Sitat Opprinnelig skrevet av Bettie B. Vis post
Jeg tror heller at det er det lave stoffskiftet, ikke Levaxinen, som lager forandringer i huden din. Ved lavt stoffskifte er det vanlig at kroppen ikke klarer å omdanne betakaroten. Dette gjør at huden får en blek, gulaktig tone, og det kan hope seg opp slimstoffer (mucin) slik at det blir hevelser rundt anklene, på overarmene, rundt øynene og i hendene.
Bettie. jeg tror at MariaH er endnu (gudskelov) lidt for ung til de helt store mucin-ophobninger, såfremt hun ikke er direkte overvægtig. Det som MariaH beskriver...

Sitat Opprinnelig skrevet av mariaH Vis post
Jeg har slapp hud i ansiktet og på halsen, og tilogmed fått rynker rundt munnen! Jeg har også fått noen ikke pene poser under øynene, som aldri går vekk uansett hvor mye jeg sover.
... kunne ligne hudens tegn på visse sekundære til lavt stofskifte, hormonmangler, som Hertoghe lister op i den tråd jeg henviser til. Pointen må være, at her er faktisk brug for en "hormon-læge" der kan håndtere patientens hele hormonstatus, og gøre noget ved det, så et ungt menneske ikke risikerer at udvikle mucin-deformationer af huden i ansigtet og på kroppen pga. en mangelfuld behandling af hypothyreose. Problemet er bare at jo yngre man er, jo mindre råd har man til privat lægehjælp, medmindre man har en økonomisk bemidlet familie.