Viser søkeresultater 1 til 10 av 83
Hybrid View
-
22-10-11, 11:03 #1
Sv: Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.
Hei
da har jeg fått svar på ultralyden av skjoldbruskkjertelen.:
Konklusjon: Lett asymmetrisk glandula thyreoidea/ skjoldbruskkjertel/med større høyre enn venstre lapp. Bilde forenlig med thyreoiditt. Mistanke om et lite parathyreoidea adenom på venstre side.
Kan noen forklare??
Klem Tussemaja
-
23-10-11, 19:36 #2
Sv: Jeg har "alle" symptomer på lavt stoffskifte, men legen sier prøvene mine er bra.
Hei Tussemaja!
Jeg prøver meg på en oversettelse:
Din skjoldbruskkjertel er litt større på høyre enn venstre side.Konklusjon: Lett asymmetrisk glandula thyreoidea/ skjoldbruskkjertel/med større høyre enn venstre lapp
Bildet er forenlig med betennelse i skjoldbruskkjertelenBilde forenlig med thyreoiditt
Det er mistanke om en liten, godartet svulst på bi-skjoldbruskkjertel på venstre side.Mistanke om et lite parathyreoidea adenom på venstre side
Mer om dette fant jeg i denne teksten fra Wikipedia http://no.wikipedia.org/wiki/Hyperparathyreoidisme om hyperparathyreoidisme. Ut fra den, kan det se ut til at du bør få sjekket kalknivå i blodet (serumkalsium)?
-
23-10-11, 19:56 #3
Takk for svar Bettie B.
Dette er intressant og litt skremmende... Calsium skal være bra i følge første brev fra legen, men jeg har ikke tallene på det.
Men jeg har tall på PTH som jeg ser i artikkelen og som jeg ikke ante hva er...
Blodprøve fra september i år:
Legen skriver;
lett forhøyet PTH 7,7. Kontrolleres. Ikke tatt calsium, etterbestilles. Imidlertid ikke bekymringsfullt funn.
( på analyseliste fra aker er høyeste verdi der 6,9 tror jeg)
Klem Tussemaja
-
02-11-11, 19:00 #4
Heisann

Da har jeg vært hos Dr.øverbye i Arendal.
Interresant opplevelse
Utrolig hyggelig og imøtkommende, og pratet masse.
Han gav meg resept på Armour, og så skal jeg ta mange prøver. (deriblant samle urin et døgn...
)
Han var ikke i tvil om diagnosen heldigvis
Jeg kjøpte boka han har skrevet, gleder meg til å lese den.
Så nå gleder jeg meg til å begynne med medisin igjen
Klem fra en glad Tussemaja
-
19-11-11, 08:31 #5
Heisann

Nå har jeg brukt Armour 1/2 grain i 2 uker og er mye mere opplagt. Virker Armour så mye raskere enn Levaxin?
Jeg har ikke sovet etter jobb denne uka (hurra) og kjenner ikke den uttmattede følelsen i kroppen så ofte som jeg gjorde. Legger meg tidlig ennå da. 2130 er jeg i seng og sover til 7... Men alt i alt føler keg meg bedre
Klem Tussemaja
Lignende tråder
-
Kan jeg ha lavt stoffskifte problemer om prøvene mine er helt fine?
Av Lucky i forumet DagbokerSvar: 16Siste melding: 25-06-14, 15:44 -
Legen sier jeg er OK
Av kurt i forumet Lavt stoffskifte hos mennSvar: 33Siste melding: 25-06-11, 07:16 -
Legen min sier jeg er overdosert
Av Siven i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 58Siste melding: 17-03-10, 18:09 -
Mitt stoffskifte var lavt...og prøvene var 2 år gamle
Av snoopy i forumet Hashimoto's thyroiditt (anti-TPO)Svar: 5Siste melding: 10-01-08, 12:47

Svar med sitat

Bokmerker