Viser søkeresultater 1 til 10 av 24
Hybrid View
-
13-10-11, 22:23 #1
Sv: Jeg fikk Fibromyalgi-diagnosen for snart 25 år siden, mens jeg fant ut av stoffsk
Hei Tove Liz

Jeg fant nettsiden på Sonjas stoffskifteforum hvor du har nevnt at Adalat Oros hindrer T3 å gjøre jobben. Jeg bruker Cozaar og Adalat Oros for blodtrykket, og dette er første gang jeg leser at Adalat har dette problemet som kan ødelegge stoffskiftet.
Jeg undres hvorfor ikke allmennleger vet dette før de skriver Adalat Oros ut på blåresept til pasienter med lavt stoffskifte
???
Dessverre virker ikke lenken du oppga til artikkelen til dr. Øverbye lenger, så jeg hååper du kan hjelpe med hva artikkelen hadde som overskrift, eventuelt hvor jeg likevel kan finne artikkelen hans
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
13-10-11, 23:53 #2
Sv: Jeg fikk Fibromyalgi-diagnosen for snart 25 år siden, mens jeg fant ut av stoffsk
Det er jo rystende. jeg kender ikke dette lægemiddel, men ser her http://www.netdoktor.dk/interactive/...at_info&id=262 at det er en calcium-blokker, og så er det vel ikke mærkeligt, det forstyrrer stofskiftet. Der står også opremset nogle andre mulige bivirkninger, som heller ikke passer særlig godt til folk med stofskifteproblemer.
Men der står ikke noget direkte om stofskiftet. Og det er vel derfor, lægen ikke ved /siger noget om det? Hvis lægen har sådan en tekst som denne at gå efter, så skal vedkommende kunne huske, at calcium betyder noget for stofskiftet for at advare om det. Og selv da vil h*n vel ikke gøre det? Det kan vel slås hen som rene spekulationer?
-
14-10-11, 00:40 #3
Dr. Bjørn Johan Øverbye arbeider på Arendal Helsesenter. "Forskningsrapporter og bøker av Dr. Øverbye kan bestilles via vårt mailsystem post(at)arendalhelsesenter.no"
Til alle norske og danske stoffskifte-pasienter, anbefaler vi boken STOP stofskiftevanviddet, skrevet av verdens ledende pasient-aktivist Janie Bowthorpe, som i 2005 grunnla nettstedet Stop The Thyroid Madness. Boken er utgitt på dansk i 2014. För alla svenska hypotyreos-patienter, rekommenderar vi samma bok, översatt till svenska med titeln Stoppa sköldkörtelskandalen (2012). Til alle gode leger, og pasienter som ønsker å lære mer av "the right stuff", anbefaler vi boken Stop The Thyroid Madness II (2014) med bidrag fra 10 leger MD. I Skandinavia, definitivt de to beste og mest nyttige bøker for hypotyreose-pasienter, for deres familier og venner, og for deres leger.
Lignende tråder
-
Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
Av Trude i forumet Mange symptomer, men flotte blodprøverSvar: 87Siste melding: 18-08-13, 22:04 -
Jeg fikk diagnosen lavt stoffskifte når jeg var var rundt 10 år gammel.
Av Shorty i forumet Lavt stoffskifteSvar: 23Siste melding: 23-05-10, 22:48 -
Fikk diagnosen Graves for 2 dager siden
Av Yvai i forumet Graves sykdomSvar: 6Siste melding: 10-05-10, 13:47 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte i februar 2008
Av Trude i forumet PresentasjonerSvar: 7Siste melding: 26-03-10, 19:47 -
Fikk diagnosen lavt stoffskifte for 1 år siden
Av marianne i forumet Lavt stoffskifteSvar: 11Siste melding: 25-05-05, 11:08

Svar med sitat

Bokmerker