Viser søkeresultater 1 til 9 av 9
Hybrid View
-
11-07-11, 10:58 #1
Sv: Er du en føjelig, loyal patient, eller er du din læge utro?
Jo! De aflægger fortsat deres "ed". Uden den kan de ikke blive autoriseret. Men gode læger ude i verden er selv dødtrætte af denne konservative ed, der har bevaret sin "bogstav", men har mistet sin "ånd". Sjovt nok har jeg allerede for to år siden postet lidt om den nye, "protest-ed" som flere og flere medicinskoler anvender ude i verden: Tid til et nyt Lægeløfte?
"Selvværd er ikke alt. Men intet er noget værd uden." (Gloria Steinem)
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
11-07-11, 11:52 #2
Sv: Er du en føjelig, loyal patient, eller er du din læge "utro"?
Denne forskningen som beskrives her på tidsskriftets blogg er også interessant. Det er et spill, og vi må kunne spillereglene!
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
-
11-07-11, 12:53 #3
Jeg er ingen føyelig pasient lenger - og jeg er stolt over det

Jeg mistet svært mye av respekten for leger da jeg blr mer eller mindre truet til å ta lykkepiller, siden jeg ikke ble frisk ved å bare knaske levaksin.
Jeg leste bivirkningene og en av ti fikk synsproblem. Siden jeg har mistet mer og mer av synet disse tre årene med lavt stoffskifte (har nå 16 % syn på høyre øye og 33 % på venstre), ville jeg ikke ta disse medisinene, som jeg i tillegg ikke følte behov for.
Legens kommentar glemmer jeg ikke:
" Det gjør jo ikke noe for deg om du får synsproblem av medisinene; du kan jo ikke lenger kjøre bil likevel"
Heldigvis treffer man av og til på leger som ser på oss med respekt, men altfor ofte føler jeg meg overkjørt og tråkket på. Jeg går nå ofte i forsvarsposisjon allerede før jeg kommer inn til legen
-
13-07-11, 20:49 #4
-
29-03-12, 07:40 #5
Læser i denne tråd, at du holder fortsat fast i din (livreddende) non-compliance, BenteR
Jeg har hele tiden vidst (ved ikke hvordan), at du er gjort af et stof, der bare bliver stærkere og stærkere, når du først har taget en beslutning. Godt gået!!
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
29-03-12, 14:44 #6
Takk for fine ord Anisa
Lignende tråder
-
Er du en føjelig, loyal patient, eller tør du være din læge "utro"?
Av Anisa i forumet Hos legenSvar: 6Siste melding: 13-07-11, 20:49 -
"Sød læge gør sund"
Av Anisa i forumet BiblioteketSvar: 0Siste melding: 29-11-10, 12:05 -
Hvad er "fagmand", "fagfolk" eller "faglig ballast"?
Av Anisa i forumet Diverse relatert til helse og sykdomSvar: 1Siste melding: 22-09-10, 15:29 -
"konen", "damen", "madamen" mm. er prol.
Av Anisa i forumet Forum: Andre emner (enn stoffskifte)Svar: 2Siste melding: 02-03-09, 17:11

Svar med sitat
Bokmerker