Men altså...hvordan har du det, FruStration? Har du nogen form for symptomer på overdose?

Sitat Opprinnelig skrevet av FruStration Vis post
Tænk hvis man en dag kunne få fritt t3 og t4 samt rt3 ... men lægen har trods alt ikke skrevet noget ondt om mit Thyroid-S, bare at tallene tyder på for høj dose. Jeg tænker måske at ændre lidt i dosis ift. de 4 grains jeg tager .... skære ned til 3 og supplere med eltroxin (oh du forhadte ... ) - nogle tanker om det??? Og om tallene ellers?
Ved du hvad? Der er altså ikke T3 nok, selv i 4 grain Thyroid til at det kan forklare dit TT3 tal. Derimod er det sandsynligt, at din krop kan håndtere Thyroid så godt, at du omdanner T4 til T3 bedre og nemmere end det syntetiske. Det er tydeligt, at dit TT4 er faldet i takt med at dit TT3 er steget... og afhængig af om du trives eller ikke, bør dette afgøre hvor meget eller lidt du evt. skal ned i Thyroid, eller om du overhovedet skal reducere... men selv om det synes at se logisk ud med ekstra tilskud af syntetisk T4 - er det ikke sådan det foregår i kroppens biokemi, undtagen at du måske få rejst dit TT4 på papiret, men uden en praktisk effekt på velbefindendet. Tværtimod kan tillæg af Eltroxin supresse dit TSH endnu længere ned, hvilket nok vil få lægen til at råbe "hyperthyreose".

Hvorom alt er, mener jeg at det er for tidligt at male fanden på væggen, fordi Total tal egner sig ikke til at bedømme, hvor meget eller lidt der er af frie hormoner i dit blod og i aktivitet. Jeg har set før folk med Total T3 i overkanten, mens deres FT4 lå pænt indenfor ref.omr. Det lave TSH er ganske normalt for behandling med Thyroid, så alt i alt er det som vigtigst nu og her: hvordan du har det. Hvis du alligevel er utryg, uanset årsagen, skær ½ tablet fra i en uges tid eller to og se hvordan det vil virke. Hvis du får symptomer på for lavt stofskifte forfra igen, da skal du måske ligge højt i T3 for at trives. Vi er, trods alt ikke født med referenceområder tatoveret i nakken, vel? Så det som er højt for en, er måske normalt for en anden...