Sitat Opprinnelig skrevet av Nielsigne Vis post
Spørgsmålet er, hvornår det bør gøres. Hun er kun seks år nu, så måske er det for tidligt - men man skal vel heller ikke vente for længe? Jeg fik problemer med diverse hormoner, da jeg var 17. Så tænker, jeg må få målt min datters stofskifte inden hun når den alder?
Havde jeg blot vidst dengang, hvad jeg ved i dag, ville jeg få min søns "Thyroid-Panel" målt i hvert fald hvert 3. år barndommen igennem, første gang omkring 8-års alderen. Flere steder kan man læse om fortvivlede forældre der oplever deres 9-10-årige og deres teenagebørn med problemer, der ligner stofskifteproblemer på en prik, hvor lægerne hellere venter og venter på at TSH er skudt i vejret, mens ungerne mister grebet om deres tilværelse og skolegang mere og mere. Så 8 år er i hvert fald ikke for tidligt, men heller ikke for sent, det forestående indtræden i puberteten taget i betragtning.

Hvad med at give pokker i henvisning fra lægen (kæmpe, kæmpe, kæmpe, krybe-i-støvet, forklare-forklare, appellere, tigge og bede osv.) og i stedet købe en Test-kit fra ZRT Laboratories via Amazon.com og teste thyroidfunktionen på denne måde? ZRT Labs er en de mest pålidelige "analyse-fabrikker" og deres rapporter er lige så udførlige og fagligt uangribelige, som Genova Diagnostic's (Scandlab).

Det ville jeg gøre, hvis jeg var mor til et mindreårigt barn i dag.