - og så tager det vel også lang tid at rette op det igen...

Tror ikke, du skal være bekymret for hurtige reaktioner på Florinef forresten... ellers kan du eventuelt starte med at tage halv dosis de første dage - det gør jeg altid, hvis jeg lige vil se, hvordan min krop reagerer - og så gør det mig lidt mere tryg, selvom det sikkert ikke betyder noget