Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
Tråd: Kutte ut kjøtt?
Hybrid View
-
16-10-11, 22:46 #1
Sv: Kutte ut kjøtt?
Seff er det best å kun spise rent kjøtt: Økologisk.
Da får man ingen bivirkninger.
-
16-10-11, 22:56 #2
Jeg laver meget gerne mad af økologiske råvarer. Men hvis man af en eller anden grund ikke kan nedbryde, så vil man da få problemer, uanset om kødet er økologisk eller ej.
Kød bør som minimum være frit for hormoner, vækstfremmere og antibiotika. Jeg foragter særligt brugen af de vækstfremmere, der er antibiotiske, for her får dyrene altså hele tiden lidt antibiotika tilført. Men vi andre skal spare på antibiotika! Til ingen nytte, hvis dyrene går og "udruger" multiresistente bakterier
-
16-10-11, 23:08 #3
Alt du sier er sant!

Jeg ville anbefale alle med mageproblemer å ta en avføringsprøve analysret hos GENOVA DIAGNOSTICS i USA, koster ca 2500-3000 kr. Svaret foreligger etter 1 måned. Her får man se hvor mange gode og dårlige bakterier man har, om man har parasitter osv. Jeg fant ut at jeg hadde NULL gode bakterier men litt for mange dårlige. Kraftig VSL#3 Probiotika (450 billioner bakterier pr pose daglig i vann) kur med F.O.S. (Fructose Oligo Saccarides) etter en Italinensk "super antibiotika" som virket lokalt uten å gå ut i blodet i kroppen (!), fikk magen igang igjen. Har nå bedre avøring, som er brun istedenfor hvit, fast istedenfor "grøtkonsistens", og har bedre opptak i mage org tarm; Dette sees på blodprøvene mine på vitaminer bla!
En hvilken som helst privatklinikk kan hjelpe dere med avføringsprøver sendt til Genova i USA. Å utrede fordøyelsesproblemer er alfa omega når det komomer til bedring og god helse.
Thomas
-
17-10-11, 08:37 #4
Takk for svar dere!
Min avføring har endret seg denne høsten, fra å veksle mellom løs og hard, til å være ganske har og jeg går på do hver 3. og 4. dag.
Men det virker logisk at det er fordøyelsen som er problemet, at jeg ikke klarer å bryte ned kjøtt og andre tunge matvarer. Så jeg skal få tak i slike enzymer.
Jeg spiser kun økologiske grønnsaker og frukt, og vi har bestemt oss for å være flinkere med å spise rene og gode kjøtt og fiskprodukter. (Jeg kommer nok uansett til å minimalisere kjøttinntaket framover). Lam er jo det nærmeste vi komme økologisk her, og landkylling er også et kvalitetsprodukt.Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
Lignende tråder
-
Kutte helt ut ved overdosering?
Av Pusen1975 i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 21Siste melding: 19-11-10, 11:25 -
Kutte T4? Hva nå tro??
Av biff i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 89Siste melding: 24-08-10, 19:54 -
Er jeg virkelig frisk og kan kutte ut medisin?
Av lissi32 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 22Siste melding: 07-08-08, 17:15 -
Kutte ut mjølka
Av Marianne i forumet Helbred og kostholdSvar: 1Siste melding: 30-10-06, 23:51

Svar med sitat
Bokmerker