Sitat Opprinnelig skrevet av Karatekid Vis post
Jeg liker også klypetesten.
..
Min TSH var for 6 uker siden på 3,1 (ref 0,5-3,6),
fT4 på 13 (ref 9-19),
fT3 på 4,7 (ref 2,6-5,7),
så jeg er fortsatt innenfor referanseområdene uten medisinering, bortsett fra for anti TPO da. Denne var nå på 607.
..
Av og til lurer jeg på om jeg er frisk og at jeg bare innbilder meg at jeg er syk og ikke orker.
Kanskje er det mulig å ta seg sammen, eller er det noe som må fikses for at jeg skal klare det?
Jobber fortsatt fullt, og følger opp familien, men klapper av og til litt sammen på sofaen,
eller sitter og stirrer inn i dataskjermen på jobben og liksom ikke orker å skrive noe, ikke orker å ta en telefon jeg burde ta etc.
Hukommelsen er heller ikke som den skal. Det glipper stadig.
Gikk også opp 8 kg på noen få måneder. Det er i allefall ikke normalt...... Sukk, ja.......
Hei igjen

Det er ingen tvil om at kjertelen din er under angrep og du er IKKE frisk! Du bare få endret på signaturen din -
og forhåpentligvis de selvdestruktive tankene dine; det er ingen tvil om at alle cellene i kroppen din har og har hatt et svare slit

Du fikk meg til å tenke på denne - den lå lenge på forsiden av forumet og jeg syns den er viktig å vite om for oss "hashimotere":

Sitat Opprinnelig skrevet av Vår Vis post
..
Etter å ha prøvd ut tre leger, har jeg endelig funnet en som både tar sykdommen på alvor og som har tett kontakt med Aker. Det er en lettelse.

Ifølge min nye lege føler 90 prosent av pasientene som har Hashimotos ( den autoimmune varianten) seg først bra når FT4 ligger mellom 21- 25.
5 prosent kan føle seg bra på 18 - 19 prosent. TSH skal ligge under en.

Om pasienten har en FT4 på 13 eller 16 er uvesentlig, først når de kommer opp på 21 - 25 blir de bra.
Fram til da kan de ha alle verdens symptomer. Han avviser dermed at gradvis forbedring. Dette er ifølge min lege anbefalinger fra Aker.

Selv har jeg nå en FT4 på 13, og dermed en lang vei å gå. Det er bare å smøre seg med tålmodighet.
- og dette innlegget (i samme tråd) utfyller informasjonen:
Sitat Opprinnelig skrevet av Delisa Vis post
.. så klart kan det vera forskjellig frå lab til lab.
Min lab har ref. 10-23.... og legen seier eg skal ha over 24...
..
Etter hva jeg har hørt og lest av andre; du finner ikke en bedre lege enn Dag Schjødt mtp hashimoto her i Norge - så den er go´