Sitat Opprinnelig skrevet av annis Vis post
Han vil vente med å bytte ut amalgamen til jeg er ferdig med amming om 6 mndr.
Ja, ja, hvis det var så ufarligt, hvorfor så vente med udskiftningen til du er færdig med at amme?

Hos holistiske tandlæger (her min) får man "udskiftnings-kit" af en række af detox- og bindere både inden, under og efter udskiftningen. De virker i den grad, at jeg har aldrig haft det SÅ GODT, som før, under og efter udskiftningen af amalgamplomber. Det var forbløffende hvor effektivt den ledsagende behandling var. Men uden den - ja, så bliver en del frigivet til blodet og det er ikke sikkert at man kan mærke bedring før der er gået et rum tid.

Jeg har postet alt om denne "sikkerheds-kit" i tråden Udskiftning af amalgamfyldninger (i forummet Skjoldbruskkjertel og amalgam).

Sitat Opprinnelig skrevet av annis Vis post
Jeg spurte tannlegen om de fortsatt bruker bpa, aliminium og fluor i plasten og han sa ja. alternativet er gull (som heller ikke skal være så sunt i alle tilfeller) og porselen, men da havner man i prisklassen 6000 pr tann! så nå er frågan: Skal tro om det fins andre alternativ hos holistiske tannleger?
Enten omgår han sandheden fordi det er "nemmere" (og billigere) for ham at handle med sin vante leverandør - eller ved han ikke hvad han taler om.

Der findes compositmaterialer og cementer uden fluor, uden alluminium og uden bisphenoler! Det står tandlægen frit at bestille de sikre materialer. Du må hellere spørge din tandlæge hvorfor han ikke vil gøre det og hvordan han selv kan leve med at påføre sine patienter en sundhedsrisiko, 100% på linie med kviksølvamalgam.

Jeg er dog sikker på, at du ikke får et "voksent" svar, fordi af det svar du allerede har fået af din tandlæge - fremgår det tydeligt, at han regner ikke din intelligens for noget + mener at du nok bare er en af disse fanatiske freaks "intet fornuftigt menneske kan overbevise om at der er ikke noget galt med kemi i munden".... Uanset hvad, ville jeg ganske enkelt fyre enhver tandlæge (og læge) der behandler mig som jeg var sinke uden egen hjerne mellem ørerne. Og uanset om jeg skulle gå tandløs for resten af mit liv. Hellere tandløs end hjernedød af bivirkninger.

Det er så mit eget, privat udbrud af vrede - ikke en hentydning til hvad jeg mener at du skal gøre eller hvordan du skulle reagere på lignende. Det finder du sikkert ud af selv, Annis. Jeg kan bare ikke styre min vrede, når jeg hører en tandlæge citeret på denne måde...

På fredag vil jeg ringe til min tandlæge og spørger ham om hvad det composit og cement jeg har i munden hedder. Jeg vil poste svaret her i tråden.

Håber det bedste.