Viser søkeresultater 1 til 7 av 7

Threaded View

Medlem siden
    May 2011
    Sted
    Nord Troms
    Alder
    73
    Meldinger
    1,111

Standard Sv: Elbeth og hendes helt - Ignaz Philipp Semmelweis

Sitat Opprinnelig skrevet av Admin Vis post
    Hej Elbeth

Det er efterhånden flere steder på forummet, at du nævner Semmelweis, bl.a. som eksempel på en læge, der hele sit liv gik mod strømmen - og betalte dyrt for det, mens hans patienter... overlevede takket være hans integritet og hans kamp mod lægestandens autoriteter.

Hans navn og hans historie er ikke så kendte længere i vores tid, når almen dannelse fortrænges af interesse og deltagelse i alskens reality-TV. Dog findes hans historie beskrevet på dansk dette link. Enjoy og keep up the good work.
    1000 takk for hele denne bakgrunnshistorien du har lagt ved

For noen år tilbake hadde jeg en disputt på e-post med professor i ernæring og lege Christian Drevon i forbindelse med lavkarbo som riktig kost i forbindelse med diabetes for å holde blodsukkeret nede, hvor han kom med en uttalelse om at løsningen å kutte i karbohydrater og spise mer naturlig fett var for enkel.

Etter å ha svart ham med en kortversjon om hvordan dr. Ignaz Semmelweis midt på 18-hundretallet, ved noe så enkelt som håndvask fikk barseldødeligheten drastisk ned på fødeavdelingen, fikk jeg til svar at han ikke ville diskutere med meg mer.
    Han fikk til svar et NYTT spørsmål ......... om han var sluppet opp for argumenter....
    Sist endret av Elbeth; 03-10-11 kl 00:00

Lignende tråder

1. Hva er dette?? Nå har plagene kommet tilbake for fullt
    Av Jeanette Ws. i forumet Sykdommer og tilstander som utvikles PÅ GRUNN AV lavt stoffskifte
    Svar: 24
    Siste melding: 14-12-10, 21:06
  2. Hva vil dette si
    Av Veronika i forumet Høyt stoffskifte
    Svar: 4
    Siste melding: 07-02-08, 00:55
  3. Dette er meg :-)
    Av snuppa i forumet Presentasjoner
    Svar: 6
    Siste melding: 06-01-07, 11:50

Søkeord for denne tråden

Bokmerker