Viser søkeresultater 1 til 10 av 10
Hybrid View
-
11-09-11, 06:51 #1
Sv: Hypotyreose og vanvittig svingende form??
Hei

Er enig i at du mør utredes mer da levaxin/Efra ikke synes å ha stor effekt for deg.
Jeg vet ikke om jeg kan være til stor hjelp. Men mht svingninger i formen kjenner jeg meg igjen. Noe av det har helt klart å gjøre med min menssyklus, men ikke alt. Jeg kan ha dager der jeg føler meg nesten helt fin, og andre dager der jeg så vidt klarer å holde meg våken pluss har en hel masse andre symptomer. Har også lurt på hvorfor jeg svinger sånn i form. I og med at det henger sammen med syklus er det klart at kroppens nivå av andre hormoner spiller inn. Noe av det kan nok forklares med at kroppen er sliten. Har nemlig hatt en tendens til å ha flere dårlige dager i helgene enn i arbeidsuken. Men jeg har kommet fram til at det sannsynligvis sånn sykdommen arter seg for meg. Men jeg er i stadig bedring, og bedringen har gjort til at svigningene ikke er så kraftige som før. For øyeblikket går jeg ned på min Erfa-dose. Jeg har tydligvis vært overdosert, jo mer jeg går ned på dosen, jo friskere blir jeg og jo mer stabil er formen. Lurt å få testet binyrer ordentlig, som du er inne på. Det beste hadde vært og fått en fullstendig og grundig hormonsjekk hos en kyndig lege.
Det kan dessuten være smart å ha i bakhodet at det kan være andre ting som medfører variasjon i formen, feks med tanke på matvarer. Om du har merket noe spesielt etter å ha spist ulik type mat etc. En symptomdagbok kan være til hjelp.
Ikke gi opp!
Lignende tråder
-
Påvist hypotyreose etter å ha følt meg "rar" og i dårlig form i lang tid
Av Elly i forumet Lavt stoffskifteSvar: 36Siste melding: 27-10-08, 22:15 -
vanvittig angst...
Av mammantileir i forumet AngstSvar: 4Siste melding: 06-09-08, 18:40 -
Svingende tal igennem årene (langt)
Av gitteh i forumet Lavt stoffskifteSvar: 1Siste melding: 01-03-07, 11:01 -
Svingende stoffskifte?
Av Bille i forumet Stoffskifte vekslende mellom høyt og lavtSvar: 4Siste melding: 25-02-07, 14:48 -
Svingende TSH - nye prøveresultater - HJÆLP
Av gitteh i forumet TSHSvar: 4Siste melding: 16-02-07, 15:36

Svar med sitat

Bokmerker