Viser søkeresultater 1 til 7 av 7
-
25-09-11, 02:39 #1
få kke sove... lettere deprimimert med ett dryss av håp
tenker på alt mulig rart nå...litt lettere deprimimert med ett dryss av håp....har akkurat bestemt meg for å komme meg til heggeli eller belgia koste hva det koste vil....prøver å finne info virker greit nok hittil.... men kjenner at jeg er lei av å være meg akkurat nå...
mannene min klarer ikke fortstå helt hva som skjer...selv om han prøver.....og dumme meg ser på facebook om alle de dumme legene(unnskyld) som er helt på bærtur for å si det mildt....også blir jeg lei meg for de som bare sitter der å gjør som legen sier.... faen å....sverger blir jeg bra nok form så fullfører jeg en legeutdannelse under TH i belgia....alt annet kan vente....jeg....oooof.....har mistet så mange år og akkuarat nå føler jeg at jeg ikke har noe....
surve surv osv......
Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.
-
30-09-11, 01:21 #2
Sv: få kke sove... lettere deprimimert med ett dryss av håp
-
30-09-11, 10:09 #3
hei tatanja

Det er aldri for sent å ta utdannelse i noe man tror og brenner for. Dr. Richard Bernstein - spesialist i behandling av diabetes tok sin utdannelsen som lege i en alder av 46 år. Han er opprinnelig ingeniør, og da ingen legetidsskrift ville ta inn hva han hadde funnet ut om viktigheten av RIKTIG kosthold for å holde blodsukkeret stabilt (low-carb), gikk en f... i han; "If I can't beat them, join them!"
Han har selv diabetes 1 og skulle etter prognosene vært død før fylte 40. Den gang var blodsukkermåleapparat ikke noe man vanligvis fikk tak i, men gjennom sin kone som jobbet i helsevesenet, fikk han skaffet en og drev dermed egentlig selvhjelp på egen kropp.
-lig hilsen Elbeth
Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
-
30-09-11, 10:46 #4
Det var opmuntrende ord til mange her, Elbeth

Tatanja, mange - eller måske snarere de fleste - her på forummet har oplevet at miste vigtige år på grund af problemer med stofskifte, medicin og ikke mindst læger, der for nogles vedkommende har det med at bilde folk ind, at alt er ok, når blodprøverne er det. Tilføjelse: Nogle endda, selvom blodprøverne skriger til himlen - eller er mangelfulde.
Stå på!! Eller som man siger i Vestjylland her i DK: Bliw we'.
Jeg synes, man med fordel kan holde sig fra at læse på netdoktor, facebook og hvad det hedder alt sammen - alle de fora, hvor folk bare fyrer deres frustrationer af, og hvor der så ikke sker videre med dem. Det er også fora, hvor der ikke sorteres i de informationer, der gives videre som fakta, og hvor resultatet er endeløse strømme af vrøvl /tull. Hvis man skal læse vrøvl og samtidig blive klogere - og ind imellem more sig også - anbefaler jeg gerne tråden Idiotforklaringer: https://www.stofskifteforum.dk/showthread.php?t=7936
-
30-09-11, 12:43 #5
Jeg er en 83 modell , jente fra gudbransdalen som sliter litt med hypotyreose problematikk og har vel gjort dette nesten hele livet.
Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i fem år men symptomene løper nærmere 15 år tilbake i tid og det ble ikke tatt NOEN stoffskifte prøver før for 5 år siden.
-
01-10-11, 00:14 #6
Kære Tatanja
Nielsigne har en supergod pointe.
Når du ved, hvad det gør ved dig - hvorfor opsøge den slags netsteder? Det er altså ikke kun lægerne, der hæmmer sine patienter, men der findes altså også patient-type, der er fanget i en afhængighed af troen på at læger kan hjælpe dem, hvis de bare vil. Når lægerne ikke kan indfri disse forventninger - deler folk frustrationer med hinanden, og det tager modet fra tilfældige tilhørere. Når bølgerne har lagt sig igen, nyt håb spirer... og igen opsøger de deres læge, de får lige så lidt ud af, som sidst. Man går hjem frustreret igen, sætter sig til sin computer, og igen samme historie, fortalt tusind gange før, bliver delt med andre på Facebook. Efter flere gentagelser sniger sig en sort håbløshed over, ikke kun de direkte involverede i dialogen med hinanden, men lige så "virkningsfuldt" også over andre tilhørere. Det er altså en evig kilde til selvforstærkende håbløshed.
Man bør ikke være blind for, at for mange mennesker, er de sociale netgrupper, et sted man kan afreagere i, og trangen er så stærk, at den ofte levner ingen plads til erkendelsen at man kan ikke afreagere, uden at det går ud over sagesløse. Håbløsheden smitter.
Så hellere noget andet, uanset at det er op ad bakke, som meget træffende er sagd af Mahatma Ghandi: : "Først ignorerer de dig, så ler de af dig, så bekæmper de dig, og til sidst vinder du!"
• Tak for at du læste mit indlæg.
• Vil du vide lidt om hvad jeg står for, er du velkommen til at læse min signatur her
-
01-10-11, 11:26 #7
Dette minner mye om historien bak Ignaz Philipp Semmelweis, den ungarsk-østerrikske legen som i 1848 påviste sammenhengen mellom legers og jordmødres mangel på håndhygiene og utbredelsen av barselfeber. Medisinstudentene arbeidet daglig med lik av kvinnene som døde i barselseng. Med uvaskede hender gikk de rett over på å undersøke friske fødende og overførte dermed infeksjoner. (Årsaken til infeksjonene og bakteriene, var dengang ennå ikke kjent). Jordmødrene derimot jobbet på en annen avdeling og kom verken i kontakt med lik eller utførte vaginale undersøkelser.
Først ignorere de deg

Men på tross av sin suksess med renslighet, oppnådde hans arbeide liten anerkjennelse blant andre leger. Selv medisinerstudenter syntes rensligheten var unødvendig og leger nektet å gå med på at det var de som forårsaket sykdom og død.
Så ler de av deg
Selv fra 1855, da Semmelweis var professor i fødselshjelp i Pest og beskrev sine resultater og erfaringer i boken ”Die Ätiologie, der Begriff und die Prophylaxe des Kindbettfiebers” (utkom i 1861), var det få leger som støttet hans syn. I stedet ble Semmelweis ledd av og latterliggjort av sine kolleger.
Så bekjemper de deg
Til slutt brøt han sammen, og ble i juli 1865 innlagt på sinnsykehuset i Döbling utenfor Wien. (Enkelte kilder hevder innleggelsen var resultat av en intrige). Ironisk nok døde han av blodforgiftning etter en mindre sårskade han hadde fått gjennom sitt arbeid kort før innleggelsen. Han døde 13. august samme år.
Og til sist vinner du
Først etter Semmelweis' død innførte den skotske kirurgen Joseph Lister i 1867 hygieniske tiltak i kirurgien, noe som førte til et dramatisk fall i dødsfall etter operasjoner.
Som følge av dette slo også hygieneprinsippene gjennom i andre deler av behandlingen av syke,
og Semmelweis' arbeide oppnådde den vitenskapelig anerkjennelse han ikke hadde fått i sin livstid!Jeg har nylig fått legen min til å søke om Thyroid fra Erfa på registreringsfritak
Vi er alle mer eller mindre avvik fra normen.
Lignende tråder
-
Hvorfor har vi lettere for å få candida?
Av Ada i forumet CandidaSvar: 4Siste melding: 16-05-12, 11:40 -
Gråter man lettere??
Av Qa i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 11Siste melding: 08-05-10, 00:30 -
Jeg får ikke sove!
Av cathrin i forumet SøvnSvar: 11Siste melding: 06-08-07, 21:38 -
lettere animert
Av pling i forumet Hjerneskade av lavt stoffskifte: kognitive, psykiske og nevrologiske plagerSvar: 3Siste melding: 23-11-06, 21:43 -
Lettere å få hjelp med hyper symptomer?
Av cathrin i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 16-08-06, 21:31
Svar med sitat

Bokmerker