Siden jeg selv sliter med lavt stoffskifte, kan sikkert noen hjelpe deg mye bedre enn jeg kan.
Men jeg vil iallefall anbefale deg og ta blodprøvene fastende klokken åtte om morgenen for og få mest mulig riktig resultat. Prøvene er ikke like hele døgnet......
Tror nok kanskje det også er snakk om og ta anti-TPO og TRAS neste gang, men jeg er altså ikke flink til dette. Tror også jeg ville bedt om og få sjekket FT3, d-vitamin og ferritin.
D-vitaminmangel og lav ferritin kan gi mange av de samme problemene som stoffskiftet.
Min skjoldbruskkjertel ble undersøkt med ultralyd, og så ble det tatt biopsi av knuten jeg hadde fått for og utelukke noe vondartet.
I utgangspunktet synest jeg ikke blodprøvene dine så spesielt feil ut, men kanskje noen med mer kunnskap enn meg ser det annerledes. Du har for høy FT4, men noen ligger naturlig noe høyere enn referanseorådet. Tenker at neste prøve vil vise om FT4 stiger videre og hva som skjer med TSH.
Gjentar at jeg er på gyngende grunn når det gjelder høyt stoffskifte.
Jeg hadde visstnok for høyt stoffskifte opprinnelig, men det brant ut av seg selv og førte til for lavt stoffskifte. Visste faktisk ikke at jeg hadde hatt høyt stoffskifte før jeg nylig fikk høre at det har gamlelegen min notert i journalen. Ingen kom på og nevne det for meg, altså....Gikk på medisiner for lavt stoffskifte i ett år og fikk beskjed om at jeg var frisk, og var symptomfri og uten medisiner i 14 år før stoffskiftet stupte igjen.