Viser søkeresultater 1 til 10 av 12
Hybrid View
-
15-10-11, 20:24 #1
Sv: Hvordan legemiddelindustrien går fram og "går over lik" for å selge sine produkt
Ser nå at kilden ikke kommer direkte fram i linken jeg la inn - infoen er hentet fra Helse- og omsorgsdepartementets nettside:
http://www.regjeringen.no/nb/dep/hod...html?id=140765
Kevlin
... bare fordi du er paranoid: så betyr ikke det at de ikke er ute etter deg!!
Lavt stoffskifte - Erfa Thyroidfra slutten av 2009
Min første halve pille med Erfa
-
16-10-11, 01:15 #2
Sv: Hvordan legemiddelindustrien går fram og "går over lik" for å selge sine produkt
Legemidler er etterhvert en skremmende affære, og det og stole på at legen vet -og bryr seg- om hvordan de forskjellige medisinene kan lage krøll i menneskekroppen, spesielt når det er flere typer som lager helt nye problemstillinger, er rimelig naivt etter min erfaring.
Min fastlege baserer seg på internett -druid- for og sjekke om det er kollisjoner mellom medisiner, og hun har forsikret meg om at alt er helt trygt. Har selv sjekket på druid, og druid påstår at det ikke er noen kjente kontraindikasjoner mellom diabetesmedisin, stoffskiftemdisin og astmamedisin.
Vel, ved og lese pakningsinnleggene finner jeg ut en del, spesielt når jeg også kjenner virkestoffene i medisinen.
Levaksinen fører til at blodsukkeret stiger, astmamedisinen Seretide fører til høyere blodsukker, insulinen fører til at levaksinen ikke virker skikkelig og kombinasjonen av min nye insulin, Lantus, sammen med min astmamedisin, Bricanyl, gjør at jeg ikke lenger får forvarsel når blodsukkeret faller.
OK, jeg er syk og kroppen min trenger medisinene, men når legene bestemmer hvilke typer de skal gi meg, tenker de da i det hele tatt på at medisinen skal passe for akkurat den av oss som sitter i stolen, eller er det money talks?
Jeg tror det siste......
-
16-10-11, 01:20 #3
Ja, der er et ganske alvorligt problem med troværdigheden ...
Meget bekymrende. Og desuden mærkeligt, at lægerne tilsyneladende har det ok med, at deres troværdighed daler og daler?
Lignende tråder
-
Wealth not Health - vi styres av legemiddelindustrien
Av Elbeth i forumet Vitenskap på YoutubeSvar: 2Siste melding: 02-09-13, 15:59 -
Skal legge fram min nye teori, binyretrøtthet, hos legen. Hvordan bli hørt?
Av Lise NN i forumet Adrenal Fatique - tilstanden sekundær til lavt stoffskifteSvar: 12Siste melding: 29-11-10, 22:04 -
hvordan legge det fram til legen?
Av MariaEW i forumet Hos legenSvar: 8Siste melding: 18-09-09, 21:52 -
NACB sine dokumenter er flyttet nå hit
Av nora i forumet Nyttige linkerSvar: 0Siste melding: 09-03-08, 11:22

Svar med sitat

Bokmerker