Side 4 av 6 Først 123456 Siste
Viser søkeresultater 31 til 40 av 51
    Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Thumbs down Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Sitat Opprinnelig skrevet av Kevlin Vis post
    Info om at fluor IKKE er bra ligger ikke på medienes forsider akkurat - og helle ikke her inne er det alle som leser:
    iløpet av et drøyt år så er det til nå bare 857 registreringer på denne tråden
    Heller ikke overskrifter der kobler fluor med skjoldbruskkirtlen her på forummet vækker interesse, Kevlin. Fluor-stoffer sættes i forbindelse med sygdom i skjoldbruskkirtlen - kun 300 visninger siden februar 2010. Fluor og skjoldbruskkirtel - kun 1114 visninger siden juni 2007. Virkning af fluor på skjoldbruskkirtel - kun 68 visninger siden marts 2009.

Til sammenligning Jeanettes tråd 9737 visninger siden april i år, eller Vigdis' tråd 18803 visninger siden marts sidste år. For 10 dage siden har HildeM postet sin tråd og den har allerede været åbnet 608 gange dvs. mere end dobbelt så meget end den 3 år gammel Fluor og skjoldbruskkirtel.

Her kommer folk hver dag for enten at læse eller skrive og be` om råd og hjælp. Alle drømmer om og håber på bedring. Man er optaget af blodprøver, symptomer, FT3 og FT4, TSH, antistoffer og hva' ved jeg.... Men at være optaget af denne snigende thyroideasuppressant - fluor i tandpastaen og hos tandlægen - det gør man ikke. Det er lige meget. Det kan der for fanden ikke skade, vel? Alle gør det jo! Heller ikke de som førhen har haft hyperthyreose og har været behandlet med fluor-holdige lægemidler til at hæmme det høje stofskifte.... er optaget af, at de fortsat bruger det stofskifte-hæmmende fluor hver dag og de børster også deres børns tænder med samme.... Det kan der for fanden ikke skade, vel? Alle gør det jo! Alle kan ikke tage fejl. Flertallet har altid ret.
    • Tak for at du læste mit indlæg.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Smile Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Hej Rufus
    Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
    Har vært på nett og søkt etter vannrensere tidligere, men bare funnet de som tar parasitter og smuss. Så takk for linken.
    Jeg kan anbefale to modeller, der kan betales af mennesker med almindelig indtægt: denne og denne. Den første med 2 filter-cartridges og den anden med 4. Foruden rense vandet for fluor, renser det også vandet for alt andet uønsket, dog uden totalt at afmineralisere vandet. Kapacitet er 50 eller 100 liter pr døgn, hvilket er rigeligt til både drikkevand og madlavning. Således renset vand giver uventet velsmagende the, kaffe, suppe, grøntsager osv. Priser ligger mellem ca. 1200 og 1700 NOK. Filtre holder i mindst 1 år og prisen for udskiftning er ca. 490 NOK for 2. Det eneste man skal gøre er, at efterfylde med koldt vand fra hanen, så renseren er altid fyldt med vand. Filtre må ikke stå uden vand. Ved ferie eller andet længere fravær - skal renseren tømmes for det "gamle" vand og fyldes op med rent. Efter få timer er der rent vand igen til forbrug.
    • Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her

Medlem siden
    Jan 2009
    Sted
    Norge
    Alder
    55
    Meldinger
    1,051

Standard Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....

Flott!
    Tusen takk, Anisa

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Dessverre er det ikke bare fluor og aliminium som er problemet med disse plastfyllingene. Etter at jeg hadde fylt noen av mine tenner med plast fikk jeg smerter i mange år. De sier at det er normalt, men hvorfor eksakt det gjør vondt har jeg ikke funnet ut av...Det er en ting. Det andre er at plasten gjerne inneholder hormon-hermeren bisphenol A, BPA. gjorde et nettsøk på BPA og thyroid i dag og kjenner meg ganske arg over å ha forstått at dette stoffet er fryktelig for endokrin metabolisme og fertilitet etc. Jeg har lenge tenkt at det var for godt til å være sant at de tok vekk giften fra tannfyllingene uten å putte i noe annet dritt. I morgen skal jeg trekke ut amalgam-tannen min, men så må jeg spare for å bytte ut plasten også. GRRRRRR!!!!!!! Ikke gøy å vite at den store struma-knuten i halsen kanskje er der pga disse plastfyllingene som jeg fikk i 2005 og at lupussymptomene mine kanskje henger sammen med bl.a amalgamfyllinger. Hvilken skandale!

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Medlem siden
    Feb 2007
    Sted
    Østlandet
    Alder
    70
    Meldinger
    1,362

Sitat Opprinnelig skrevet av annis Vis post
    I morgen skal jeg trekke ut amalgam-tannen min, men så må jeg spare for å bytte ut plasten også.
    Hei annis
    Hva skal du erstatte plastfyllingene med, vet du om en type plastfylling som er uten farlige stoffer?

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Sitat Opprinnelig skrevet av Lisbeth Vis post
    Hei annis
    Hva skal du erstatte plastfyllingene med, vet du om en type plastfylling som er uten farlige stoffer?
    Tannlegen nektet å trekke tannen siden den er frisk. Det er vel i mot deres "etikk", eller: om de trekker den så har de jo en tann mindre å tjene penger på i fremtiden, hehehe. Han vil vente med å bytte ut amalgamen til jeg er ferdig med amming om 6 mndr. Får håpe helsa holdes i sjakk i mellomtiden ellers må vel lillegutt ty til flaska selv om det ikke er det jeg ønsker for han! Jeg spurte tannlegen om de fortsatt bruker bpa, aliminium og fluor i plasten og han sa ja. alternativet er gull (som heller ikke skal være så sunt i alle tilfeller) og porselen, men da havner man i prisklassen 6000 pr tann! så nå er frågan: Skal tro om det fins andre alternativ hos holistiske tannleger?

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

Han vil vente med å bytte ut amalgamen til jeg er ferdig med amming om 6 mndr.
    Ja, ja, hvis det var så ufarligt, hvorfor så vente med udskiftningen til du er færdig med at amme?

Hos holistiske tandlæger (her min) får man "udskiftnings-kit" af en række af detox- og bindere både inden, under og efter udskiftningen. De virker i den grad, at jeg har aldrig haft det SÅ GODT, som før, under og efter udskiftningen af amalgamplomber. Det var forbløffende hvor effektivt den ledsagende behandling var. Men uden den - ja, så bliver en del frigivet til blodet og det er ikke sikkert at man kan mærke bedring før der er gået et rum tid.

Jeg har postet alt om denne "sikkerheds-kit" i tråden Udskiftning af amalgamfyldninger (i forummet Skjoldbruskkjertel og amalgam).

Jeg spurte tannlegen om de fortsatt bruker bpa, aliminium og fluor i plasten og han sa ja. alternativet er gull (som heller ikke skal være så sunt i alle tilfeller) og porselen, men da havner man i prisklassen 6000 pr tann! så nå er frågan: Skal tro om det fins andre alternativ hos holistiske tannleger?
    Enten omgår han sandheden fordi det er "nemmere" (og billigere) for ham at handle med sin vante leverandør - eller ved han ikke hvad han taler om.

Der findes compositmaterialer og cementer uden fluor, uden alluminium og uden bisphenoler! Det står tandlægen frit at bestille de sikre materialer. Du må hellere spørge din tandlæge hvorfor han ikke vil gøre det og hvordan han selv kan leve med at påføre sine patienter en sundhedsrisiko, 100% på linie med kviksølvamalgam.

Jeg er dog sikker på, at du ikke får et "voksent" svar, fordi af det svar du allerede har fået af din tandlæge - fremgår det tydeligt, at han regner ikke din intelligens for noget + mener at du nok bare er en af disse fanatiske freaks "intet fornuftigt menneske kan overbevise om at der er ikke noget galt med kemi i munden".... Uanset hvad, ville jeg ganske enkelt fyre enhver tandlæge (og læge) der behandler mig som jeg var sinke uden egen hjerne mellem ørerne. Og uanset om jeg skulle gå tandløs for resten af mit liv. Hellere tandløs end hjernedød af bivirkninger.

Det er så mit eget, privat udbrud af vrede - ikke en hentydning til hvad jeg mener at du skal gøre eller hvordan du skulle reagere på lignende. Det finder du sikkert ud af selv, Annis. Jeg kan bare ikke styre min vrede, når jeg hører en tandlæge citeret på denne måde...

På fredag vil jeg ringe til min tandlæge og spørger ham om hvad det composit og cement jeg har i munden hedder. Jeg vil poste svaret her i tråden.

Håber det bedste.

Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Nordlending på Sørlandet
    Alder
    52
    Meldinger
    119

Takk, jeg ble behandlet som en hypokonder. Han sa at han aldri hadde hatt en kvikksølvforgiftet pasient (nåja, han er ikke gamle karen heller da!), fluor er ikke farlig sa han. "Jo "sa jeg, "jeg vil ikke ha det", det er spesielt ikke bra for thyroidpasienter for det nuller ut jodet" Også tok jeg opp dette med BPA hormonhermeren som heller ikke er bra for oss. bla bla.

OG det artie er at da min mann bestilte timen for meg, var de enige i at jeg skulle komme og trekke tannen, tnnlegen så på bildet av tannen og sa ikke et ord om de ikke trekker en frisk tann, og da jeg kom nektet han å gjøre det og stod klar til å bytte fyllingen. Amalgamen var så bitte liten sa han og da jeg sa at den virket stor på meg, sa assistenten at alt kjennes stort ut i munnen.

Så begynte han å spørre meg om jeg er stresset, hvor mange barn jeg har født i det siste og begynte å dra og vri på kjeven min, lytte etter klikking og kommentere irritert at han ikke hørte klikkelyd når han ville det. Så jeg vrei litt på ansiktet og klikket for han så han skulle få litt underholdning. Ikke vet vel han at kjeveklikking, stress myalgi og alskens deilig er symptomer på kvikksølvforgiftning og ikke forbeholdt de psykisk ustabile med traumatisk bakgrunn etc, også spurte han om jeg brukte biteskinnen som jeg hadde fått tidligere. bla bla, har du vært hos fysioterapeut, om jeg ofte har vondt i nakke og skuldre.

Hadde det ikke vært for at han er tannlege, hadde han vel tilbudt meg prozac som neste steg i sin "velmenende" mind-game. Det endte med at ingenting ble gjort og jeg måtte betale 520 kr for timen. Min mann tok en telefon til dem etterpå og spurte hva i all verden jeg hadde betalt for. Tannlegene begynte å snakke seg immellom og sa at det stod i boka at jeg skulle komme for å bytte en fylling (enda min mann sa klart fra at jeg ville trekke).

Det som er min konklusjon er at de kan ha tenkt som så: denne utlandske mannen med aksent skjønner ikke at man ikke trekker friske tenner men bytter fyllingene her i den siviliserte del av verden, så vi setter opp en time og bytter greiene, så tjener vi penger og den undertrykte kona som ikke en gang ringer selv og bestiller time får beholde tanna si, hehe. Det de egentlig skulle ha gjort var jo å si at de trekker ikke friske tenner på denne klinikken så din kone bør heller vurdere å bytte fyllingen. Hvorpå min mann ville ha svart: nei det kan hun ikke for hun ammer.

Og etter alt dette tjafs i telefonen tror du det vanket noen unnskyldning eller lovnad om penger tilbake. nei du!!! Så der måtte vi legge til side en husholdningsregning til grådige tannleger som ikke hjalp meg et dugg, men fikk meg til å føle meg som et utskudd med 2 assistenter og 2 tannleger som argumenterte imot meg i flokk fordi jeg ikke gikk etter deres forgiftningsprotokoll! Selvfølgelig er det greit å ha bak-jekselen sin i behold, men heller ofrer jeg den enn å få kvikksølv-forgiftet baby og full utsprungen lupus for min egen del. Da jeg nevnte at lupus har samme symptomer som kvikksølvforgiftning sa han at han ikke ville gjøre noe som helst, før jeg fikk en klar diagnose fra legen. Så da!!!

Medlem siden
    Oct 2006
    Sted
    Danmark
    Alder
    74
    Meldinger
    10,241

...tannleger som ikke hjalp meg et dugg, men fikk meg til å føle meg som et utskudd med 2 assistenter og 2 tannleger som argumenterte imot meg i flokk fordi jeg ikke gikk etter deres forgiftningsprotokoll!
    Jeg synes at du burde skrive hvad denne klinik og tandlægerne hedder - så ikke flere "hypokondere" kommer til at betale for at blive nedgjort. Uanset hvad er du bedre tjent uden dem, end med dem... selv om der er langt til andre tandlæger. Kender du hjemmesiden Forbundet Tenner og Helse?

Sitat Opprinnelig skrevet av Anisa Vis post
    Jeg har postet alt om denne "sikkerheds-kit" i tråden Udskiftning af amalgamfyldninger (i forummet Skjoldbruskkjertel og amalgam).
    Få læst denne tråd, hvor du finder lidt trøst for fremtiden. Det er muligt at minimere denne indre forurening senere og måske endnu vigtigere - kan disse remedier bruges selv om man ikke har mulighed for at få amalgam ud af sin mund. Mange har simpelthen ikke råd til det.

En "opsamlingsartikel" om "Alternative Dental Fillings" på engelsk kan læses her. Og her kan man (tandlæger eller patienter) bestille en DENTAL MATERIALS COMPATIBILITY TEST, så man altid være tryg ved, at de materialer man får i munden, man også kan tåle...

God nat Annis

Side 4 av 6 Først 123456 Siste

Lignende tråder

1. Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....
    Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 50
    Siste melding: 22-01-15, 16:08
  2. Andet symptom: lårmuskel.
    Av AneMarie i forumet Lavt stoffskifte
    Svar: 5
    Siste melding: 13-04-11, 11:37
  3. Hvis alt andet fejler - thyroxin-indsprøjtninger (?)
    Av Anisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.
    Svar: 1
    Siste melding: 09-11-10, 12:21
  4. Klimaet i et helt andet lys?
    Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)
    Svar: 1
    Siste melding: 21-12-09, 11:53
  5. Fluor
    Av Ada i forumet Lavt stoffskifte og fluor
    Svar: 29
    Siste melding: 21-03-09, 01:15

Søkeord for denne tråden

Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg