Side 5 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 41 til 50 av 51
    Medlem siden
    Apr 2006
    Sted
    Østlandet
    Alder
    58
    Meldinger
    895

Standard Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Sitat Opprinnelig skrevet av annis Vis post
    Og etter alt dette tjafs i telefonen tror du det vanket noen unnskyldning eller lovnad om penger tilbake. nei du!!! Så der måtte vi legge til side en husholdningsregning til grådige tannleger som ikke hjalp meg et dugg, men fikk meg til å føle meg som et utskudd med 2 assistenter og 2 tannleger som argumenterte imot meg i flokk fordi jeg ikke gikk etter deres forgiftningsprotokoll!
    Hvis det var meg som ble behandlet på den måten, ville jeg ha klaget og gitt klar beskjed om at jeg ikke fikk den tjenesten som var bestilt, og at jeg derfor ikke vil betale for timen. Og hvis ikke det ville få dem til å frafalle kravet, ville jeg ha klaget dem inn videre, om det da er under fylkeslegen eller om det finnes en fylkestannlege eller annen instans å klage dem inn for. Slikt bør man ikke akseptere.

Det her minner meg i grunnen om leger som ikke vil høre noe om at pasienten forlanger naturlig thyroid, når Levaxin ikke fungerer...
    Jeg har struma og hypothyreose, i tillegg til flere andre kroniske sykdommer.

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

[QUOTE=sonja;103599]Hvis det var meg som ble behandlet på den måten, ville jeg ha klaget og gitt klar beskjed om at jeg ikke fikk den tjenesten som var bestilt, og at jeg derfor ikke vil betale for timen. Og hvis ikke det ville få dem til å frafalle kravet, ville jeg ha klaget dem inn videre, om det da er under fylkeslegen eller om det finnes en fylkestannlege eller annen instans å klage dem inn for. Slikt bør man ikke akseptere.

Jeg betalte rett etter timen. Kan kanskje klage dem inn likevel? Det er to tyske unge menn som har startet klinikk i kristiansand for bare noen få år siden. Vet ikke om de har dårlig råd ettersom dde ikke kunne være så proffesjonelle at de lot meg slippe å betale. De er sikkert flinke til å bore og fikse men de er jo ikke til å stole på.

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post

På fredag vil jeg ringe til min tandlæge og spørger ham om hvad det composit og cement jeg har i munden hedder. Jeg vil poste svaret her i tråden.

Håber det bedste.
    Hei Anisa

Har du postet svaret i annen tråd? Jeg prøver å sette meg inn i dette nå, og det kunne vært interessant å høre benevnelsen på de bestanddelene som er ufarlige.

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Thumbs down Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Har været trist og chokeret siden i går.... Ikke meget lyst til at læse og skrive i dag....

Alle som kender mig, mere eller mindre, ved hvor angst er jeg på egne, mine kæres og alle stofskiftesyges vegne, når tanker falder på fluor. Den samme fluor som er hovedingrediens i meget af den medicin man får for hyperthyreose.... proppes i os alle vegne, syge og endu raske, og alle glemmer, at når det er godt for hyperthyreose - må det være skidt for raske og for syge af hypothyreose.

Alligevel er det lige som om der er flere slags fluor, når folk tænker på det: det gode fluor for hyperthyreose, og det (igen) gode fluor for huller i tænderne (hvilket forøvrigt er en skrøne). Folk keder ikke de to slags fluor (i virkeligheden den samme slags jo) sammen - og sover videre, alt imens deres skjoldbruskkirtler bliver mere og mere jodfattige, og mere og mere fluorrige. Fluor blokerer for jod. Så enkelt kan det siges. Foruden at være en rottegift, enzymgift, pesticid... alle disse ting er... fluor!

Er det så ikke underligt, at højtuddannede mennesker, som læger og tandlæger - er komplette analfabeter, når det kommer til kendskabet til fluor? Lige som de til fornylig var overbeviste om kviksølv-amalgamets velsignelser og det skulle tage halvandet hundrede år og mange millioner syge og halvsyge, før der begyndte at ske noget og de "så lyset" under pres af højtråbende ildsjæle, der det meste af deres liv alligevel havde "råbt i skoven", hvor kun ekkoet svarede....

Men omsider begyndte der ske noget. Kviksølvamalgam blev forbudt i Sverige. I Norge ved jeg ikke. I Danmark er der fortsat nogle tandlæge-analfabeter, der udnytter visse "undtagelser" for at stoppe det skidt i tænderne på folk, men tendensen er for nedadgående. Plastfyldninger vinder ind.... Det kunne være så dejligt og trygt - nu behøver man ikke længere at blive langsomt forgiftet af udsivning af kviksølv fra tandfyldninger, vel? Alt er fryd og gammen og jeg (vi) kan ånde lettet op. Det tegner godt for vore børn og børnebørn. Nu får man plast i stedet for kviksølv.... Hvorfor er jeg så ikke glad i dag. Og hvorfor har jeg været chokeret lige siden i går?

Ja, i går aftes surfede jeg på nettet efter info om den ny tandklinik jeg har bestilt konsultation hos til i dag. Jeg valgte klinikken fordi på deres hjemmeside kunne man læse, at klinikken ikke har anvendt kviksølvamalgam de sidste 17 år. Dvs. meget længere end det overhovedet var tale om et forbud. Dejligt!

Så er det, at jeg kommer forbi en anden hjemmeside og følgende sætning springer mig i øjenene:

"Fyldningsmateriale som glasionomer indeholder foruden aluminium også en vis mængde fluor, som det er meningen skal trænge ud i tanden og dens omgivelser.

De nyeste plastmaterialer til kindtænder, og cementer til fastsætning af kroner og broer reklamerer man med, at de foruden alle de andre gode egenskaber materialerne har, "afgiver væsentlige mængder af fluor".

Jeg havde det, som om nogen gik over min grav - som man siger i Danmark, når hjertet snorer sig og kulden risler ned af ryggen, mens de små nakkehår rejser sig....

Tænk bare.... Her troede jeg, som så mange andre, at når man fik plastfyldninger - var man sikret mod forgiftning og helseskader.... viser det sig, at tandlægerne bare havde udskiftet en gift med en anden. Ikke nok med, at når man talte om kviksølvamalgam før i tiden - gjorde man meget ud af at (over)bevise patienterne om, at kviksølvet kunne "umuligt" frigives fra plomberne (selv om det netop gjorde)..... Nu derimod... nu er det direkte indbygget i plastmaterialets molekylær struktur, at fluor netop skal frigives fra tandfyldninger og ind i munden fordi det er HENSIGTEN, at det gør.

Nu er jeg selv den heldige, der ikke har haft foretaget plastarbejde i mine tænder siden 1990, hvor den nu afdøde orthomolekylær tandlæge Henrik Lichtenberg havde udskiftet alle mine "sølvplomber" med et plastcomposit der var 100% biologisk ugiftig. Men hvad med andre mennesker? Hvad med alle dem, der glade for den sikkerhed mod helsefare de regnede med, når deres tænder blev repareret med plastfyldninger hos almindelige tandlæger... hvad med dem? De går nu med tænderne, hvor en langsom udsivning af fluor, med overlæg blev indbygget i deres fyldninger - uden at de var klar over det? Uden at nogen har spurgt dem om de ønskede det? Tandlægerne bare fylder giftige stoffer på børn, unge, voksne og gamle - og denne gang uden at informere om fluorid i plastcompositerne - selv om der findes fluorfrie fyldningsmaterialer til rådighed - vælger tandlægerne på egen hånd - at begå selvtægt på de intetanende patienter i tandlægestolen! Det kalder jeg for "årtusinders svinestreg" begået mod sagesløse af højtuddannede akademikere, der ikke engang kan gemme dem bag uvidenhed herom - da dette er netop deres opgave, at vide og at kende deres egne materialer og metoder! Hvis man ikke netop kan forvente af højt uddannede akademikere, at de ved hvad de gør og hvorfor - hvad kan man så forvente af dem?

Med alle disse tanker til at forstyrre min nattesøvn og morgen i dag, fik jeg taget mig sammen til at drage af sted til min aftale på tandklinikken, jeg valgte netop fordi de reklamerer med 17 års amalgamfri tandpleje. Jeg troede, at jeg omsider har fundet tandlæger med samvittighed intakt. Hurtigt måtte jeg tro om.

Det viste sig, at tandlægen var totalt på tværs efter at jeg spurgte om klinikken er i stand til at garantere mig, at alle plastmaterialer anvendt til behandling af mine tænder vil blive fri for fluor og aluminium. Det kunne der ikke være tale om! Det kunne jeg bare ikke bestemme. De brugte de materialer det passede dem og de ville helst ikke have patienter, der ikke forlods var indstillet på at acceptere en hvilken som helst behandling tandlægen valgte..... Det var det bedste for patienternes tænder og det skulle patienterne ikke blande dem i. Det var tandlægens opgave at træffe et valg om hvilke materialer skulle anvendes og hvorfor.... Og så skulle jeg bare tage det roligt og sætte mig i stolen så vi kunne komme i gang...

Stor var tandlægens overraskelse, da jeg ikke havde sat mig i stolen, men i stedet takkede jeg ham for enetalen og bad om regning på konsultation uden behandling. Det kunne godt være - sagde jeg til ham - at han forbeholder sig retten til at vælge på mine vegne og fylde mine tænder med materiale efter eget valg, men det er så mit valg, hvad jeg bruger mine hårdttjente penge på og så længe behandlinger ikke udføres gratis på hans klinik og så længe patienten (jeg) skal selv betale - er det min ret at bestemme, hvad jeg ikke ønsker at betale for.... i dette tilfælde - fluor i tænderne. Farvel og tak. Jeg er hellere tandløs, end jeg vil lade mit, med så meget møje genoprettet stofskifte ødelægge en gang til.... denne gang af tandlæger!

Ja, mit humør er helt på nulpunktet. Der skal ellers meget til, før jeg har det som nu.... Havde jeg bare ikke følt mig så sikker på plastcompositernes "ufarlighed" - var chokket ikke blevet så kraftigt. Det er til at dø af grin over... ikk`? Hvem i alverden, i dagens verden kan finde på at ligge søvnløs pga. fluor i tandplejen? Det gør jeg.

Det sidste ord er ikke sagt og skrevet.... men først må jeg komme mig. Og så begynder jeg at "røre i gryden" i Danmark. Folk skal vide, at selv om de har fået tænderne renoveret med plastcompositerne - er de ikke bedre stillet nu, end de var den gang kviksølvamalgam var enerådende. Overhovedet ikke bedre! Tiden er inde til at vågne op fra deres fluorose-søvn og det kan kun gå for langsomt!

Fluoride History

Fillings and sealants containing and releasing fluorides

Søgeord til Google: fluoride releasing dental fillers
    Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Hei Anisa

Har du postet svaret i annen tråd? Jeg prøver å sette meg inn i dette nå, og det kunne vært interessant å høre benevnelsen på de bestanddelene som er ufarlige.
    Hej Lisbeth Jeg har spurgt min tandlæge og har fået et svar, og... har glemt det igen. Han er på orlov så det varer lidt før jeg kan spørge ham igen.

Men ellers ser det ud til, at der er flere og flere, indenfor det medicinske segment, der er ved at opdage at der ikke er evidence for at fluor skulle gavne dental helse, og disse tider, når en behandlings validitet alene afgøres af, om der findes en "evidens" dvs. videnskabelige beviser fremkommet af forskning i en given behandlingsmetode/lægemiddel osv. -fremgår det klart og tydeligt, at der findes ikke nogen som helst valid medicinsk forskning, som bekræfter at tandhelse overhovedet øges af at flyde fluor-depoter i munde på folk!

Det betyder, at vores tandlæger praktiserer i stigende omfang "odontologisk kvaksalveri".

Problemet er, at så godt som hele det behandlings-segment, som universiteterne underviser deres tandlægestuderende i, samt så godt som hele sortimentet af dentalmaterialer og midler til behandling i tandlægepraksis - er fyldt med fluor-holdige remedier, materialer og plejemidler!

Tag fluor fra vores mainstream tandlæger - og de har intet, INTET at praktisere med! De kan, ganske enkelt - ikke fortsætte deres tandlæge-gerning, fordi alt de har lært om behandling af samtlige tandsygdomme og deres forebyggelse - inkluderer fluor.

En mainstream tandlæge kan ikke fortsætte som tandlæge, såfremt man tager fluor fra ham/hende!

Denne "krig" om fluor-fri tandbehandling og pleje handler nu ikke længere om patienterne og deres helse.

Denne "krig" handler nu om, at en hele fagruppe forsvarer sig med næb og klør mod at miste sit forsørgelsesgrundlag!

Næste gang du er hos tandlægen, der vrisser ad dig, når du spørger om fluor i de remedier, som tandlægen stopper i munden på dig - vid, at det er hele tandlægens eksistensgrundlaget inkl. levebrød, du bringer i fare ved at spørge og forlange fluor-fri behandling.

Der findes rigelige muligheder for at lægge om til en fluor-fri tandlægepraksis, men når man har bygget hele sin karriere og fremtid på fluor-tanbehandling og pleje - kan det, for svage sjæle, nærmest blive en umulig opgave, så hellere fortsætte med at lyve for sig selv og patienterne, og fortsætte med at ødelægge sine patienters helbred!

Så enkelt kan det siges!

Det er kun et par eksempler, men der må retfærdigvis tilføjes, at der generelt findes mindst lige så mange eksempler på forskning som bekræfter fluors velsignelse for tandhelse... underligt nok, fortrinsvis i tandlægefaglige tidsskrifter som publicerer "forsknings-artikler" med sigte på at foregøgle ufarligheden af fluor i behandlinger og pleje.

Det ville svare til, at Rævenes Internationale Organisation publicerer forskningsresultater som bekræfter at... ræve aldrig nogensinde afliver og spiser høns! Og derfor kan alle i ro og fred lade ræven vogte hønsehuset!

Søgeord: "fluoride-releasing restorative dental materials", "fluoride-releasing dental materials", "intraoral fluoride reservoirs"

Dr. Jerry Tennant taler her om How Fluoride Can Cause Hypothyroidism:

(Men tandlægen ved bedst, ikk' ? )

Jamen, lad os se på en rotte-skjoldbruskkirtel før og efter "behandling" med fluor via trin A (den sunde fluor-fri skjoldbruskkirtel); trin B (noget reduceret evne til at producere thyreoidea-hormoner = de facto "let" hypothyroid); trin C (yderligere reduceret evne til at producere thyreoidea-hormoner = de facto stigende hypothyroid) og endelig trin D (med knuder og kraftigt reduceret evne til at producere thyreoidea-hormoner = HYPOTHYREOSE):

(Men tandlægen ved bedst, ikk' ? )

Kilde til billedet: artiklen Role of nitric oxide and vascular endothelial growth factor in fluoride-induced goitrogenesis in rats i den videnskabelige artikelbase Science Direct

Ønsker alle en god nat, og husk at børste tænder i familien... med god, gammeldags og anbefalet af tandlæger fluorholdig tandpasta!
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Jeg har byttet ut familiens tannkremer med denne http://www.kinsarvik.no/products/328...em-100-ml.aspx og denne http://www.kinsarvik.no/products/328...a-tea-tre.aspx da jeg lærte her inne hva fluor gjør med kroppen vår.
    Vet dere om disse er ok, eller er jeg på feil spor?

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Tusen takk for svar Anisa Jeg er helt enig i at fluor er noe svineri, men hvor skal man få en giftfri tannbehandling i Norge?

Selv om du ikke husker hva det er i dine fyllinger, er du sikker på at alt din tannlege bruker er trygt?

BenteR:
    Jeg bruker Laveras tannkrem. Kjøper på helsekost (hos de som fører Lavera da). Jeg brukte en del tid på å sjekke kremer for en tid tilbake, og kom fram til at Laveras produkter var noe av det bedre av de verste (eller, jeg tror de kremene er ganske bra altså )

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Sitat Opprinnelig skrevet av BenteR Vis post
    Jeg har byttet ut familiens tannkremer med denne http://www.kinsarvik.no/products/328...em-100-ml.aspx og denne http://www.kinsarvik.no/products/328...a-tea-tre.aspx da jeg lærte her inne hva fluor gjør med kroppen vår.
    Vet dere om disse er ok, eller er jeg på feil spor?
    Hej Bente Jeg kan se, at den indeholder PVP (Polyvinylpirolidine), syntetisk godt nok, men uanset det, er denne tandpasta 100000 gange bedre stofskifte/helse end dem med fluor!

Men ellers kan jeg hjertens anbefale min yndlings tandpasta: XyliWhite Toothpaste Gel, Fluoride Free, Refreshmint, 6.4 oz (181 g) fra Iherb.

For 2,26 NOK mere end en tube AloeDent koster i den norske butik, kan du få 4 tuber af XyliWhite og 8 gange så meget tandpasta, idet XyliWhite tuberne er næsten dobbelt så store, end AloDent's.

Køber man 2 x 4 XyliWhite vil det koste 162,51 NOK + fragt, og hvis du er førstegangskøber på Iherb og bruger min Iherb-code: http://www.iherb.com/?rcode=ONI559 får du en ekstra rabat på 10 dollars. Man kan købe i alt 1½ kg tandpasta for under det beløb, som nordmænd må købe for (pr gang) på nettet udenfor EU (200 NOK). Det er en god deal, og sund.

Det er nok den bedste tandpasta, som jeg selv har været omkring og både min søn og jeg har brugt den nu i årevis. Uden fluor og 0 huller. (tilgiv afsporingen )
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Mar 2011
    Sted
    Aust-Agder
    Alder
    63
    Meldinger
    3,120

Tusen takk for tips
    Jeg har handlet på iherb før, og da blir det tannkrem derfra også
    Dette forumet er skikkelig lærerikt takket alle dere som deler så villig av kunnskapen deres!

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Standard Sv: Fluor i plastfyldninger....

Sitat Opprinnelig skrevet av Lulu Vis post
    Uff, jeg fikk frysninger i ryggen. Jeg har slitt gjennom bytting av amalgam fyllingene i et år. Jeg hadde 18 tenner flyt med amalgam. Store fyllinger. Interessant at også flere her har hatt kvikksølv i munnen siden rundt 5 års alder. Jeg også. Kanskje var det 4 år.

Nå trodde jeg at jeg skulle bygge meg opp og bli frisk etter alt amalgam var fjernet. Grusomt å tenke at kanskje det erstatningsmaterialet er kanskje like ille...

Jeg får ringe tannlege og høre hva som er innehold i både amalgam og limet. Så dumme jeg er. Jeg ville gjøre det raskt og ikke så dyrt. Jeg gikk til han som hadde bra renome i Norge med mange års erfaring med utbytting. Han var dyktig og brukte godt med beskyttelsesutstyr, men...jeg aner ikke hva plast fyllingene mine består av...

Det er jo synsykt mye man skal sette seg inni når det gjelder helse, særlig når hele familien har et eller annet helse plage som skal fikses. Noen ganger har jeg lyst til å bare leve og slutte å tenke på disse tingene....

hilsen Lulu
    Hei Lulu

Jeg leser denne tråden nå og lurer på hvordan det gikk med deg. Ringte du tannlegen og fikk rede på innholdet i plastfyllingene?

Jeg lurer også litt på hvor han holder til?

Medlem siden
    Mar 2009
    Sted
    Sverige
    Alder
    81
    Meldinger
    2,323

Question Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Sitat Opprinnelig skrevet av rexxy69 Vis post
    Har lest denne tråd med stor interesse, men kan ikke finne noe om hvilket produkt til tannfylling som er trygt uten fluorlekkasje. Noen som vet?
    Finner heller ingen "fluorfri" tannlege i Østlandsområdet eller Norge forøvrig.

Har ikke vært til tannlege på nær 10 år - har heldigvis ikke hatt behov for det, men de få fyllingene jag har med porselensmateriele er sikkert av fluorlekkasjemateriale siden de er så gamle så det er jo på tide å få gjort noe med det. Har også en mikrofylling av amalgan - ugg - laget av skoletannlegen på 70-tallet.

Reiser forøvrig heller utenlands for å få jobben gjort enn å ikke være sikker her hjemme.

Takknemlig for svar over både tannlege/klinikk og materiale som trygt kan benyttes.
    En mulighet -> https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=15849 ? ( )

Mer lesing:
    Fluoride release - European Journal of Dentistry
    Review on fluoride-releasing restorative materials—Fluoride release and uptake characteristics, antibacterial activity and influence on caries formation
    Fluoride release from alternative restorative materials
    Fluoride release from glass-ionomer and compomer restorative materials: 6-month data
    Fluoride release profiles of fluoride-containing restorative materials
    Fluoride content and recharge ability of five glassionomer dental materials
    A fluoride-releasing composite for dental applications
    Fluoride release from dental cements and composites: A mechanistic study

Fluoride, Fluoride, and more Fluoride!!

Keywords for more (re)search: Fluoride-releasing dental materials, Fluoride-releasing restorative dental materials, fluoride releasing dental composites (mye å finne )
    Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.

Side 5 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 50
    Siste melding: 22-01-15, 16:08
  2. Andet symptom: lårmuskel.
    Av AneMarie i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-04-11, 11:37
  3. Hvis alt andet fejler - thyroxin-indsprøjtninger (?)
    Av Anisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 1
    Siste melding: 09-11-10, 12:21
  4. Klimaet i et helt andet lys?
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 1
    Siste melding: 21-12-09, 11:53
  5. Fluor
    Av Ada i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 29
    Siste melding: 21-03-09, 01:15

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg