Viser søkeresultater 1 til 10 av 51
Threaded View
-
30-09-10, 11:58 #13
Sv: Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....
Jeg snakket litt med tannlegen min om dette i dag. Hennes mening var at den fluoren man får fra plastfyllinger er så kortvarig(flyktig) at sammenliknet med fluortannkrem og fluorskyllinger vil det være "en dråpe i havet".
Hun anbefaler jo (selvfølgelig) også fluor for tennene forøvrig da og absolutt ikke å gå bort fra fluortannkrem. Men heller skylle munnen grundig etter (fluor-)tannpussen.
Det blir jo uansett en balansegang. Jeg tror nok at tannlegene har rett i at fluor er bra mot bakterier i munnhulen... Men det er dessverre ikke deres jobb å passe på resten av kroppen.
Selv har jeg brukt fluorfri tannkrem og kuttet fluorskyll nå i omtrent 2 måneder. Og tannlegen fant hull i dag. (Jeg har ikke fortalt tannlegen om kuttet.) Det kan være tilfeldig, det kan ha en sammenheng. Jeg kommer uansett til å fortsette fluorfritt ut tuben og så se. Fluorskyllen skal iallfall ikke tilbake først - heller fluortannkrem.Diagnostisert etter "depresjonsymptomer" - mai 2010 & smgjs private side ...-- og det som er deilig er at NÅ er avataren min ironisk
Lignende tråder
-
Fluor i plastfyldninger og andet dentalt materiale....
Av Anisa i forumet Lavt stoffskifte og fluorSvar: 50Siste melding: 22-01-15, 16:08 -
Andet symptom: lårmuskel.
Av AneMarie i forumet Lavt stoffskifteSvar: 5Siste melding: 13-04-11, 11:37 -
Hvis alt andet fejler - thyroxin-indsprøjtninger (?)
Av Anisa i forumet Levaxin, Eltroxin, Euthyrox etc.Svar: 1Siste melding: 09-11-10, 12:21 -
Klimaet i et helt andet lys?
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 1Siste melding: 21-12-09, 11:53 -
Fluor
Av Ada i forumet Lavt stoffskifte og fluorSvar: 29Siste melding: 21-03-09, 01:15

Svar med sitat

Bokmerker