Hei

Jeg har gått i ett år for å finne min riktig dose . Har hatt diagnosen lavt stoffskifte i 8 år. Startet kun med Levaxin. Formen var ikke bra. Begynte med litt Lio , ble i OK form. Leste alt positive om Erfa her på nettet.

Har nå prøvd div doseringer med Erfa og Levaxin. Prøvde bare Erfa i 3 uker i september 2010. Fikk veldig svettetokter og hodepine. Men mulig jeg skulle prøvd Erfa over lengre tid alene uten Levaxin ? Enten har jeg bivirkninger av Erfa eller så tåler jeg ikke kominasjonsbehandling eller så doser jeg feil ? Noen råd ???

Jeg går på Aker. De anbefaler ikke Erfa alene, men anbefaler kominasjonsbehandling sammen med Levaxin.

Min siste blodprøver vi mai viser : Fritt T4 på 16. Fritt T 3 på 5 og TSH 0.01.
Endret min dose til dette :

Annen hver dag : Levaxin 25 + 75 Erfa
Levaxin 37,12 + 60 Erfa .

Fungere ikke optimalt.

I fjor prøvde jeg : 12 Levaxin + 90 Erfa ----merket at håret vokser men ble mer slapp , så økte til 25 Levacin + 90 Erfa. Fikk fryktelig hodepine.

Det jeg merker nå er at når jeg øker Erfa dosen får jeg veldig hodepine.

Men jeg sliter veldig med muskelsmerter med den dosen jeg tar nå. Og det blir bedre hvis jeg øker Erfa dosen, men da kommer det fryktelige hodepine og veldig irritert. Når jeg øker Levaxin dosen, blir hodepinen og muskelsmertene litt bedre, men da blir kroppen tyngre og halsen mer betent og en følelse av slim og infeksjon.

Dette er ikke lett........

Før når jeg gikk på bare Lexavin , hadde jeg problemer med å øke min Fritt T4 selv med dosesøkning.

Er ikke meg selv lenger, og blir veldig deprimert av dette.

Hadde også en overdosering av Levaxin i april 2010. Dette førte til ett enormt vekttap og jeg ble kjempe stressa innvendig. Men da hadde jeg masse mer energi enn nå.

Føler meg lat og orker ikke å engasjere meg verken med kjæresteforhold eller jobb kollegaer.
Hvor er humøret mitt blitt av ?

Noen som kjenner seg igjen.....
bør jeg prøve bare Erfa igjen.....er så redd for den fryktelige hodepinen som kommer.

Blodprøver tatt i februar 2011:

TSH 0,03
T4 : 15
T3: 7,9
D-vitamin 88
B12 - 400

Dette viser jo greie prøver , litt usikker på dosering min da, men formen var ikke bra. Men prøvene her viser jo at jeg skulle vært i form. Gikk på kombi mellom Lev + Erfa.