Viser søkeresultater 1 til 10 av 54
Threaded View
-
10-07-11, 16:50 #9
Stoffskifte – kosthold – energi
Hei alle sammen

Jeg har hatt høyt stoffskifte i 11 år og opplevde muskel- og leddsmerter relativt tidlig i sykdomsbildet. Det har ikke blitt noe bedre med årene, for å si det sånn. I tillegg er energien på bånn. Er det noen som har opplevd økt energi og litt mindre brainfog (det hadde vært storveis) ved omlegging av kostholdet?
Etter fjerning av kjertelen i mars er stoffskiftet nå altfor høyt og jeg holder på å nedjustere dosen. Dette tar tid, vet jeg, men hvis det er noe jeg kan gjøre med kosten i mellomtiden – alt for å føle meg bedre enn nå!
Spiser altfor mye sjokolade og drikker altfor mye brus, dette har alltid vært et problem, men når en er superstressa...Og så blir det mye røyking. Her er det et stort forbedringspotensiale
Etter en utredning på Balder-klinikken fikk jeg en kostholdsguide som består av Anti-inflammatorisk kosthold. Det motsatte blir da Pro-inflammatorisk kosthold hvor alle ”godsakene” er... Er det noen som kjenner til og har gode erfaringer med dette?
Hva med lav-karbo som er enda mer asketisk for en sukkerelsker som meg?
Må legge til at jeg også har cøliaki og selv om jeg ikke spiser mye brød, er det en del sukker i de glutenfrie brødene. Prøver i størst mulig grad å spise naturlig glutenfri mat.
Tenkte også å melde meg på Aktiv på Dagtid til høsten og begynne å svømme. Det må vel være en fin måte å starte trening på for en utrent, utrøyka kropp?
Alle gode (eller dårlige) erfaringer mottas med takk
Hilsen JosieS
Lignende tråder
-
Depresjon eller er det stoffskifte mitt?
Av Qa i forumet Lavt stoffskifte i grenselandSvar: 109Siste melding: 29-11-11, 01:35 -
Grusom ventetid. Høyt anti-TPO, TRAS og høyt stoffskifte.
Av lisereka69 i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 37Siste melding: 27-07-11, 12:16 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskiftesykdommer og graviditetSvar: 8Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Høyt stoffskifte, så lavt. Graviditet med høyt TRAS
Av Evamol i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 7Siste melding: 11-04-08, 08:55 -
Depresjon og lavt stoffskifte
Av -diab- i forumet DepresjonSvar: 4Siste melding: 27-07-07, 00:10

Svar med sitat
Bokmerker