Viser søkeresultater 1 til 10 av 22
Threaded View
-
15-10-11, 09:08 #14
Sv: Jeg har akkurat fått påvist knutestruma
Hei
Så bra at du har fått en ny lege, det er jo betryggende!
jeg er ikke bevandret innen stoffskiufteproblematikk og dette forumet her, da jeg selv nettopp har fått for høye verdier og er i utredningsfasen.
Men jeg har B-12 mangel, og må ta sprøyter annenhver måned. Det er utrolig viktig å få sjekket dette for deg. Jeg merker at jeg trenger ny sprøyte når beina virker utrolig tunge og jeg knapt klarer å kreke meg opp en trapp. Jeg er ekstremt trøtt, men det er ikke så lett å kjenne forskjell på de ulike trøtthetene, om du forstår. Et av de beste symptomene å kjenne det igjen på, er faktisk tørrhet og sårhet i munnvikene samt tørrhet i øynene. Jeg husker ikke referanseverdiene for B-12, men jeg må ligge et stykke over for å fungere, ca på 300. Av en eller annen grunn bare renner B-12 rett ut igjen, og en gang jeg målte 2 uker etter en sprøyte lå verdene mine på 700.
Andre symptomer er tåke i hodet og vanskelig å huske og å forstå logiske løsninger, vanskelig å formulere ord, ordene setter seg på en måte fast i munnen.
Hvis du er heldig, kommer mange av plagene dine av B-12 mangel, det er såpass enkelt å gjøre noe med.
Men når du sjekker og tar blodprøver, kan det være verdt å sjekke magnesium også.
Lykke til!Høyt Ft4, formen svinger fra bra til dårlig.
Dagboken til VibekeW
Lignende tråder
-
Akkurat fått Hypothyreose
Av Bittan i forumet BlodprøverSvar: 7Siste melding: 12-04-11, 13:38 -
Jeg har akkurat fått diagnosen kreft i skjoldbruskkjertelen
Av eulalia i forumet Kreft i skjoldbruskkjertelenSvar: 4Siste melding: 10-08-10, 19:56 -
Nettopp fått påvist lavt stoffskifte
Av Fru Fortuna i forumet Lavt stoffskifteSvar: 25Siste melding: 11-06-10, 12:27 -
Akkurat som om jeg går i koma...
Av Shanita i forumet Lavt stoffskifteSvar: 43Siste melding: 07-10-07, 21:50 -
Alt er så slitsomt akkurat nå...
Av Tiril30 i forumet Lavt stoffskifteSvar: 15Siste melding: 07-09-06, 19:19

Svar med sitat

Bokmerker