Viser søkeresultater 1 til 8 av 8

Hybrid View

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Standard Sv: D-vitamin, sollys og ældre mennesker

Idag snakker kreftforsker Moan om hvor viktig d-vitamin er, sollys og kreftforskning på Nyhetskanalen. Det pleier å gå i loop, så det vises sikkert flere ganger.

Han mener myndighetenes anbefalinger for d-vit er altfor lave, og snakker om d-vitaminets viktighet. At de skremmer folk til ikke å være i sola, han mener det er viktig å få sol på kroppen. (men ikke bli solbrent) Viser også til forskning i Sverige, hvor store mengder d-vit har vist effekt mot deprisjon. (mener jeg har lest om det her før).
    Var et ganske langt innlegg, men var litt trøtt så klarer ikke refere alt her nå.
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Medlem siden
    Mar 2005
    Alder
    81
    Meldinger
    490

Hmm....
    Ikke mange år siden hudlegen Ole Fyrrand hadde Tv-kampanje mot soling.
    D-vitamin ble såvidt jeg husker ikke nevnt, og sånn går det når spesialister kan opparbeide seg pondus nok til å overse helheten.
    Jeg håper holistisk tankegang snart slår igjennom.
    • Hansen - tidligere n'Finn og Finn Lang (på Facebook) forlot forumet i 2010 på grunn av et kontrovers om jod.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Vestfold
    Alder
    74
    Meldinger
    1,063

Jeg hørte også det på Nyhetskanalen(kaskje det ligger der i dag og?!).
    Han anbefalte 20 min i sola midtsommers uten solkrem, deretter skulle en ta på beskyttelse. Det er solBRENTHET som gir risiko for hudkreft.
    Disse 20 min. utgjør 1/2 flaske tran!!
    En av de tinga han nevnte var D-vitaminets betydning for utvikling av nervesystemet.
    Jeg er en 1952-modell som har vært medlem her siden-07. Diagnose Hashimoto's.
    Medisinert NED kun pga SUBRIMERT TSH i 2007 og BLE ORDENTLIG SYK, syk som jeg aldri i livet tidligere har vært.
    Høsten -09 spyttprøver viser "ADRENAL FATTIGUE". Går på binyrestøtte. Tåler IKKE å kutte det ut.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: D-vitamin, sollys og ældre mennesker

Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Han anbefalte 20 min i sola midtsommers uten solkrem, deretter skulle en ta på beskyttelse. Det er solBRENTHET som gir risiko for hudkreft.
    He, he... de er gode, de læger. Han glemte at tilføje, at de fleste der får hudkræft af solbrændthed er "inde-mennesker" dvs. dem, der opholder sig i solfrie miljøer. Der foreligger maange forskningsresultater som bekræfter det....
    Sitat Opprinnelig skrevet av gunnda Vis post
    Disse 20 min. utgjør 1/2 flaske tran!!
    Det er rigtigt, men han glemte at tilføje, at evnen til at danne D-vitaminet fra sollyset falder med alderen og gamle mennesker kan sole sig dagen lang, uden at få 1 molekyle af D-vitamin ud af det.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Sep 2009
    Meldinger
    229

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    He, he... de er gode, de læger. Han glemte at tilføje, at de fleste der får hudkræft af solbrændthed er "inde-mennesker" dvs. dem, der opholder sig i solfrie miljøer. Der foreligger maange forskningsresultater som bekræfter det....

Det er rigtigt, men han glemte at tilføje, at evnen til at danne D-vitaminet fra sollyset falder med alderen og gamle mennesker kan sole sig dagen lang, uden at få 1 molekyle af D-vitamin ud af det.
    Han mener nevnte det. Hvis de er i solfrie miljøer blir man Jo også fortere brent, hvis man først er ute. Han sa også at man burde ta betydelig større doser, og mente myndighetene måtte på banen.
    10 år med Hashimoto's. Les mer i Damens dagbok

Lignende tråder

1. sollys/vitamin D
    Av knokkel i forumet D-vitamin
    Svar: 4
    Siste melding: 08-07-11, 21:22
  2. D-vitamin, sollys og ældre mennesker
    Av Anisa i forumet D-vitamin
    Svar: 7
    Siste melding: 14-05-10, 16:12
  3. Svinekjøtt ikke er bra for mennesker med leddproblemer?
    Av ella i forumet Helbred og kosthold
    Svar: 6
    Siste melding: 12-01-10, 16:18
  4. Svar: 2
    Siste melding: 03-10-09, 16:35
  5. Svar: 2
    Siste melding: 23-02-08, 18:21

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder