Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
Blir så trist når jeg leser om mennesker som havner på uføretrygd pga stoffskiftet. Jeg har selv vært så syk at jeg ikke kunne begripe hvordan jeg kunne holde ut en dag på jobb - eller i det hele tatt komme meg til jobb. Tenkte at uføretrygd nok kunne bli utfallet for meg også. Nå vet jeg bedre og har forstått hvor mye som kan rettes opp med riktig behandling.
I vår kommune har IA (Inkluderende Arbeidsliv) feilet. Kommunen vil gjerne være med i avtalen, men har ingen økonomi å følge den opp, som i mitt tilfelle betyr at jeg ikke har fått tilrettelegging tilpasset mitt behov. Når kommunen forvalter pengene går det ut over noen. Min arbeidsplass fikk mange kutt bl.a i bemanning, til tross for at staten bevilget mer til skolen. Når ikke disse pengene er øremerket forsvinner de i det store kommunale sluket, og enden på visa er at jeg istedet for tilrettelegging fikk min arbeidssituasjon forverret . Etter å ha sloss mot systemet i fem år, har jeg resignert for å behold helsen og mitt egenverd.

Sitat Opprinnelig skrevet av Rufus Vis post
Tenk om NAV kunne tatt litt større sjanser og hatt litt større vyer og dekket behandlingen hos privatklinikker for mennesker som har "prøvd alt". Funker det, så er det store penger å spare for samfunnet.
Jeg fikk innvilget TULT (Tidsubestemt lønnstilskudd) fra NAV for tre påfølgende år! Da slapp jeg å være sykemeldt og kunne være i jobb. Dette ble en tilrettelegging gitt av NAV - ikke kommunen - for nå fikk vi til delingstimer, men helt "ut-av-det-blå ble TULT trukket tilbake etter ett år. Angivelig har TULT blitt en for dyr ordning, men jeg mener at de som hadde fått dette innvilget burde fått beholde ordningen ut i fra vedtaket eller kommet på en annen ordning.

Jeg er også enig i at NAV kan dekke behandling privat eller utenlands slik andre sykdomsgrupper får.