Viser søkeresultater 1 til 3 av 3
Tråd: Hashimotos medisinering
Threaded View
-
23-09-11, 17:18 #2
Sv: Hashimotos medisinering
NEI jeg blir helt fortvilt! Sier legen at eneste vei ut er å fjerne kjertelen! Gjør det ikke før du har lest minst fem bøker og en rekke fagartikler og dermed vet helt sikkert hva du gir deg ut på. Har du svulst?
Har du råd, anbefaler jeg deg å vurdere privat lege, for å se om det kan gi deg bedre helse. Det kan være at du der kan få hjelp til å for eksempel få ned antistoffer. Det du kan gjøre selv, er å begynne å spise selen 200-400 mcg pr dag, noen forskningsrapporter viser at for endel Hashimotopasienter så senker dette antistoffene. Mange av oss har god erfaring med Schiøth ved heggeli helhetssenter i Oslo som et alternativ til andre leger.
Det kan være at du har problemer med binyrene, altså en eller flere andre hormonmangler. Eller at du som noen Hashimotopasienter veksler mellom å være høy og lav, uten at det er Graves. Og du har helt rett i at du kan være en som ikke får dannet nok T3. Jeg hadde det slik, og det var ikke ok. Men det er heller ikke ok å gå med lave hormoner av andre slag heller. Jeg anbefaler deg å lese så mye du orker, her inne og andre steder. Og det finnes mange bøker, både på norsk og engelsk. Start med å sjekke ut hva biblioteket kan tilby. Og som sagt vurder økonomien din, om du har råd til å gå til en privat lege med bedre kunnskap om hormonsystemene våre. Det kan lønne seg på sikt, ved at du kanskje kan komme raskere tilbake i arbeid.
• Hashimoto's, hypotyreose, Armour 2009
• Å leve med binyrebarksvikt eller binyretretthet
• Ren T3 og LDN (lav dose Naltrexon) 2012, virket ikke for meg. Bruker thyroid
Lignende tråder
-
struma som vokser og medisinering
Av Pingvinen i forumet Hals inkl. struma, kuler, knuterSvar: 5Siste melding: 07-05-11, 19:03 -
Undervekt etter to års medisinering?
Av Pepper i forumet Lavt stoffskifte, (over)vekt, mat og treningSvar: 6Siste melding: 27-11-10, 17:21 -
Medisinering....
Av gunnda i forumet Kombinasjonsbehandling (synt. T4+T3)Svar: 3Siste melding: 10-07-09, 17:27 -
Medisinering
Av Jodie i forumet Lavt stoffskifteSvar: 2Siste melding: 27-02-08, 12:58 -
medisinering av armour ??
Av Theodora78 i forumet Naturlig Thyroid medisinerSvar: 12Siste melding: 27-09-06, 22:59

Svar med sitat
Bokmerker